Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 okt 2017 11:04
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Opties: HA3+
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09431
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 351750
Kleur: Vert Galant
KPH: Voor
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Goedemorgen,
Sinds kort weer in bezit van een Citroën, dit maal een C5 en die heeft een klein probleempje met het knipperlicht linksvoor. Die doet het niet, en dan bedoel ik het exemplaar in de koplampunit.
Voor ik alles overhoop ga trekken, toch eerst mijn ervaring hier delen. Want wie weet zoek ik in de verkeerde richting.
Ik heb het lampje uiteraard al vervangen en ook de fitting is vervangen door een nieuw exemplaar. beiden zonder resultaat. En ik ben 100% zeker dat die 2 nu goed zijn.
Ik vermoed een draadbreuk ergens, de knipperlichten achter en in de spatborden werken wel.
Het rare alleen is, normaal gesproken als een lampje defect is of geen contact maakt dan zou die zijde sneller gaan knipperen. En dat gebeurd maar af en toe.
In Sedre mis ik blijkbaar het bedradingschema hiervoor, via Haynes heb ik er wel 1 gevonden die bruikbaar lijkt.
Mijn vraag echter: zit ik met een vermoeden van draadbreuk in de goede richting of zaken waar iki beter eerst naar kan kijken?
Vanmiddag probeer ik bij de stekker van de lichtunit te komen om die eens te meten.
Sinds kort weer in bezit van een Citroën, dit maal een C5 en die heeft een klein probleempje met het knipperlicht linksvoor. Die doet het niet, en dan bedoel ik het exemplaar in de koplampunit.
Voor ik alles overhoop ga trekken, toch eerst mijn ervaring hier delen. Want wie weet zoek ik in de verkeerde richting.
Ik heb het lampje uiteraard al vervangen en ook de fitting is vervangen door een nieuw exemplaar. beiden zonder resultaat. En ik ben 100% zeker dat die 2 nu goed zijn.
Ik vermoed een draadbreuk ergens, de knipperlichten achter en in de spatborden werken wel.
Het rare alleen is, normaal gesproken als een lampje defect is of geen contact maakt dan zou die zijde sneller gaan knipperen. En dat gebeurd maar af en toe.
In Sedre mis ik blijkbaar het bedradingschema hiervoor, via Haynes heb ik er wel 1 gevonden die bruikbaar lijkt.
Mijn vraag echter: zit ik met een vermoeden van draadbreuk in de goede richting of zaken waar iki beter eerst naar kan kijken?
Vanmiddag probeer ik bij de stekker van de lichtunit te komen om die eens te meten.
Citroën AX 1.1i First Impression '95
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Meten is weten, kijk welke kleur draad aan de lamp zit en meet ook de massa als die goed is.
Kabel boom zover mogelijk volgen en af en toe met een naald prikken en kijk als de spanning ook knippert, misschien dat je het zoo ook kunt vinden.
Het zij knipperlicht doet die het wel? Anders zou ik die aftappen en naar voren brengen dan moet hij ook werken.
Kabel boom zover mogelijk volgen en af en toe met een naald prikken en kijk als de spanning ook knippert, misschien dat je het zoo ook kunt vinden.
Het zij knipperlicht doet die het wel? Anders zou ik die aftappen en naar voren brengen dan moet hij ook werken.

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Prik niet met een naald in de kabel.
Kijk inderdaad of er spanning op de koplamp stekker komt. Met aangesloten stekker.
Meest waarschijnlijke oorzaak zijn de contacten in de koplamp zelf voor de fitting.
Kijk inderdaad of er spanning op de koplamp stekker komt. Met aangesloten stekker.
Meest waarschijnlijke oorzaak zijn de contacten in de koplamp zelf voor de fitting.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Prikken met een naald in een draad kan als je dat binnenin de auto doet. Op die manier heb ik "spanningen gezocht" en meer van dat soort zaken.
En uiteraard moet je dat dan met een dunne speld doen, daarmee beschadig je de aders niet.
Doe er daarna wel een stukje isolatieband om, voor de zekerheid.
Maar doe het niet onder de motorkap, die beschadiging kan op termijn leiden tot corrosie van de koperen aders.
Groet,
JW
En uiteraard moet je dat dan met een dunne speld doen, daarmee beschadig je de aders niet.
Doe er daarna wel een stukje isolatieband om, voor de zekerheid.
Maar doe het niet onder de motorkap, die beschadiging kan op termijn leiden tot corrosie van de koperen aders.
Groet,
JW
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 okt 2017 11:04
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Opties: HA3+
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09431
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 351750
Kleur: Vert Galant
KPH: Voor
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ik ga er vandaag eens naar kijken, paar erg drukke dagen gehad en tussendoor een klein griepje.
Inmiddels daardoor ook ondervonden dat als de auto 2 dagen stilstaat de accu leeg is.
Dus ik heb er een klein klusje bij
In other news! Net een lexia besteld via Aliexpress.
Inmiddels daardoor ook ondervonden dat als de auto 2 dagen stilstaat de accu leeg is.
Dus ik heb er een klein klusje bij

In other news! Net een lexia besteld via Aliexpress.
Citroën AX 1.1i First Impression '95
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als er een trekhaak eronder zit , ga dan is naar het relais zien die tussen de bekabeling zit.
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 okt 2017 11:04
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Opties: HA3+
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09431
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 351750
Kleur: Vert Galant
KPH: Voor
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Thanks!
Er zit inderdaad een trekhaak onder, zou dit probleem al langer hebben kunnen spelen?
De auto stond eigenlijk altijd wanneer ik instapte in eco-mode, tenzij ik echt binnen een uurtje of 2/3 weer terug was. Ik heb hier al verschillende dingen over gelezen en begrijp nu dus nog steeds niet of die eco-mode gewoon gestuurd word op een timer of door een sensor die de accuspanning controleert.
Er zit inderdaad een trekhaak onder, zou dit probleem al langer hebben kunnen spelen?
De auto stond eigenlijk altijd wanneer ik instapte in eco-mode, tenzij ik echt binnen een uurtje of 2/3 weer terug was. Ik heb hier al verschillende dingen over gelezen en begrijp nu dus nog steeds niet of die eco-mode gewoon gestuurd word op een timer of door een sensor die de accuspanning controleert.
Citroën AX 1.1i First Impression '95
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Bij jouw Ph I is de ecomode gerelateerd aan verbruik en accuvermogen. Misschien ook even de accupolen controleren op corrosie en de aardpunten nalopen. Accu door (laten) meten als alle voorgaand genoemde zaken in orde zijn.
Of je verliest ergens spanning of de accu levert niet genoeg spanning.
Of je verliest ergens spanning of de accu levert niet genoeg spanning.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 okt 2017 11:04
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Opties: HA3+
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09431
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 351750
Kleur: Vert Galant
KPH: Voor
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ik heb vandaag alle aardpunten nagelopen, die zagen er al goed uit maar heb voor de zekerheid alles los gehad en gereinigd en waar nodig met een fijn schuurblokje gezorgd voor 100% blank metaal.
De accupolen en klemmen zagen er nog best netjes uit, nu zijn ze als nieuw. En komende dinsdag op mn vrije dag rij ik even langs de kwikfit voor een accutest.
Morgenochtend nog even op zoek naar dat trekhaak relais.
Vandaag de hele dag gespendeerd aan t zoeken naar t knipperlichtprobleem en dat is opgelost.
Ik vermoedde een draadbreuk ergens, en na de draad vanaf de koplamp unit naar de computer te hebben doorgemeten bleek dat daar t probleem niet zat. (Wel ben ik ontzettend blij met de Haynes die gisteren binnenkwam. Bedradingsschema scheelt zoeken)
Uiteindelijk bleek het tussen de aardzijde van de fitting en de stekker aan de lampunit te zitten. Alle contactpunten in de fittingen en de stekker maakten verbinding behalve die.
Voorlopig is het nu even opgelost door 2 kleine gaatjes in de lampunit te maken en de bewuste draad om te leiden. Over een paar weken gaat sowieso de voorbumper er af om beide lichtunits te demonteren en dan repareer ik de interne draad wel.
De accupolen en klemmen zagen er nog best netjes uit, nu zijn ze als nieuw. En komende dinsdag op mn vrije dag rij ik even langs de kwikfit voor een accutest.
Morgenochtend nog even op zoek naar dat trekhaak relais.
Vandaag de hele dag gespendeerd aan t zoeken naar t knipperlichtprobleem en dat is opgelost.
Ik vermoedde een draadbreuk ergens, en na de draad vanaf de koplamp unit naar de computer te hebben doorgemeten bleek dat daar t probleem niet zat. (Wel ben ik ontzettend blij met de Haynes die gisteren binnenkwam. Bedradingsschema scheelt zoeken)
Uiteindelijk bleek het tussen de aardzijde van de fitting en de stekker aan de lampunit te zitten. Alle contactpunten in de fittingen en de stekker maakten verbinding behalve die.
Voorlopig is het nu even opgelost door 2 kleine gaatjes in de lampunit te maken en de bewuste draad om te leiden. Over een paar weken gaat sowieso de voorbumper er af om beide lichtunits te demonteren en dan repareer ik de interne draad wel.

Citroën AX 1.1i First Impression '95
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 okt 2017 11:04
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Opties: HA3+
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09431
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 351750
Kleur: Vert Galant
KPH: Voor
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ok, het ziet er naar uit dat het probleem opgelost is.
Gisterochtend deed zich iets voor waardoor ik direct de accu als verdachte kon aanwijzen.
Ik koppelde de laatste dagen de accu bij lang stilstaan even los om daarna in ieder geval te kunnen starten, gisterenmorgen echter na een vrij koude nacht. Koppel ik de accu aan, ik ontgrendel en leg even iets in de auto. Ik loop nog even snel het huis in om iets te pakken en af te sluiten.
Ik stap in: Eco-mode... Nog wel starten gelukkig.
