Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mei 2018 17:33
Auto: Berline
Opties: PDC voor en achter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 112800
Kleur: Donker rood
Locatie: Hoogvliet
Beste C5 liefhebbers,
Sinds een paar dagen rijd ik rond in een C5 2.0 berline uit 2005. Daarvoor had ik een Chrysler Voyager uit 2006. Wat een verschil! Alles gaat zo licht en soepel, heerlijk. Ik heb 225 km gereden en de benzinemeter staat nog meer dan een streepje voor de helft van de tankinhoud. Ik hoop met een tank tussen de 600 en 800 km te rijden.
Alles gaat licht maar de auto weegt toch nog 1523 kg. Het is een automaat.
Ik ben erg tevreden met het uiterlijk donkerrood en met het interieur dat er uitziet als nieuw. Ik ben de tweede particuliere eigenaar en de auto heeft iets van 112.700 km gelopen.
Pdc voor en achter. Er gaan heel wat toeters en bellen af wanneer ik in parkeer.
Toen ik gisteravond de auto ontgrendelde en de achterklep opende en er wat spullen inlegde en er tegelijkertijd 2 passagiers in stapten, voelde ik de achterkant omhoog komen en iets later ook de voorkant van de auto. Werkt dat zo?
Als ik rijd en parkeer dan voel ik ook wel eens de voorkant omhoog komen. Hoe werkt dat?
Hoe werkt die vering precies?
Mvrgr,
Pete
Sinds een paar dagen rijd ik rond in een C5 2.0 berline uit 2005. Daarvoor had ik een Chrysler Voyager uit 2006. Wat een verschil! Alles gaat zo licht en soepel, heerlijk. Ik heb 225 km gereden en de benzinemeter staat nog meer dan een streepje voor de helft van de tankinhoud. Ik hoop met een tank tussen de 600 en 800 km te rijden.
Alles gaat licht maar de auto weegt toch nog 1523 kg. Het is een automaat.
Ik ben erg tevreden met het uiterlijk donkerrood en met het interieur dat er uitziet als nieuw. Ik ben de tweede particuliere eigenaar en de auto heeft iets van 112.700 km gelopen.
Pdc voor en achter. Er gaan heel wat toeters en bellen af wanneer ik in parkeer.
Toen ik gisteravond de auto ontgrendelde en de achterklep opende en er wat spullen inlegde en er tegelijkertijd 2 passagiers in stapten, voelde ik de achterkant omhoog komen en iets later ook de voorkant van de auto. Werkt dat zo?
Als ik rijd en parkeer dan voel ik ook wel eens de voorkant omhoog komen. Hoe werkt dat?
Hoe werkt die vering precies?
Mvrgr,
Pete
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Sterker nog....
Ze maakt ook een buiging voor je als je haar ontgrendeld.
Maar zonder gein. Het klopt dat ze nivileerd op het moment dat je er gewicht in zet.
De precieze werkingen ervan kunnen ze je hier op de site heel goed uitleggen...
Veel plezier van je dame!
Ze maakt ook een buiging voor je als je haar ontgrendeld.
Maar zonder gein. Het klopt dat ze nivileerd op het moment dat je er gewicht in zet.
De precieze werkingen ervan kunnen ze je hier op de site heel goed uitleggen...
Veel plezier van je dame!
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mei 2018 17:33
Auto: Berline
Opties: PDC voor en achter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 112800
Kleur: Donker rood
Locatie: Hoogvliet
Hallo Xander,
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat die hydraulische vering wel het grootste kenmerk is van onze auto's.
Ik heb ernaar gezocht op het forum, maar nog geen volledige uitleg gevonden. Ik zoek verder of iemand die weet waar het staat wil misschien een linkje posten...
Mvrgr,
Pete
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat die hydraulische vering wel het grootste kenmerk is van onze auto's.
Ik heb ernaar gezocht op het forum, maar nog geen volledige uitleg gevonden. Ik zoek verder of iemand die weet waar het staat wil misschien een linkje posten...
Mvrgr,
Pete
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Kijk eens op youtube 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Op XCNL staat dit verhaal over de vering, in z'n verschillende verschijningsvormen.
