Kabelaansluitingen in de kofferbak
Goedemiddag forumleden,
Nu mijn afneembare trekhaak inderdaad weer keurig afneembaar is gemaakt door de dealer is het tijd om eens te testen of de rest van het 'aanhangergebeuren' ook goed werkt.
Nee dus. op geen enkele manier stroom op de contactdoos te krijgen?
Nu had ik ergens iets gelezen over de aansluiting van de kabelboom op connectoren in de kofferbak. Die was ik volgens mij al eens tegen gekomen? En jawel, ik vind achter een luikje drie loshangende connectoren en evenzoveel plekken ze aan te sluiten. Ik denk dat, omdat de vorige eigenaar de trekhaak niet kon afnemen en wellicht ook nooit gebruikte, hij de boel los heeft gemaakt zodat de parkeersensoren niet gestoord worden door de trekhaak?
Enfin, als ik alle drie de connectoren op de enige plek waar ze in kunnen bevestig, dan heb ik opeens een hoop licht op en in mijn caravan! Tot zover helemaal goed dus.
Mijn vraag is alleen: zijn al die connectoren van de trekhaak? Want het is een 13-polige en ik tel wel iets van 20 draden bij elkaar verdeeld over de connectoren?
Eén connector heeft maar 1 dikke (bruine) draad. Dat is wellicht de constante voeding die er bij gekomen is toen van 7 naar 13 polig werd over gestapt?
Van de 2 connectoren met meerdere draden zorgde de kleinste, helemaal achter op de foto, er voor dat de caravan tot leven kwam. Deze telt 7 draden verdeeld over 6 plugjes dus dit lijkt de de 'klassieke' kabelboom? Maar wara zou dan die andere (veel grotere) plug voor zijn? Ook die hing los.
Alvast bedankt!