Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Met de hand , even de bekleding los en dan het palletje opzoeken ....
2 minuten werk ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
...ter aanvulling: alleen aan de bovenzijde hoeft die bekleding iets los :smt203

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Yep, genoeg voor een hand is voldoende idd :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
C5club Bikkel
C5club Bikkel
hoi luitjes heb dit topic al eens geopend maar ben er nog niet uit welk onderdeel kapot is of het slot of de handgreep heb al eens de draden van de handgreep door verbonden maar slot reageerde niet
de kabelboom is al vernieuwd dus die kan ik uitsluiten nu is mijn vraag heb ik het slot door de twee draden van de handgreep aan elkaar te verbinden op die manier goed getest of komt er meer bij kijken en zo ja hoe te testen het betreft kofferbakslot break fase 2
alvast dank voor informatie
mvg mart
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Eerst even checken of er prik op je schakelaar staat.
Daarna gewoon de twee draden van de schakelaar doorverbinden.
Zo simuleert je een open schakeling en hoort het slot te openen.
Gaat je slot niet open,...slot stuk
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik heb hetzelfde euvel, klep gaat niet meer open.

Met welke truc kan ik deze van binnenuit openen ?
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zie het instructieboekje, onderin is er van binnenuit een mogelijkheid om 'm te openen ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Na heel goed zoeken inderdaad gevonden in het boekje, had er pas 200 keer overheen gelezen :shock:

En hoe haal je de handgreep met daarin de schakelaar los?

Dan kan ik morgenavond eea eens gaan doormeten.
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Afgelopen week eindelijk eens naar mijn niet te openen klep gekeken.

En ook bij mij draadbreuk in de doorvoer van klep naar auto.
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 okt 2010 08:31
Auto: 2.0 16V Break Exclusive
Opties: Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11054
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: EFBD GANACHE
Locatie: Groningen
Ook bij mij wilde de plotseling achterklep niet meer ontgrendelen.
Wat mij al opgevallen was, dat de kofferbakverlichting niet werkte en ik kon de auto ook op slot doen terwijl de achterklep open stond.
Toch maar eens even kijken ik de slurf tussen de auto en de klep.
Ja hoor, twee draden los. Geheel afgebroken.
Alles losgehaald en de kabelboom geheel verwijderd, (omdat het repareren op de werkbank gemakkelijker gaat dan in de auto) Pak hem beet, een uurtje werk.
En inderdaad drie draden stuk. Ik heb de draden van het gedeelte wat in de slurf zit vervangen door soepeler litzedraad. Dat kostte wat meer tijd, en ik heb ze gelijk maar alle 8 (dacht ik) vervangen.
Draadboom weer gemonteerd, ook ongeveer een uurtje werk.
Conclusie: de originele draadbomen zijn voorzien van draden die geschikt zijn om in de auto te leggen, maar niet om telkens te knikken bij het openen en sluiten van de achterklep.
Resultaat: alles werkt weer, auto kan alleen op slot als de klep dicht is, de klep kan weer geopend worden en de kofferbakverlichting werkt ook weer.
Waarom wil ik dit met jullie delen, zodra je merkt dat bovengenoemde dingen zich voordoen, zoals de kofferbakverlichting (terwijl de lampjes goed zijn) kan dat het eerste signaal zijn dat je kabelboom het aan het begeven is. Misschien kun je zo de ellende van een klep die niet open gaat, voorkomen.
Groet
Ton
P.S. defecte kabelbomen niet weggooien, ze zijn redelijk eenvoudig te repareren.
Je kunt niet verdwalen, alle wegen zitten aan elkaar vast.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Mooi dat je het zó hebt kunnen oplossen :smt038

Je schreef:
Conclusie: de originele draadbomen zijn voorzien van draden die geschikt zijn om in de auto te leggen, maar niet om telkens te knikken bij het openen en sluiten van de achterklep.
In 2017 heb ik er een nieuwe kabelboom in gelegd, zie vorige pagina, de kosten daarvan waren beperkt.
Ik heb dat toen gedaan omdat ik geen risico wilde lopen dat tijdens de vakantie de klep niet meer open kon, met een volgeladen auto :roll:

Die nieuw draadboom heb ik toen vergeleken met de oude, die nog gewoon werkte, en geconstateerd dat de draden van de oude harder (geworden) waren dan die van de nieuwe. De draden waren nog wel allemaal heel.
Dat harder worden is een langdurig proces, zowel de PVC mantel alsook het koper worden op den duur harder.
Destijds heb ik hetzelfde gezien bij mijn laatste Xantia Break, zowel links als rechts zijn daar draden kapot gegaan die ik heb moeten repareren. Die waren veel te hard geworden op het knikpunt.

De oude bundel heb ik nog, als ik er iemand een plezier mee kan doen is hij welkom ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Wisselingen in temperatuur is de grote boosdoener bij pvc mantels. Op zichzelf is de levensduur langer dan die van de auto zelf maar door hele lage en dan weer hele hoge temperaturen gedurende de levensduur wordt het materiaal afwisselend hard en dan weer zacht. Dit geeft een soort materiaalmoeheid die zwakke punten geeft, vooral bij beweging (knikken) in de winter
Thermische Isolatie er omheen zou moeten helpen.

Rubberen (Neopreen) mantels hebben hier geen last van.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 okt 2010 08:31
Auto: 2.0 16V Break Exclusive
Opties: Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11054
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: EFBD GANACHE
Locatie: Groningen
Klopt helemaal,
vandaar dat de draden ook geheel gebroken waren, ook de isolatie.
Overigens de kwaliteit zegt ook wat. in de draad voor de ontgrendeling zaten maar 7 :o adertjes die mijns inziens te dik zijn voor litze draad.
Je kunt niet verdwalen, alle wegen zitten aan elkaar vast.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 okt 2010 08:31
Auto: 2.0 16V Break Exclusive
Opties: Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11054
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: EFBD GANACHE
Locatie: Groningen
De oude bundel heb ik nog, als ik er iemand een plezier mee kan doen is hij welkom
:smt023
Hou ik in m'n achterhoofd, hoewel ik niet verwacht dat ik hem binnenkort nodig heb.
Toch bedankt voor het aanbod.
Je kunt niet verdwalen, alle wegen zitten aan elkaar vast.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2017 13:41
Auto: C5 I (DC_) 2.0 16V (DCRFNC, DCRFNF) - 1997ccm 136pk
Opties: excusive + leder
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: zilver grijs
Locatie: Rotterdam
Ik heb hier ook last van gehad, het bleek dat er wat rubber tussen zat. Ik druk nu op de klep en dan doet die het weer.
Plaats reactie