Vandaag maar eens naar mijn 3e remlicht gekeken van mijn C5 Tourer uit 2009 deze deed het niet meer na een wijze opmerking van mijn buurman. Kunststof beplating maar van de achterklep gesloopt om bij het 3e remlicht te komen en uit te bouwen. Na wat zoeken blijkt de kabelboom van het 3e remlicht gebroken te zijn op de plek waar de draadboom uit het dak komt naar de achterklep. Niet zo heel ingewikkeld maar wel vervelend omdat wederom van de kabels een stukje vernieuwd moet worden en weer aan elkaar solderen met een krimpkous er over heen voor de sterkte. Reparatie gelukt waarvan de kosten eigenlijk € 0,00 zijn. Kabelboom bij Citroen op deze plek is toch wel een meer voorkomend probleem. Mijn vorige Citroen C4 had het zelfde probleem allen niet 3e remlicht maar slot van de kofferbak werd niet meer bedient. Dit dat tot gevolg hals brekende toeren over de ingeklapte achterbank om aan de binnenkant van de kofferbak deur een knopje in te drukken om de kofferbak te openen. Dus beste Citroen rijders bij dit soort storingen aan de achterzijde auto eerst kabelboon uit het dak naar de klep inspecteren naar kabelbreuk. Breuk zit meestal in het rubber wat uit/in het dak komt naar de achterklep. Scheelt weer een hoop onnodige kosten van 3e remlichten en sloten die niet stuk zijn.
Had exact tzelfde... (tourer 2011). Nu wel ook wat beter (minder strak) geleid achterlangs de dikke kabel en niet meer door/langs de carroserie "eromheen" langs de zijkant. Loopt nu net als het sproeibuisje rechts in feite.
Owja, dit is niet specifiek C5 hoor: had het ook met mn 2001 156sw, 2007 grande punto en mn 2005 crisispanda. Alle autos met die "oplossing" op dat scharnierpunt gaan er eens aan geloven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum