Ik denk dat dit een meetfout is geweest. Het beste controleer je het maximale vacuüm na de elektroklep en kijk of de wastegate daarbij wel geheel sluit. Dat geeft uitsluitsel of je een vacuüm-, of een wastegateprobleem hebt.Zeevijver schreef:Vacuüm kwam maximaal op -55 in/hg..... omgerekend in absoluut in bar -1.8 bar.
De druk is aan de lage kant inderdaad. De LFT is aan de hoge kant, je ziet slechts een geleerde correctie van 12% om lambda 1 te halen, dat is niet zo vreemd gezien het feit dat de ketting er al 44k op zit.Zeevijver schreef:De maximale turbodruk was 1.68 bar absoluut.
De lft blijft op 12 en is daarmee te arm.
Hoe trek je deze conclusie, is dat puur op basis van meetwaarden?Zeevijver schreef:Vanuit eerdere gegevens uit het fap appje is te lezen dat de inlaat 6 graden te laat staat. Gezien op jou site staat de timing te laat. De uitlaat timing geeft de app niet aan. Dit waarschijnlijk omdat de nokkenas sensor de inlaat as meet.
Een inlaat die 6 graden te laat staat is alleen maar te constateren met de gradenmeter en het speciaal gereedschap. Dit zal een interpretatie/kennis kwestie zijn. Vergeet niet dat de inlaat valvetronic heeft. Meetwaarden zijn niet de juiste methode om hier iets zinnigs van te kunnen zeggen.
Dat verandert de zaak helaas nogal. De meeste tuners (en helaas heb ik ook daar enige praktijkvoorbeelden van) rommelen nogal. Ook al zeggen ze van niet.Zeevijver schreef:Nog niet vermeld is dat de motor getuned is ..
Kijk eens of je readiness compleet is, zo niet dan weet je genoeg. Dan zijn er controles en foutcodes weggeschrevem waardoor van de hele zelfdiagnose in de regeleenheid niet zoveel meer klopt.
Was de basis van de tuning de meest recente PSA software? Of is er gewoon een DAMOS-file in geschoten?