Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2018 11:28
Auto: 2.0 16v automaat tourer LPG
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 296000
Kleur: Donker blauw
Hallo allen, ik ben hier ook actief onder de naam dsuper5678 maar omdat ik nu in Roemenië zit en mijn inlogcode niet meer weet heb ik een nieuw account aangemaakt.
Mijn C5 2.0hdif gaat bij vermogens vraag op hogere snelheid in storing, display geeft een emissie storing aan en de cc valt uit, vermogen valt weg en komt aarzelend weer terug dit laatste blijft zich herhalen. De Lexia geeft code p0236 en p0238 de tekst hierbij is voor mij niet echt duidelijk. Wellicht is er iemand die mij een beetje de goede richting in kan sturen?
Alvast bedankt, Tom
Mijn C5 2.0hdif gaat bij vermogens vraag op hogere snelheid in storing, display geeft een emissie storing aan en de cc valt uit, vermogen valt weg en komt aarzelend weer terug dit laatste blijft zich herhalen. De Lexia geeft code p0236 en p0238 de tekst hierbij is voor mij niet echt duidelijk. Wellicht is er iemand die mij een beetje de goede richting in kan sturen?
Alvast bedankt, Tom
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Er is een probleem met de turbodruk of met de turbodruksensor.
Je kunt de bedrading/steer van de turbodruksensor controleren. Ook of de sensor vervuild is.
Verder kun je het vacuumcircuit op lekkage controleren.
Daarna houdt het voor de gemiddelde bestuurder wel zo'n beetje op en heb je gereedschappen en bepaalde diagnosekwaliteiten nodig.
Je kunt de bedrading/steer van de turbodruksensor controleren. Ook of de sensor vervuild is.
Verder kun je het vacuumcircuit op lekkage controleren.
Daarna houdt het voor de gemiddelde bestuurder wel zo'n beetje op en heb je gereedschappen en bepaalde diagnosekwaliteiten nodig.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2018 11:28
Auto: 2.0 16v automaat tourer LPG
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 296000
Kleur: Donker blauw
Als ik de foutmelding bekijk valt mij een groot verschil op tussen gevraagde druk en gemeten druk, de gemeten druk is veel hoger 2400 tegen 1400 gevraagde druk.
Berichten: 8146
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Als je even een mailtje had gestuurd omtrent je account, hadden we je binnen een paar uur kunnen helpen 
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2018 11:28
Auto: 2.0 16v automaat tourer LPG
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 296000
Kleur: Donker blauw
Sorry René, niet aan gedacht.
Berichten: 8146
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Geeft niet. Kan gebeuren.
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2018 11:28
Auto: 2.0 16v automaat tourer LPG
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 296000
Kleur: Donker blauw
Ik mag dan kennelijk een 'gemidddelde' bestuurder zijn, maar met een technisch probleem ren ik niet zo snel naar de garage. Ik beschouw mijzelf als een redelijk technisch onderlegd persoon en ga er eerst lekker zelf mee aan de gang!
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Je had toch een vacuüm probleem die je hebt verholpen, of ben ik abuis 
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Controleer in dat geval even de beluchting van de elektroklep als die bekneld zit of anderszijds niet genoeg lucht toelaat kan de turbodruk te hoog worden.Dsuper56789 schreef:Als ik de foutmelding bekijk valt mij een groot verschil op tussen gevraagde druk en gemeten druk, de gemeten druk is veel hoger 2400 tegen 1400 gevraagde druk.
Een probleem in de turbodruksensor zelf kan echter ook voor een gemeten waarde van 2400 mbar zorgen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2018 11:28
Auto: 2.0 16v automaat tourer LPG
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 296000
Kleur: Donker blauw
Oké, daar ga ik naar kijken.
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2018 11:28
Auto: 2.0 16v automaat tourer LPG
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 296000
Kleur: Donker blauw
Beluchting van de regelklep leek in order. Nu de druksensor vervangen en vandaag ongeveer 150 km gereden hier in Roemenië en de storing is niet meer terug gekomen. Hopelijk blijft hij ook weg.
Bedankt, groeten Tom
Bedankt, groeten Tom