Groet,
JW
PS. Mooi rood is niet lelijk
Groet,
JW
PS. Mooi rood is niet lelijk
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mei 2018 17:33
Auto: Berline
Opties: PDC voor en achter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 112800
Kleur: Donker rood
Locatie: Hoogvliet
Bedankt voor de informatie
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Kleine aanvulling op dat verhaal is dat het gaat tot de voorgangers van de C5.
De werking is in principe identiek maar de C5 heeft nu bv een synthetische hydraulische vloeistof, LDS ipv de minerale LHM.
Jij hebt waarschijnlijk H3 veersysteem. Uitleg daarover vindt je op deze site.
Veel zweef plezier gewenst!
De werking is in principe identiek maar de C5 heeft nu bv een synthetische hydraulische vloeistof, LDS ipv de minerale LHM.
Jij hebt waarschijnlijk H3 veersysteem. Uitleg daarover vindt je op deze site.
Veel zweef plezier gewenst!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als je wat naar beneden door scrollt op dat verhaal dat op XCNL staat, kom je op Hydractive 3 van de C5
Ook in die tweede link is het daar te vinden, met plaatjes.
Groet,
JW
Ook in die tweede link is het daar te vinden, met plaatjes.
Groet,
JW
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mei 2018 17:33
Auto: Berline
Opties: PDC voor en achter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 112800
Kleur: Donker rood
Locatie: Hoogvliet
Volgens mij heb ik hydractive 2.
Ik zoek deze schokbrekers via auto onderdelen sites, maar nog geen een gevonden die ze verkoopt. Kan dat alleen via de dealer?
Ik zoek deze schokbrekers via auto onderdelen sites, maar nog geen een gevonden die ze verkoopt. Kan dat alleen via de dealer?
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het zijn wel bollen 
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Een C5 heeft altijd HA3 of HA3+, dus wat je hier verweet klopt niet. Misschien is er iemand uit je omgeving die, bekend is met het systeem en even met je mee wilt kijken?Pete schreef:Volgens mij heb ik hydractive 2.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mei 2018 17:33
Auto: Berline
Opties: PDC voor en achter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 112800
Kleur: Donker rood
Locatie: Hoogvliet
Het zijn toch bollen die bevestigd zijn aan een schokbreker? Er is wat olielekkage bij de schokbreker linksvoor. Bij welke garage (Rotterdam omgeving) kan ik dat het beste laten checken of gewoon naar de dealer in Rhoon gaan?
Citroën heeft veel nummertjes. Ik heb een C5 PH II en dan ook nog met een bepaald hydractive systeem. Kan ik dan niet via bouwjaar/maand of kenteken vinden?
Citroën heeft veel nummertjes. Ik heb een C5 PH II en dan ook nog met een bepaald hydractive systeem. Kan ik dan niet via bouwjaar/maand of kenteken vinden?
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als je de 8 laatste cijfers , stuur ik alles door , van wat er op de wagen .
stuur dat door per PB met je mail adres.
stuur dat door per PB met je mail adres.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Wat jij als "schokbreker" betitelt is de veercilinder. Aan het uiteinde daarvan is de veerbol gemonteerd, en in die veerbol zit de schokdemper.
Zie ook de links naar de beschrijvingen die ik eerder gaf.
Bij een PH2 heeft alleen de V6 en de 2.2 HDi een HA3+ systeem, met drie bollen per as. Alle andere PH2's hebben een HA3 systeem, met alleen bollen op de veercilinders.
Dat is de situatie bij in NL geleverde PH2's. Of dat ook zo is in andere landen, weet ik niet.
Olielekkage bij een voorveerpoot wordt vaak veroorzaakt door een kapotte retourslang. Die kost weinig en is makkelijk te vervangen.
Groet,
JW
Zie ook de links naar de beschrijvingen die ik eerder gaf.
Bij een PH2 heeft alleen de V6 en de 2.2 HDi een HA3+ systeem, met drie bollen per as. Alle andere PH2's hebben een HA3 systeem, met alleen bollen op de veercilinders.
Dat is de situatie bij in NL geleverde PH2's. Of dat ook zo is in andere landen, weet ik niet.
Olielekkage bij een voorveerpoot wordt vaak veroorzaakt door een kapotte retourslang. Die kost weinig en is makkelijk te vervangen.
Groet,
JW