De test vanmorgen bij kwik-fit wees inderdaad uit dat de accu niet helemaal fit meer was, opladen doet de auto echter prima. Nieuwe accu erin.
De dame staat nu alweer zo'n 4 uur stil, nog steeds geen eco-mode!
Ohja, dat trekhaak relais. Als die spanning trekt, neem ik aan dat ie ook warm is. Dat issie niet. Dus neem dan aan dat t daarmee goed zit.
Gisterochtend deed zich iets voor waardoor ik direct de accu als verdachte kon aanwijzen.
Ik koppelde de laatste dagen de accu bij lang stilstaan even los om daarna in ieder geval te kunnen starten, gisterenmorgen echter na een vrij koude nacht. Koppel ik de accu aan, ik ontgrendel en leg even iets in de auto. Ik loop nog even snel het huis in om iets te pakken en af te sluiten.
Ik stap in: Eco-mode... Nog wel starten gelukkig.
De test vanmorgen bij kwik-fit wees inderdaad uit dat de accu niet helemaal fit meer was, opladen doet de auto echter prima. Nieuwe accu erin.
De dame staat nu alweer zo'n 4 uur stil, nog steeds geen eco-mode!

Ohja, dat trekhaak relais. Als die spanning trekt, neem ik aan dat ie ook warm is. Dat issie niet. Dus neem dan aan dat t daarmee goed zit.
Citroën AX 1.1i First Impression '95
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je zou even lekstroom kunnen meten, dan weet je het zeker.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 okt 2017 11:04
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Opties: HA3+
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09431
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 351750
Kleur: Vert Galant
KPH: Voor
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Dat is inderdaad een klusje voor het weekend, ik merkte vandaag dat na ongeveer 13 uur stilstand toch de eco-mode weer ingeschakeld was.
Apart was wel dat zodra ik het contact aanzette de voltmeter op t dashboard gewoon keurig naar het midden springt waar de brakke accu dan vrijwel links tegen t rode bleef hangen na een paar uur stilstand.
Van t weekend de dame ook eens een grondige schoonmaakbeurt geven, en iets aan die gele waas op de koplampen doen.
Apart was wel dat zodra ik het contact aanzette de voltmeter op t dashboard gewoon keurig naar het midden springt waar de brakke accu dan vrijwel links tegen t rode bleef hangen na een paar uur stilstand.
Van t weekend de dame ook eens een grondige schoonmaakbeurt geven, en iets aan die gele waas op de koplampen doen.
Citroën AX 1.1i First Impression '95
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 okt 2017 11:04
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Opties: HA3+
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09431
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 351750
Kleur: Vert Galant
KPH: Voor
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ok, een uitdaging.
Mijn gedachte achter lekstroom meten was:
Min-pool van de accu los, multimeter tussen de pool en de klem in en meten.
Ik heb een multimeter die verschillende standen heeft van 2mA tot 10A en een andere die tot 500mA kan meten.
Als ik de pool weer aansluit met de accuklem dan hoor ik de boel inschakelen en de gong ook.
Met de multimeter er tussen geeft ze echter geen krimp, ik ben er 100% zeker van dat ik de boel goed aansluit, en met beide meters op standen van 200mA tot aan 10A gebeurd er dus niets, geen inschakeling en geen gong. Op 1 meter ingesteld op 200mA reageerde ze even maar die verbinding was ook meteen weer verbroken.
Wat doe ik fout?
Mijn gedachte achter lekstroom meten was:
Min-pool van de accu los, multimeter tussen de pool en de klem in en meten.
Ik heb een multimeter die verschillende standen heeft van 2mA tot 10A en een andere die tot 500mA kan meten.
Als ik de pool weer aansluit met de accuklem dan hoor ik de boel inschakelen en de gong ook.
Met de multimeter er tussen geeft ze echter geen krimp, ik ben er 100% zeker van dat ik de boel goed aansluit, en met beide meters op standen van 200mA tot aan 10A gebeurd er dus niets, geen inschakeling en geen gong. Op 1 meter ingesteld op 200mA reageerde ze even maar die verbinding was ook meteen weer verbroken.
Wat doe ik fout?
Citroën AX 1.1i First Impression '95
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Citroën Xsara 1.8i 5d automaat Ligne Prestige '98
Ford Focus break 1.4i '01
Citroën C5 2.0i Break Ligne Prestige '02 <--huidig
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je moet eerst de meter aansluiten en dan pas de accupool los nemen.
Anders wordt het systeem in de auto wakker en gaat er een grote stroom lopen. Mogelijk is daardoor de zekering in de multimeter gesprongen.
Lekstroom meten doe je met de auto in rust en op slot.
Mogelijk ten overvloede, maar zitten de meetkabels in de juiste meetbus?
Anders wordt het systeem in de auto wakker en gaat er een grote stroom lopen. Mogelijk is daardoor de zekering in de multimeter gesprongen.
Lekstroom meten doe je met de auto in rust en op slot.
Mogelijk ten overvloede, maar zitten de meetkabels in de juiste meetbus?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website