Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club extreme Fan


Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
Forummers,
Bij men huidige C5 (ph2 V6 Break Carlsson) kan ik de bestuurdersstoel niet zo ver kantelen als ik bij een andere C5 kon (ph2).
Daarmee bedoel ik achterkant zitvlak naar beneden, voorkant zitvlak naar boven om mijn (lange) benen te steunen. Kom nét iets te kort om 100% comfortabel te zitten.
Weet iemand of er verschil zit in de stoelen/mechanismen?
Het enige dat ik me kan bedenken is de AFIL trilelementen die meer plek innemen en de bewegingsvrijheid beperken, al zou me dit sterk lijken...
Danku!
Bij men huidige C5 (ph2 V6 Break Carlsson) kan ik de bestuurdersstoel niet zo ver kantelen als ik bij een andere C5 kon (ph2).
Daarmee bedoel ik achterkant zitvlak naar beneden, voorkant zitvlak naar boven om mijn (lange) benen te steunen. Kom nét iets te kort om 100% comfortabel te zitten.
Weet iemand of er verschil zit in de stoelen/mechanismen?
Het enige dat ik me kan bedenken is de AFIL trilelementen die meer plek innemen en de bewegingsvrijheid beperken, al zou me dit sterk lijken...
Danku!
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Ik heb geen antwoord op je vraag naar de verschillen in de stoelen, maar misschien we een oplossing.
Ik had destijds bij mijn GS hetzelfde probleem. De garage heeft dat opgelost door voor onder de rails een bus van een paar cm hoogte te zetten en het geheel met een langere bout vast te zetten. Daardoor kwam de voorkant van de zitting ook wat omhoog.
Ik had destijds bij mijn GS hetzelfde probleem. De garage heeft dat opgelost door voor onder de rails een bus van een paar cm hoogte te zetten en het geheel met een langere bout vast te zetten. Daardoor kwam de voorkant van de zitting ook wat omhoog.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik zal eens kijken in de DB of er verschil is in de stoelen.
Daarbij zouden de laatste 8 cijfers van de VIN behulpzaam kunnen zijn
Bij mijn stoel kan ik de kanteling perfect instellen, en met mijn 1.90m lengte en lange benen kom ik tot een perfecte zitpositie met ruim voldoende ondersteuning van m'n bovenbenen.
Daarbij heb ik de voorkant op maximale hoogte staan, de achterzijde van de zitting is wat lager gezet.
Daarbij zouden de laatste 8 cijfers van de VIN behulpzaam kunnen zijn

Bij mijn stoel kan ik de kanteling perfect instellen, en met mijn 1.90m lengte en lange benen kom ik tot een perfecte zitpositie met ruim voldoende ondersteuning van m'n bovenbenen.
Daarbij heb ik de voorkant op maximale hoogte staan, de achterzijde van de zitting is wat lager gezet.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
misschien zijn de kunststof ringen tussen rail en bodem er tussenuit gehaald door iemand die ofwel klein was of er mee aan het stoeien was met monteren (die zitten namelijk net te strak om de bout). Scheelt net weer een paar mm wat wellicht net het verschil kan maken
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik het zo bekijk kunnen die ringen/afstandstukken er niet tussenuit, die zorgen er onder andere voor dat er bekleding tussen de rails en de bodemplaat kan zitten.
Kijkend in de DB worden voor en achter wel verschillende "ringen" gebruikt, voor zijn die dan 5 mm dik, achter 15 mm.
Bij latere uitvoeringen zijn ze voor en achter gelijk, allebei 15 mm dik.
Zó zit het ook bij mijn C5, daarin zitten alleen de ringen #21
8918J4 gemonteerd:
En dus, wat zit er hier in?
Via de VIN is dat wel te achterhalen, als het nog origineel is tenminste
Groet,
JW
Kijkend in de DB worden voor en achter wel verschillende "ringen" gebruikt, voor zijn die dan 5 mm dik, achter 15 mm.
Bij latere uitvoeringen zijn ze voor en achter gelijk, allebei 15 mm dik.
Zó zit het ook bij mijn C5, daarin zitten alleen de ringen #21

Via de VIN is dat wel te achterhalen, als het nog origineel is tenminste

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club extreme Fan


Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
Bedankt voor de antwoorden.
@JW, 1.98m met lange benen...
Mijne is een heel vroege (productie 08/2004) en ik heb idd de 5mm vanvoor en 15mm vanachter volgens Citroën service
Ik ga sowieso 2x de 8918J4 bestellen, misschien dat ik ook de 5mm's naar achter kan zetten.
Voor de rest vind ik op Citroservice niet veel verschillen in de stoelframes zelf buiten armsteun of niet en wat andere dingen die geen invloed mogen hebben op de kanteling.
Ben benieuwd of het wisselen van de plasticjes genoeg is om beter te zitten!
@JW, 1.98m met lange benen...

Mijne is een heel vroege (productie 08/2004) en ik heb idd de 5mm vanvoor en 15mm vanachter volgens Citroën service
Ik ga sowieso 2x de 8918J4 bestellen, misschien dat ik ook de 5mm's naar achter kan zetten.
Voor de rest vind ik op Citroservice niet veel verschillen in de stoelframes zelf buiten armsteun of niet en wat andere dingen die geen invloed mogen hebben op de kanteling.
Ben benieuwd of het wisselen van de plasticjes genoeg is om beter te zitten!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hopelijk krijg je het op die manier voor elkaar
Overigens, ik zou graag de laatste 8 cijfers van je VIN willen hebben.
Daarmee kan ik dan hopelijk ook bij mijn V6 C5 de bandenmaat goed zetten, ik heb er dezelfde maat onder als jij: 225/45-17.
Groet,
JW

Overigens, ik zou graag de laatste 8 cijfers van je VIN willen hebben.
Daarmee kan ik dan hopelijk ook bij mijn V6 C5 de bandenmaat goed zetten, ik heb er dezelfde maat onder als jij: 225/45-17.
Groet,
JW

C5club extreme Fan


Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
Ik laat het zeker weten of het lukt!
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Misschien zitten de achterste bouten niet helemaal goed ingedraaid? probeer eens hoe de passagierskant het doet.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline