C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2015 22:33
Auto: C5 3.0 V6 HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165000
Kleur: grijs
Hallo, ik wil het volgende voorleggen.

Ik heb een C5 3.0 HDI, de distributie moet bij 240 worden vervangen, maar daar zit ik nog lang niet aan. nu 165 op de teller, Garage adviseert om bij 180 de distributie en wat daarbij hoort, spanrollen, waterpomp enz te vervangen. Offerte gevraagd en komen ze met 1552 euro.
Het is een flinke klus maar ik schrik wel van het uurloon dat ze vragen, 95 euro, is belachelijk vind ik.

Heeft iemand dat al eens laten doen? voor welke prijs? en waar? een specialist?

ik wil niet bezuinigen op het onderhoud, maar ik vind dit toch een beetje te gek.

Wie heeft tips?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
€90,-/uur is dit in- of exclusief btw? €75,-/uur ex btw (= €90,- incl) is een normaal garagetarief tegenwoordig. Bij een specialist -zeker in een kleinere plaats- kun je goedkoper terecht.
Wat is je woonplaats, misschien zijn er forumleden die daar in de buurt een goede specialist weten.
En tja, een 3.0 V6 HDI is geen goedkope auto, maar dat neemt niet weg dat je wel naar goedkopere alternatieven kunt omkijken. Overigens, aan je km-stand in je profiel te zien ben je pas halverwege die 180.000km die jij aanhoudt (dus nog wat tijd om te sparen....).
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2016 15:38
Auto: C6
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: BVA6
Dit bedrag is wel in lijn met de quote die ik kreeg voor dezelfde job bij mijn C6 2.7 V6.
Veel geld, ik ga het dus zelf maar een keer doen.
Overigens ben ik niet zo heel huiverig voor de kwetsbaarheid van deze riem. Het is een forse riem die wel wat kan hebben...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Het staat mij bij dat het interval voor de distributieriem voor deze motor 240.000 is. Ik zou dat nog eens goed nakijken...

edit: onee, fout. Dat is voor de 2.7. De drieliter wil inderdaad elke 180.000 km een nieuwe.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
of 10 Jaar
en er zijn al riemen eerder gesprongen, je zal de eerste niet zijn.
en als je nog lang wil genieten van deze wagen dan kan een eerder wissel wel iets zijn waar over nagedacht kan worden.

ik weet niet waar je woont maar in BE liggen de uurlonen nog lager dan in NL
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Misschien een onwennig idee, maar je zou kunnen overwegen om zoiets op vakantie te laten doen.

In mediterrane landen liggen de werkplaatstarieven echt stukken lager als in Nederland. Tevens rijdt iedereen daar diesel, dus zouden ze zo'n klus daar prima kunnen doen.

Ik ben jaren geleden eens onvrijwillig (pech onderweg) bij een italiaanse citroen garage terecht gekomen, maar toen ik er toch was hebben ze ook direct de airco gefixed en het uurloon was toen 30 euro.... Ondertussen reed ik in een leenauto...

Maar goed je kunt ook eerst op marktplaats kijken naar garages die specifiek distributiewissels aanbieden.

Frank

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Ik was een paar maanden geleden bij Citroën specialist van Essen in Wekerom (bij Barneveld/Ede), uurloon daar is 45 euro ( zal wel ex BTW zijn). Kleine garage, maakte een betrouwbare indruk, leuke C4 voor mijn dochter gekocht. Met dit uurloon zal je zeker een paar honderd goedkoper uit zijn. Overigens is het interval voor de 3.0 HDi zeker wel 240.000. Wat buitenland betreft, dealer in Frankrijk is niet/nauwelijks goedkoper dan NL, doen wel 70% diesels.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2015 22:33
Auto: C5 3.0 V6 HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165000
Kleur: grijs
Bedankt voor jullie reacties, dat het wel duur zou zijn dat had ik wel gedacht en het gaat er ook om dat het vakkundig gedaan wordt.

km stand is inmiddels 168, dus gaat richting de 180. Ik denk dat ik rond de 180 toch de distributie laat doen. Dealers raad dat ook aan, want als hij breekt bij een V6 zou het bijzonder duur worden om te repareren.

Ik ga nog eens orienteren waar ik het beste kan laten uitvoeren !
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Waar woon je zelf?

Renard (in Beneden-Leeuwen) is zeer deskundig, en rekent zeker niet teveel.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Vorig jaar distributieriem + waterpomp van mijn 2.0hdi laten vervangen op ca. 170.000km
Heeft me 826 euro gekost.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Locatie: Den Haag
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
De mijne is een paar weken vervangen, met w-pomp, bij de dealer voor 850,- totaal
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
485€ bij Eef Heijmink (franse auto-specialist) te Nijmegen.incl spanrollen en waterpomp. Dit was echter voor een Ph2 1.6Hdi, dus ik weet niet of het duurder is voor de Ph3. Uurloon is geloof ik 57 € ex btw
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
3 liter V6 is een veel groter blok waar je lastig bij kunt en er gaat daarom veel meer uurloon in zitten dan bij een 1.6

Maar de vraag is: zit je al aan de 10 jaar dan?! 180.000 is wel een beetje erg preventief voor een riem die 240.000 mee kan
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4933
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
240K zou ik niet doen, max. 160K, volgens mij is daar een schrijven van dacht ik, voor de 1.6HDI.
Mijn Ph2 1.6HDI kocht ik met 160K, meteen riem, rollen en pomp vervangen, was nog origineel, 1e wissel dus en het was geen overbodige luxe.
Better safe than sorry zou ik zeggen gezien de kosten voor een 1.6HDI.

Wat 485€ bij Eef Heijmink betreft, dat is een nette prijs, c.a. 200 voor materiaal en 4 uur arbeidsloon.
Prijs van de onderdelen is in het voordeel van de 1.6HDI, die komt zoveel voor in tegenstelling tot een V6.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Citroen specialisten raden dit aan, ze hebben er genoeg zien springen voor de 240k.
Plaats reactie