Yay, een V6 - maar wel de weg kwijt
Hoi allemaal
Na 3 jaar zonder C5 (maar met een Cactus) ben ik terug. En hoe: ik ben voor mezelf begonnen (als zzp-er) en heb mezelf maar meteen een directielimousine kado gedaan: een C5 V6. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat: leer, radio-telefoon, navigatie en die geweldige V6. Ik ben er helemaal wijs mee; ik was al fan van mijn oude tweeliter Exclusive automaat, maar dit is toch wel next level!
Maar goed, niet alles is zonneschijn. Want mijn navi doet het niet. Op zich geen drama, maar ik zou het zo leuk vinden als-ie wel werkt. Versterkt het limousine-gevoel extra zeg maar. Het gaat overigens om het RT2 systeem, met CD-speler in het dashboardkastje.
Dit gebeurt er:
- meestal is de navi-optie niet te selecteren (zie foto)
- heel soms is de optie ineens wel te selecteren en staat er een kompas in beeld, maar na een of twee klikken loopt de boel flink vast (zandlopertje) en daarna is de navi weer niet meer beschikbaar
- het systeem zegt soms: kan CD niet lezen
- de boordcomputer doet het verder prima
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Logisch lijkt:
- is de CD beschadigd waardoor hij niet leesbaar is?
- is de laser in de speler beschadigd (of de speler stuk) waardoor de navi niet werkt
Iemand enige ervaring of tips? