C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 okt 2017 11:04
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Opties: HA3+
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09431
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 351750
Kleur: Vert Galant
KPH: Voor
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
De auto in de link lijkt me allicht de moeite waard om eens een proefrit mee te gaan maken, wees extra alert als de auto al draait wanneer je aankomt. (Ja, we hebben hem net buiten gezet was een geintje dat ze mij eens probeerde aan te smeren. Heb hem meteen afgezet en warempel, startmotor wilde alleen maar rond met wat aanmoediging van een hamer...)

Let op het gebruikelijke, rare bijgeluiden, lekkages, inhouden bij gasgeven enz. Als je daarna nog serieus interesse hebt rij je naar een liefst onafhankelijk keuringsstation voor een aankooptest.

Audio is grotendeels persoonlijke voorkeur, gewoon een cdtje van je keuze erin en luisteren. Maar dat zou ik persoonlijk los van de aankoopkeuze zien, leuk als het er al inzit. Maar ik zou er geen technische goede en mooie auto om laten staan.

THP's en chippen? Zelfs zonder die chip gaan ze al stuk.

en HP = Hydro Pneumatische vering. De veerbollen dus.
Citroën AX 1.1i First Impression '95
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 apr 2013 07:53
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée
Locatie: Schinveld
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Re: Koopadvies gevraagd

Bericht door pietnr1 »

@ menno
duidelijk ik dacht dat je hpi maar dan zonder i bedoelde. Nee Hydractive 3 + is de reden dat ik voornamelijk naar exclusive uitvoeringen kijk. Bij de andere was het optioneel en niet meer standaard.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: Koopadvies gevraagd

Bericht door Menno »

Voor de facelift waren ook alle automaten en comfort uitvoeringen voorzien van hp, naast natuurlijk de exclusive...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Mooie auto!

Ik heb een vergelijkbare uitvoering in t grijs met een schuifdakje en heb deze nu ruim 3 jaar / 50.000 km naar tevredenheid, maar ik sluit niet uit dat ze dit jaar naar een nieuwe eigenaar mag ;)

Paar aandachtspunten die mij direct opvallen:

De auto een RT4 heeft met een simkaart systeem; dus geen Bluetooth verbinding. Daarnaast zijn er geen kaartupdates beschikbaar meer voor dit systeem. Op termijn wordt zo’n RT4 dus de welbekende “dure baksteen in je dashboard”. Ik zie ook een flinke kras, zo lijkt, op het scherm. Op eBay kom je vaak nette gebruikte schermen tegen rond de 200 euro.

De auto is voorzien van 4 nieuwe Goldline banden. Ik ken noch het merk noch de kwaliteit. Onderhandelpuntje?

Ik zie dat de airco uitstaat op de foto’s. Check de werking vd airco. De condensors sneuvelen met bosjes. Ik heb 2x een lekke condensor gehad.

Ik zie wat roestbruin doorschemeren bij de achterremschijven. Waarschijnlijk van het stilstaan. Dat gaat heel snel.

Verder zou ik een DBriem wissel erbij onderhandelen aangezien die eind dit jaar aan de beurt is (10 jaar).

Check goed de werking van de elektrisch verstelbare stoelen. De massagefunctie gaat relatief vaak kapot en reparatie is kostbaar. Bij mij werkt het (nog), maar ik zou het niet missen als het kapot is en gebruik het bijna nooit.
Ook de verwarming sneuvelt weleens en ook die reparatie is via de dealer kostbaar, omdat je blijkbaar niet simpel een matje kunt vervangen. Er zijn volgens mij wel wat goedkopere alternatieven via een autobekleder.

Bij de eerste serie zijn de voorste veerpoten van mindere kwaliteit en gaan vrij snel lekken. Ik heb er al 2 nieuwe onder zitten. (1 bij 50.000 en de andere onder de ton).

Verder heb ik een vastgelopen remklauw gehad, maar dat is niet echt specifiek voor deze auto.

Succes met kijken, inspecteren en onderhandelen! :smt023
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 169
Lid geworden op: 01 apr 2013 07:53
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée
Locatie: Schinveld
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Re: Koopadvies gevraagd

Bericht door pietnr1 »

@ arendonk, scherp opgemerkt, dat van de banden had ik niet eens gezien. En inderdaad navigatie zou ik zelf nooit af fabriek bestellen, ik heb nu een parrot tablet met tt en igo en dat werkt prima en zijn nog steeds updates voor te krijgen en heeft uiteraard bt.
Plaats reactie