Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2017 18:56
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 180.000
Kleur: Blauw
Dag allen,
We hebben de auto bij een merkloze garage gekocht met een jaar lang 50% garantie op alle gebreken. Nu hebben we het probleem dat de automaat niet goed schakelt. Er is helemaal geen kickdown en hij bonkt af en toe. Ook lijkt er af en toe een noodloop te zijn en boven de 100 kilometer per uur is de trekkracht helemaal weg, je mag blij zijn als je met wind mee de 140 haalt.
Nu heeft de merkloze dealer een jaar geleden eenzelfde Citroën C5 verkocht aan iemand anders en ook die heeft dit probleem. Vervolgens is die auto naar de Citroëndealer in Alblasserdam gebracht welke de auto heeft uitgelezen en vervolgens geen diagnose kon stellen - volgens de computer is de auto goed terwijl ook zij erkennen dat de bak voor geen meter schakelt. Na een dag wisten ze nog niks en de eigenaar heeft toen besloten om de auto weg te doen omdat de reparatie veel te duur leek te worden omdat er niemand wist hoeveel dit kon gaan kosten.
Wij hebben nu de keus om onze auto ook naar de Citroën te brengen en de kosten 50% zelf te betalen in verband met de garantie die op onze aankoop zat of om ook de auto weg te doen en iets anders te kopen.
Voor wij een besluit willen nemen vroeg ik mij af of iemand dit probleem herkent? Ik lees veel over problemen met de automaat maar nooit iets wat hierbij lijkt te passen. Iemand een idee?
Bij voorbaat dank.
We hebben de auto bij een merkloze garage gekocht met een jaar lang 50% garantie op alle gebreken. Nu hebben we het probleem dat de automaat niet goed schakelt. Er is helemaal geen kickdown en hij bonkt af en toe. Ook lijkt er af en toe een noodloop te zijn en boven de 100 kilometer per uur is de trekkracht helemaal weg, je mag blij zijn als je met wind mee de 140 haalt.
Nu heeft de merkloze dealer een jaar geleden eenzelfde Citroën C5 verkocht aan iemand anders en ook die heeft dit probleem. Vervolgens is die auto naar de Citroëndealer in Alblasserdam gebracht welke de auto heeft uitgelezen en vervolgens geen diagnose kon stellen - volgens de computer is de auto goed terwijl ook zij erkennen dat de bak voor geen meter schakelt. Na een dag wisten ze nog niks en de eigenaar heeft toen besloten om de auto weg te doen omdat de reparatie veel te duur leek te worden omdat er niemand wist hoeveel dit kon gaan kosten.
Wij hebben nu de keus om onze auto ook naar de Citroën te brengen en de kosten 50% zelf te betalen in verband met de garantie die op onze aankoop zat of om ook de auto weg te doen en iets anders te kopen.
Voor wij een besluit willen nemen vroeg ik mij af of iemand dit probleem herkent? Ik lees veel over problemen met de automaat maar nooit iets wat hierbij lijkt te passen. Iemand een idee?
Bij voorbaat dank.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Mijn idee zou zijn om eens een automatenspecialist te bellen, autrans of GJO of zo. Die weten waarschijnlijk direct wat er aan de hand is.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bonken is meestal een solenoid/klepjes probleem ....
Maar zo te horen is er meer aan de hand, idd het beste even een specialist ermee laten rijden die kan waarschijnlijk zo aangeven wat er mis is.
Maar zo te horen is er meer aan de hand, idd het beste even een specialist ermee laten rijden die kan waarschijnlijk zo aangeven wat er mis is.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Als je 50% hebt afgesproken zou je ook kunnen kijken om er een andere automaat er in te laten zetten.
Evt een gereviseerde, kost wat maar dan zit je zeker goed.
Greetz Iceman
Evt een gereviseerde, kost wat maar dan zit je zeker goed.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Wat voor automaat zit daar in? Een Aisin is vrij simpel "onder controle" te krijgen, bij een 4HP20 wordt dat la gauw kostbaar.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een al4 .....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Kan het zijn dat de motor simpelweg te weinig vermogen heeft?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee , ook een 2 liter automaat moet op zijn sloffen 140 halen , en bij die snelheid een kickdown hebben als je het pedaal vloert
....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2017 18:56
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 180.000
Kleur: Blauw
Dank voor de reacties, helaas geen duidelijk antwoord.
