Auteur |
Bericht |
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
 Turbodruk
Weet iemand wat de normale maximale turbodruk hoort te zijn van de thp bij vollast?
|
29 jan 2018 10:00 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
Ongeveer 1800 mb effectief, dat is 2800 mb absoluut.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
29 jan 2018 20:26 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
 BJG,...ik heb je ongelooflijk hoog zitten maar ik hoop dat Adri (Breeze) dit niet leest...
|
29 jan 2018 20:35 |
|
 |
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
Thx. Ik mis er dan 200 mbar. De vraag is waar. De motor is niet echt traag en loopt op zich wel ok maar wel het idee dat ik wat mis. De lft waarde staat met 12 wel aan de rijke kant. Kan dit liggen omdat de extra pomp voor de turbo stuk was waardoor de ecu een tijd gewijzigde waarden aangaf?
|
29 jan 2018 20:38 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
Nope, de ft heeft niets te maken met de turboregeling. En ook de pomp niets met de ft. verder is een lft van 12 arm ipv rijk 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
29 jan 2018 21:04 |
|
 |
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
Waar zou ik het dan in moeten zoeken? Ik heb wel het idee en zeer het odee dat het verbruik hoger is geworden.
|
29 jan 2018 21:14 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
boes schreef: :) BJG,...ik heb je ongelooflijk hoog zitten maar ik hoop dat Adri (Breeze) dit niet leest... Ik zie het nu ook De map sensor meet absolute druk, het moet natuurlijk zijn: 1800 mbar absoluut en 800 mbar effectief. erratum humanum est zullen we maar zeggen?? Adri snapt dat vast wel 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
29 jan 2018 23:17 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
Adri benadrukt meestal dat kPa de correcte eenheid is. ( En hij heeft gelijk maar het is wel een soort gevecht tegen windmolens  )
|
29 jan 2018 23:22 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
29 jan 2018 23:25 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
ha ha, ja daar heeft hij wel gelijk in. Probleem is dat de meeste testers (waaronder diagbox) de druk toch in mbar aangeven, al zie ik soms ook wel kPa inderdaad.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
29 jan 2018 23:42 |
|
 |
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
Inmiddels een aantal zaken op een rijtje gezet. Ps. Complimenten voor je website. Op internet Explorer zie je alle info.
Vanochtend heb ik een meting dedaan van vacuüm en nogmaals de turbodruk. Vacuüm kwam maximaal op -55 in/hg..... omgerekend in absoluut in bar -1.8 bar. De maximale turbodruk was 1.68 bar absoluut.
De lft blijft op 12 en is daarmee te arm.
Vanuit eerdere gegevens uit het fap appje is te lezen dat de inlaat 6 graden te laat staat. Gezien op jou site staat de timing te laat. De uitlaat timing geeft de app niet aan. Dit waarschijnlijk omdat de nokkenas sensor de inlaat as meet.
Er zijn nog wat gegevend die ik moet verzamelen. Het vreemde of toeval wat er was is dat nadat de zekering doorgebrand was vanwege de extra pomp dat er ook p meldingen waren geweest over een te rijk mengsel, lambda en een vacuüm melding. De exacte codes moet ik nog even verzamelen. Probleem van deze eerdere meldingen zouden misschien verband kunnen hebben dat de lft enige tijd heeft gehad om dit te rijke mengsel te corrigeren en dat na de reparatie van de pomp weer tijd nodig heeft om weer om en nabij de nul uit te komen...... tis maar een voorstelling die ik mij kan maken.
Nog niet vermeld is dat de motor getuned is en dan lijkt mij 1.68 bar aan de lage kant als je aangeeft dat 1.8 bar de standaard druk is.
|
30 jan 2018 10:52 |
|
 |
Breeze
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 09 jun 2010 05:24 Berichten: 690 Woonplaats: Nw. Lekkerland
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 62 100
Kleur: Blauwachtig grijs
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
boes schreef: Adri benadrukt meestal dat kPa de correcte eenheid is. De bar (en daarmee de mbar) is blijvend erkend, helaas. Ik zeg het nog maar een keer, als je consequent het SI stelsel gebruikt, dus voor druk Pa, kPa, enz., dan hoef je je geen zorgen te maken over omrekeningsfactoren bij berekeningen. Vroegah, werd abolute- en overdruk inzichtelijk gemaakt door de naam van de eenheid: ata = atmosfeer absoluut ato = atmosfeer overdruk Maar naar die tijd kunnen en hoeven we niet meer terug. BJG, hoogste respect voor jouw THP verhaal. Ik hoop nog steeds voldoende moed te verzamelen om het "je weet wel" verhaal weer op te pakken. Adri
|
30 jan 2018 11:19 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
Sterker nog, de laatste tijd heb ik enkele examens gemaakt waarin de formule uitgaat van Pa of kPa,terwijl de situatie en de vraagstelling in bar staan en het antwoord ook in bar moet zijn. ATO lekker verwarrend is ook air to open.. 
|
30 jan 2018 11:36 |
|
 |
Breeze
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 09 jun 2010 05:24 Berichten: 690 Woonplaats: Nw. Lekkerland
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 62 100
Kleur: Blauwachtig grijs
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
Dat is bar (en boos) Roman.
Adri
|
30 jan 2018 11:57 |
|
 |
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
 Re: Turbodruk
Update van de meldingen na deffecte pomp en voor reparatie.
1 ste log. P0172, p0494, p0691, p0693, p02602. De koelfan storingen ivm de defecte zekering. Na loskoppelen pomp waren die verdwenen.
2 de log. P0033 en p0238. En p2603.
Log 3. P0132 en 2178 plus die van de pomp.
Na vervanging afgelopen zondag storingsvrij. Wel met de vreemde lft waarde waarvan geen meldingen komen.
|
30 jan 2018 12:01 |
|
 |
|