JW-C5 schreef:Daar lijkt het wel op, de temperatuur aanduiding was niet correct.
In dat geval zou in elk geval het motor diagnose lampje (tijdelijk) gebrand moeten hebben.
Interessant zou ook nog kunnen zijn om de weerstandwaardes te meten van de oude sensor, zie de tabel.
De temperatuur aanduiding op het tellerpaneel is nu niet anders, ik heb hier niet naar gekeken, volgens mij verwachtte pepernoot de naald een stuk hoger dan iets boven het midden.
In iedergeval is het MM lampje nooit gaan branden.
Pepernoot heeft de oude sensor bewaard, zeker interessant om de weerstandwaardes te controleren, super deze info
Die dummykabel is een stekker, waar iets in zit, ik vermoed een weerstand ?
De gestuurde thermostaat werkt met een verwarmings element in een normale thermostaat van 105 C, afhankelijk van het rijgedrag kan de ECU het element opstoken en zo de thermostaat eerder te openen of juist later om de motor warmer te houden.
Tenminste dat denk ik, na het uitelkaar halen van de gestuurde thermostaat en bestuderen van wat documenten.