Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 31
Lid geworden op: 31 okt 2011 11:08
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 250000
Kleur: grijs
Ik ben op zoek naar een leverancier voor gereviseerde veercilinders C5 bj 2001.
Ik moet de achterste veercilinder (laten) vervangen en zoek eigenlijk een adres die gereviseerde verkoopt. Graag een bericht.
Ik moet de achterste veercilinder (laten) vervangen en zoek eigenlijk een adres die gereviseerde verkoopt. Graag een bericht.
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
bij mijn weten is er dat geen , maar je kunt het wel zelf doen.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gereviseerde veercilinders ga je nergens vinden, hooguit kun je nieuwe bestellen, maar dat is niet nodig want de cilinders slijten eigenlijk niet. De zuiger raakt de cilinderwand eigenlijk alleen boven en onder bij een kantelbeweging. 3 oliekeerringen zijn volledig verantwoordelijk voor de afdichting van de cilinder.
Je kunt deze 3 ringen bij de dealer bestellen en eventueel een nieuwe stofhoes, klem en borgpin
meebestellen. Verder heb je een liter LDS nodig. Zoek maar eens op het forum, er is veel over geschreven.
Je kunt deze 3 ringen bij de dealer bestellen en eventueel een nieuwe stofhoes, klem en borgpin
meebestellen. Verder heb je een liter LDS nodig. Zoek maar eens op het forum, er is veel over geschreven.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
of je kunt er nog op de sloop kopen.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Maar dan is het gokken hoelang ze het volhouden ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ja dat is waar maar alles is al 16 jaar.
C5club Rookie


Berichten: 31
Lid geworden op: 31 okt 2011 11:08
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 250000
Kleur: grijs
Als je zou willen reviseren is de vraag of de veercilinder dan op de auto blijft en hoe lastig is drukloos maken en waar hebben we het dan over? Is er een doorsnede van een veercilinder?
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
met de lexia.
als je een HA+ hebt daar staat een nippel tussen daar hun daar waar de leidingen L en R verdeeld worden voor en achter.
als je een HA+ hebt daar staat een nippel tussen daar hun daar waar de leidingen L en R verdeeld worden voor en achter.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
....en je eerdere vraag: ja, de revisie doe je op de auto, met de cilinder gewoon gemonteerd.
Dat kan uiteraard alleen als je de clip kunt loskrijgen, alleen dán kan de zuiger er uit.
Overigens, als ik me goed herinner is bij mijn C5, die HA3+ heeft, het systeem niet met de Lexia drukloos gemaakt toen de cilinders gereviseerd werden.
Dat is toen gelijk gedaan met het vervangen van de ADAL's, gaat dan in een moeite door.
Groet,
JW
Dat kan uiteraard alleen als je de clip kunt loskrijgen, alleen dán kan de zuiger er uit.
Overigens, als ik me goed herinner is bij mijn C5, die HA3+ heeft, het systeem niet met de Lexia drukloos gemaakt toen de cilinders gereviseerd werden.
Dat is toen gelijk gedaan met het vervangen van de ADAL's, gaat dan in een moeite door.
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 31
Lid geworden op: 31 okt 2011 11:08
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 250000
Kleur: grijs
Ik heb inmiddels 415000 km op de teller.
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik was de 3 vergetenwilly4 schreef:met de lexia.
als je een HA+ hebt daar staat een nippel tussen daar hun daar waar de leidingen L en R verdeeld worden voor en achter.
C5club Fan


Berichten: 64
Lid geworden op: 26 apr 2017 18:27
Auto: C5 1.8 16v Tourer
Opties: Dynamic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 173000
Kleur: Donkerblauw
Ik heb te horen gekregen dat die ringen die je nodig hebt om de veercilinders te reviseren niet meer geproduceerd worden. Gelukkig heb ik door te bestellen in 3 verschillende landen twee sets compleet gekregen (het werk zelf moet nog uitgevoerd worden). Het enige dat er in jouw geval dan op zal zitten is twee compleet nieuwe (kant-en-klare) veercilinders te kopen.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Elders schreef JW-C5, niet lang geleden:
"Volgens Service.Citroën zijn ze niet NFP, en dus leverbaar.
Een setje 527228-30-32 voor mijn Break kost daar dan €8,50.
Dat zou dan via de dealer besteld moeten kunnen worden........
Voor de Berline is het setje iets duurder, zie ik. Daarvoor kost het iets meer dan €13."
"Volgens Service.Citroën zijn ze niet NFP, en dus leverbaar.
Een setje 527228-30-32 voor mijn Break kost daar dan €8,50.
Dat zou dan via de dealer besteld moeten kunnen worden........
Voor de Berline is het setje iets duurder, zie ik. Daarvoor kost het iets meer dan €13."
Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2015 17:27
Auto: Break 2.0 HDiF 16v
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Donkergrijs
Vandaag idd gewoon alle ringen en stofhoezen voor mijn break bij de citroen dealer kunnen bestellen.
C5club Fan


Berichten: 64
Lid geworden op: 26 apr 2017 18:27
Auto: C5 1.8 16v Tourer
Opties: Dynamic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 173000
Kleur: Donkerblauw
Heb je ze ook al ontvangen? Bij dealer nr. 1 kon ik ze namelijk ook bestellen, leveren deed hij echter nooit, omdat een groot deel van die ringen uit het assortiment zou zijn. Dealer 2 (in Duitsland) kon een klein deel leveren en deed dat ook, vervolgens bij dealer nr. 3 in een land ver weg die blauwe ringen kunnen krijgen.



