V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
O nee, die discussie wil ik ook niet aangaan..
;)
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: Lopen op 3 cilinders v6

Bericht door H_H »

Niet om de discussie te voeden maar gewoon even mijn ervaring neerzetten:
Ik tank met mijn V6 Ph I altijd E10 omdat ik vrijwel altijd in België of Frankrijk tank en niet overal sp98 te krijgen is. Nooit problemen met de loop, nooit pingelgeluidjes, eigenlijk niets dat opvalt.
Het enige dat wel eens gebeurt is de storing “anti vervuilingsysteem werkt onvoldoende” Deze blijft een week of zo staan, soms langer maar heeft geen enkele invloed op de motorprestatie laat staan noodloop problemen.

Volgens JO is dit te wijten aan een knutseloplossing in een van de rubberslangen die bovenop het blok zit. Ik heb klaarblijkelijk geen idee welke, zal eens een foto plaatsen, maar ik geloof het meteen. Hij zei dat dit waarschijnlijk ooit gedaan is om die meldingen te voorkomen. Helaas zonder effect dus.

Wat ik wel gemerkt heb is dat die melding vaker verschijnt als ik hier in Frankrijk bij een wat verlaten tankstation tank waar de omloopsnelheid erg laag is. En wat ook opvalt is dat die pomp steeds meer begint te piepen en kraken :(
Dit bevestigd wat mij betreft de these van BJG dat die E10 nogal snel ‘verouderd’. Ik heb het ook al gemerkt aan mijn tuingereedschappen als kettingzaag, motormaaier en bosmaaier. Die zijn na de winter nauwelijks uit hun winterslaap te halen als er nog wat benzine in heeft gestaan…
Voortaan ergens anders tanken dus!!
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
H_H schreef: Dit bevestigd wat mij betreft de these van BJG dat die E10 nogal snel ‘verouderd’. Ik heb het ook al gemerkt aan mijn tuingereedschappen als kettingzaag, motormaaier en bosmaaier. Die zijn na de winter nauwelijks uit hun winterslaap te halen als er nog wat benzine in heeft gestaan…
Voortaan ergens anders tanken dus!!
Heb je gelijk in, kijk maar eens in een carburateur waar E10 een winter in heeft gestaan, corrosie! Het is bekent dat ethanol water aantrekt uit de atmosfeer, dit zal ook bovenstaand probleem verklaren.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:02
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Orange
Locatie: Duiven
C5club Bikkel
C5club Bikkel
De mijne krijgt normaal altijd Aral EUR 98 en als ik in een goede bui ben de 102.

De omloopsnelheid bij de Makro is volgens mij wel prima, maar het is volgens mij de allergoedkoopste meuk die er te krijgen is.
Plaats reactie