Auteur |
Bericht |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Ecu ook overgezet?
|
11 maart 2018 13:04 |
|
 |
toku
C5club Fan
Geregistreerd: 24 jun 2007 16:13 Berichten: 96 Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 159300
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Nee de ECU is niet overgezet. Ik heb alleen de motor uitgewisseld. ECU heb ik ook niet meegeleverd gekregen. Kun je mij vertellen wat de andere ECU zou doen dan degene die er nu inzit. De parameters van alle sensoren zijn hetzelfde toch. Ik heb ook geen foutcodes instaan. Als dit het verschil zou geven heb ik een probleem denk ik. Kan de huidige ECU gereset worden?
Groeten.
Ton.
|
11 maart 2018 14:59 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Kan je met de lexia alle sensoren zien? Injectiesysteem hetzelfde? Als de ECU maar 1 belangrijke parameter mist gaat ie nooit lopen.
|
11 maart 2018 16:48 |
|
 |
toku
C5club Fan
Geregistreerd: 24 jun 2007 16:13 Berichten: 96 Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 159300
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Hallo, De injecteurs hebben we getest en deze zijn dus gevonden. Hetzelfde geldt voor de bobine. Omdat er verder geen foutmeldingen zijn hebben we dus ook niet verder gekeken. Kun je me vertellen naar welke sensoren ik moet zoeken. Ik neem aan alleen de sensoren die benodigd zijn voor de motor zoals bv de nokkenassensor etc. Precies weet ik ze niet. Misschien dat je een voorzet kan geven  . Ik hoop morgen weer verder te gaan kijken, dus kan ik het zoeken van de sensoren gelijk uitvoeren. In ieder geval bedankt voor je steun. Dacht dat het plug and play zou zijn. Motor eruit halen was al een avontuur op zich. Plaatsen ging redelijk snel en het afmonteren ook. Van alle stekkers een foto gemaakt en voorzien van een nummer. Nu nog starten  . Groeten. Ton
|
11 maart 2018 19:51 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Pasten alle stekkers? Geen stekkers vergeten?
Geen rare dingen gezien tijdens de montage?
Was het vliegwiel met tandkrans ok?
Indien voorgaande goed:
Komt er benzinedruk op de gallerij? Is er een vonk?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
11 maart 2018 20:41 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Als ie vonk en brandstof had?....dan liep ie toch gewoon?
Is je startonderbreker er wel af? Zo niet geen vonk. Ik heb ooit een motorwissel gehad die ook niet wilde lopen,..nadat ik ook de ecu had overgezet: Starten en lopen.
|
11 maart 2018 20:55 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Dat zie je verkeerd, het is strategie: Een benzinemotor die niet loopt mist een of beide. Wat er mist is bepalend voor de te nemen vervolgstap.
Wel een goede stap is inderdaad hrt controleren of het motormanagement van beide motoren hetzelfde is. Een ECU wisselen gaat helaas niet lukken.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
11 maart 2018 20:58 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
En dat is, volgens mij, nou net het probleem. TS heeft een nieuw blok geplaatst zonder zijn ECU. Die hoort bij het oude blok.
|
11 maart 2018 21:05 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Zou kunnen.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
11 maart 2018 22:18 |
|
 |
toku
C5club Fan
Geregistreerd: 24 jun 2007 16:13 Berichten: 96 Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 159300
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Hallo,
Ik heb vonken en benzine druk, dus dat lijkt goed. Lucht moet ook geen probleem zijn, want dat is voldoende aanwezig. De drie benodigde voor een ontsteking zijn aanwezig. Foutcodes zijn ook niet aanwezig. Bij het missen van een sensor zou er toch een foutcode moeten zijn, omdat de het de computer geen signaal binnen krijgt van deze parameter? Ik heb de kabelboom van de oude motor gebruikt en 1 op 1 overgezet. Stekkers op de foto en genummerd. Als een stekker op de verkeerde plek zou zitten zou de computer een verkeerd signaal krijgen denk ik en dan geeft ie een foutcode op die sensor. Ik heb 1 stekker over, maar dat had ik op het oude blok al ivm een ander soort thermostaat. Ik ga alles nog maar een keertje testen met de Lexia. Misschien komt er iets naar boven wat niet goed werkt. Wat mij wel te binnen is geschoten is dat als de accu te weinig spanning geeft dat de auto dan in ecomodus blijft staan. Dit heb ik de vorige keer ook meegemaakt. De accu gaat in ieder geval ook op de lader. In ieder geval bedankt voor het mee denken. Word vervolgd zou ik zeggen.
Groeten.
Ton
|
12 maart 2018 06:01 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Als er een vonk is en benzine werkt het motormanagement en moet hij het doen. Dit doet hij niet, dus is er een mechanisch probleem.
Heb je iets aan de nieuwe motor gedaan? Distributie of zoiets? Hoe klinkt hij als je start?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 maart 2018 10:47 |
|
 |
toku
C5club Fan
Geregistreerd: 24 jun 2007 16:13 Berichten: 96 Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 159300
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Hallo,
De distributie is vervangen volgens het voorgeschreven verhaal. Alles goed geborgd en gemerkt, riem vervangen met de waterpomp en spanrol. Riem teruggeplaatst en motor getornd. Na tien omwentelingen was de kon de borging zo weer terug in de gaten. Gelukkig had ik dit al een keertje geoefend en kon ik er nu heel goed bij met de motor nog buiten de auto. Tijdens de startpogingen geen rare geluiden gehoord. De auto blijft nu in eco modus staan. Waarschijnlijk is de accu nu te leeg, dus deze gaat vanmiddag of morgen op de lader. Dan gaan we kijken of het gaat lukken.
Groeten.
Ton.
|
12 maart 2018 13:07 |
|
 |
toku
C5club Fan
Geregistreerd: 24 jun 2007 16:13 Berichten: 96 Woonplaats: Spijkenisse
Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 159300
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Hallo,
Met veel pijn en moeite is de motor gestart. In het begin veel moeite om de motor aan de praat te houden, maar naar gelang de motor langer draaide werd het steeds beter. De kleppen tikken wel behoorlijk en als de motor lang stationair draait gaat de motor op 3 cilinders lopen. Krijg dan de toeren ook niet hoger meer als 3000 toeren. Als de motor dan afgezet word en opnieuw gestart loopt die weer op 4 cilinders en kan ik ook weer in toeren omhoog. Als ik de toeren hoger hou dan stationair is er geen probleem en dit kan ik ook eindeloos volhouden. Storing uitgelezen, maar helaas weet ik niet meer precies welke het waren. Morgen de motor flushen om eventuele vervuilingen te verwijderen. Misschien dat de kleppen dan minder gaan tikken. Dan weer nieuwe olie erin met een nieuw filter en dan hopen dat het beter geworden is.
Groeten.
Ton.
|
13 maart 2018 18:57 |
|
 |
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1259 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
Echt respect voor hoe je alles aanpakt, ik hoop je een keer te zien rondrijden in Spijkenisse 
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
13 maart 2018 19:07 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Oliepomp verwijderen
I stand corrected... Excuses als ik je op verkeerde ideeën had gebracht.
De storingscodes zijn wel handig om verdere vervolgstappen te bepalen.
|
13 maart 2018 19:57 |
|
 |
|