Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:32
Auto: C5 break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216000
Kleur: grijs
Ik rij in een C5 break bj 2002 2.0 16v automaat. Ik heb de auto vanaf maart dit jaar in mijn bezit. Vanaf de dag dat ik de auto heb loopt de motor niet optimaal.
Wanneer de motor koud is en stationair draait gaat die na verloop van tijd onregelmatig lopen (een beetje hobbelen) en krijg ik de melding storing katalysator en daarna storing uitlaatgas. Daarna loopt de motor maar op 2/3 cilinders. In het dashboard gaat het (storing) motorlampje en service lampje branden.
De garage heeft de auto uitgelezen met een kastje (geen lexia) en vond een foutmelding wat met temperatuur te maken had. Vervolgens is de thermostaat (motor) vervangen maar helaas was dit niet het euvel.
Zelf heb ik de bobine (rekje met 4) + bougies (NGK) vervangen en 2 lambda sondes. Ik had de stille hoop dat ik het euvel getackeld had maar helaas..
Wie van het forum heeft nog suggesties en kan mij verder helpen?
Alvast heel erg bedankt
Wanneer de motor koud is en stationair draait gaat die na verloop van tijd onregelmatig lopen (een beetje hobbelen) en krijg ik de melding storing katalysator en daarna storing uitlaatgas. Daarna loopt de motor maar op 2/3 cilinders. In het dashboard gaat het (storing) motorlampje en service lampje branden.
De garage heeft de auto uitgelezen met een kastje (geen lexia) en vond een foutmelding wat met temperatuur te maken had. Vervolgens is de thermostaat (motor) vervangen maar helaas was dit niet het euvel.
Zelf heb ik de bobine (rekje met 4) + bougies (NGK) vervangen en 2 lambda sondes. Ik had de stille hoop dat ik het euvel getackeld had maar helaas..
Wie van het forum heeft nog suggesties en kan mij verder helpen?
Alvast heel erg bedankt
Dyane 6 (bj 1972), CX 2.0 RE (bj 1985), CX 2.5 TRD (bj 1989), Xantia 1.8 (bj 1993), C5 Break 2.0 (bj 2002)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als de motor warm is, waar staat dan de naald van de temperatuur meter, netjes in het midden?
Ik denk daarbij aan een niet goed werkende temperatuursonde.
Maar het beste zou zijn 'm even te laten uitlezen met een Lexia/Diagbox. Dan kun je in detail zien wat er mis is.
Groet,
JW
Ik denk daarbij aan een niet goed werkende temperatuursonde.
Maar het beste zou zijn 'm even te laten uitlezen met een Lexia/Diagbox. Dan kun je in detail zien wat er mis is.
Groet,
JW

Ik heb eventueel nog een gebruikte maar wel nog goed werkende kvs temperatuur sensor hier, mag je tegen verzendkosten hebben, of op komen halen natuurlijk.

C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:32
Auto: C5 break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216000
Kleur: grijs
Beste JW en Genem,
Dank voor jullie reactie. De temperatuur sensor (zie foto) is bij de garage vervangen. Daar kan het helaas niet aan liggen.
Is er clublid in de buurt van Groningen met een Lexia die mij kan helpen met uitlezen?
Dank voor jullie reactie. De temperatuur sensor (zie foto) is bij de garage vervangen. Daar kan het helaas niet aan liggen.
Is er clublid in de buurt van Groningen met een Lexia die mij kan helpen met uitlezen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dyane 6 (bj 1972), CX 2.0 RE (bj 1985), CX 2.5 TRD (bj 1989), Xantia 1.8 (bj 1993), C5 Break 2.0 (bj 2002)
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dit lijkt sterk op het klepstoterprobleem.
Belangrijk is dat je structureel te werk gaat. Er is een foutcode getuige het lampje, als je die uitleest weet je iets meer.
Is dit misfire gerelateerd P030x) dan lijkt het inderdaad die kant op te gaan.
Belangrijk is dat je structureel te werk gaat. Er is een foutcode getuige het lampje, als je die uitleest weet je iets meer.
Is dit misfire gerelateerd P030x) dan lijkt het inderdaad die kant op te gaan.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:32
Auto: C5 break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216000
Kleur: grijs
Beste JBG,
Dank voor uw antwoord. Ik zal een afspraak maken met de dealer om de computer uit te laten lezen.
Of zijn er mensen met een Lexia die mij kunnen helpen (in de buurt van Groningen) ?
Dank voor uw antwoord. Ik zal een afspraak maken met de dealer om de computer uit te laten lezen.
Of zijn er mensen met een Lexia die mij kunnen helpen (in de buurt van Groningen) ?
Dyane 6 (bj 1972), CX 2.0 RE (bj 1985), CX 2.5 TRD (bj 1989), Xantia 1.8 (bj 1993), C5 Break 2.0 (bj 2002)
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Ik heb een lexia en woon in Haren 

Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Motor flushen met een goed product, bijvoorbeeld Forté of Toralin. Daarna verse motorolie afvullen en Wynn's Hydraulic Valve Lifter Concentrate toevoegen. Wanneer er nog geen klepstoters defect zijn, los je hiermee het probleem op.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km