Gebruikersavatar
MCH
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mei 2017 15:33
Auto: Break
Opties: linker voorwiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310.000
Kleur: zwart, lekker in de zomer :)
Locatie: Wijnjewoude
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Hallo Forum leden,

Ik heb laatst de remklauwen aan de voorzijde eraf moeten halen omdat ik de remmen verwisseld had en kreeg de remcylinder niet terug gedrukt/gedraaid.

Maar nu als mijn partner mij helpt met ontluchten en het rempedaal los laat klinkt het alsof de remolie ergens in een lege/holle ruimte sijpeld.
(De laatste 3-4x drukken op het rempedaal, kreeg ik alleen heldere olie)

Als ik op het rempedaal drukte na het ontluchten zacht deze een beetje weg en stopt daarna (gaat niet tot de bodem), dit gebeurd bij zowel een niet als een wel lopende motor.

weet iemand wat dit is?

Heb een testrit gemaakt en de remmen werken wel goed en de abs grijpt ook in bij een noostop.
Phase 1 wordt straks een Phase 2. Meerdere auto's bekeken maar oude liefde roest niet.
Gebruikersavatar
MCH
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mei 2017 15:33
Auto: Break
Opties: linker voorwiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310.000
Kleur: zwart, lekker in de zomer :)
Locatie: Wijnjewoude
UPDATE:

Vandaag weer even een stukje gereden.
Voordat ik de motor startte voelde het rempedaal hard aan in tegenstelling tot gister, nadat ik de motor gestart had was deze weer zacht en zakte wat weg.

voor de rest met remmen het zelfde als gister, remt goed en abs grijpt ook in.

Met de auto weer op de oprit en de motor uit, voelt het rempedaal weer hard.
Phase 1 wordt straks een Phase 2. Meerdere auto's bekeken maar oude liefde roest niet.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Het hele verhaal is me niet 100% duidelijk, maar wel dat je met een rembekrachtiger hebt te maken die op onderdruk werkt. Als de motor niet draait zal je hier minder van merken, maar anders helpt deze het pedaal sneller naar de bodem te trekken.
Gebruikersavatar
MCH
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mei 2017 15:33
Auto: Break
Opties: linker voorwiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310.000
Kleur: zwart, lekker in de zomer :)
Locatie: Wijnjewoude
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Tis wel een beetje chaotisch, heb er een beetje een bende van gemaakt :oops:

Die onderdruk met een draaiende motor zou kunnen verklaren dat het rempedaal wegzakt en met de motor uit niet.

Dan zal dat wel normaal zijn.

Maar om nog een beetje duidelijker te zijn met het geluid:

Als mijn partner het rempedaal los liet tijdens het ontluchten van de remmen hoorde ik het geluid alsof de remvloeistof in een holle ruimte kwam/ gespoten werd.
Vergelijk het maar met en injectiespuit vol water dat je in een half volle fles spuit.

Iemand bekend met dit geluid?
Phase 1 wordt straks een Phase 2. Meerdere auto's bekeken maar oude liefde roest niet.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 mar 2015 22:07
Auto: Citroen C5 Break 2.0 16V automaat nu niet meer
Opties: Leer, Xenon
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202000
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
zomaar een gedachte, als er veel vloeistof is weggelopen moet je bij mijn weten de ABS pomp "open" zetten via de Lexia software. Is dit correct en is dit misschien de oorzaak.

Hans
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Daar lijkt het wel een beetje op.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 mar 2015 22:07
Auto: Citroen C5 Break 2.0 16V automaat nu niet meer
Opties: Leer, Xenon
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202000
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... en#p598515" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie dit verhaal over de remmen en leeggelopen systeem.
Gebruikersavatar
MCH
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mei 2017 15:33
Auto: Break
Opties: linker voorwiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310.000
Kleur: zwart, lekker in de zomer :)
Locatie: Wijnjewoude
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
duidelijk.

zal mijn vader wel eens vragen, die kan waarschijnlijk wel een lexia lenen.

bedankt voor de info.
Phase 1 wordt straks een Phase 2. Meerdere auto's bekeken maar oude liefde roest niet.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 mar 2015 22:07
Auto: Citroen C5 Break 2.0 16V automaat nu niet meer
Opties: Leer, Xenon
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202000
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
succes
Gebruikersavatar
MCH
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mei 2017 15:33
Auto: Break
Opties: linker voorwiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310.000
Kleur: zwart, lekker in de zomer :)
Locatie: Wijnjewoude
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Hallo iedereen, het is opgelost!

Ik denk dat het gelegen heeft aan de oude olie die erin gezet heeft.
Die was vergeleken met de nieuwe vrij donker.
Met de remmen opnieuw en verder te ontluchten (kwam nog een beetje zeer kleine belletjes uit) en de nieuwe olie door te pompen, heb ik het geluid niet meer gehoord.
(Heb geen lexia gebruikt)

Alleen het geluid wat je hoort van bewegende vloeistof.
Dus ik denk dat die oude olie wat dikker was.
Dus gelukkig geen lucht in het abs blok. Heb ook alvast een lexia 3 besteld. Maakt het allemaal een beetje makkelijker :-)
Phase 1 wordt straks een Phase 2. Meerdere auto's bekeken maar oude liefde roest niet.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Kun je gewoon op de ouderwetse manier de remmen ontluchten, cq verversen?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
zolang het potje niet leeg geweest is.
Gebruikersavatar
MCH
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mei 2017 15:33
Auto: Break
Opties: linker voorwiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310.000
Kleur: zwart, lekker in de zomer :)
Locatie: Wijnjewoude
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
een beetje late reactie, maar ik wil hierbij ieder die mee heeft gedacht bedanken voor de inzet.

Toppie :smt038
Phase 1 wordt straks een Phase 2. Meerdere auto's bekeken maar oude liefde roest niet.
Plaats reactie