Weet iemand wat een normale prijs is voor een gereviseerde automaat met inbouw erbij? Wij twijfelen zelf of we gaan laten repareren. Wellicht een hele dure reparatie maar het alternatief vinden wij ook niet aantrekkelijk.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Weet iemand wat een normale prijs is voor een gereviseerde automaat met inbouw erbij? Wij twijfelen zelf of we gaan laten repareren. Wellicht een hele dure reparatie maar het alternatief vinden wij ook niet aantrekkelijk.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
In 2012 was een bak er af, krukaskering wisselen en bak er weer op +/- €500.-
Een andere automaat https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/4022551/" onclick="window.open(this.href);return false; (€500.-, €125.- statiegeld)
Kosten revisie weet ik niet.
Mocht dit teveel zijn voor je dan zou je evt met de garage om de tafel kunnen gaan om de koop te ontbinden en op zoek gaan nar een goede C5 (en die zijn er genoeg).
Succes
Greetz Iceman
Een andere automaat https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/4022551/" onclick="window.open(this.href);return false; (€500.-, €125.- statiegeld)
Kosten revisie weet ik niet.
Mocht dit teveel zijn voor je dan zou je evt met de garage om de tafel kunnen gaan om de koop te ontbinden en op zoek gaan nar een goede C5 (en die zijn er genoeg).
Succes

Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Ik bedoelde dus veel minder vermogen dan zou moeten.Menno schreef:Nee , ook een 2 liter automaat moet op zijn sloffen 140 halen , en bij die snelheid een kickdown hebben als je het pedaal vloert....
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2017 18:56
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 180.000
Kleur: Blauw
De garage wil sowieso de koop niet ontbinden maar eventueel een auto verkopen waar zij geen winst op maken, dus geen marge en garantie erop. Wij weten niet echt waarom we dat zouden doen omdat we dan net zo goed een auto van Marktplaats kunnen plukken.
Verder hebben ze het over een reparatie die minstens 2.000 Euro zou gaan kosten omdat er verder nog een waslijst aan mankementen bij zit. Het is nu dus eigenlijk de keus om óf alsnog te repareren omdat dit bedrag gedeeld wordt, maar ik wil eerst zelf weten wat zo'n bakwissel zou kosten voordat zij aankomen met hele hoge bedragen die eigenlijk niet kloppen.
Vandaar dus de vraag wat zoiets kost. Het is dus, zoals ik al dacht, lang geen 2.000 Euro. Hmmm...
Verder hebben ze het over een reparatie die minstens 2.000 Euro zou gaan kosten omdat er verder nog een waslijst aan mankementen bij zit. Het is nu dus eigenlijk de keus om óf alsnog te repareren omdat dit bedrag gedeeld wordt, maar ik wil eerst zelf weten wat zo'n bakwissel zou kosten voordat zij aankomen met hele hoge bedragen die eigenlijk niet kloppen.
Vandaar dus de vraag wat zoiets kost. Het is dus, zoals ik al dacht, lang geen 2.000 Euro. Hmmm...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een gereviseerde bak is minstens net zo duur als een fatsoenlijke C5 , m.i. zonde om dat soort bedragen aan een ph1 uit te geven ....
Als er verder nog waslijsten aan mankementen zijn zou ik daar al helemaal niet aan beginnen.
Als er verder nog waslijsten aan mankementen zijn zou ik daar al helemaal niet aan beginnen.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Inderdaad als er nog meer aan mankeert dan is het verstandig om opzoek te gaan naar een andere C5.
Wellicht even contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering.
Sterkte er mee
Greetz Iceman
Wellicht even contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering.
Sterkte er mee

Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2017 18:56
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 180.000
Kleur: Blauw
Wij zijn naar Peter de Koning geweest in Zuid-Beijerland, dat is ook een automatenspecialist. Die man staat goed bekend in de automatenwereld en denkt dat het brein kapot is. Omdat echter ook de cruise control kapot is zou het eventueel ook kunnen dat die het schakelen beïnvloedt.
Hij zegt dat de automaat verder mechanisch goed klinkt en de motor verder ook goed loopt. Hij ging met een Citroëndealer bellen die hij goed kende en dan horen we volgende week meer.
Hij zegt dat de automaat verder mechanisch goed klinkt en de motor verder ook goed loopt. Hij ging met een Citroëndealer bellen die hij goed kende en dan horen we volgende week meer.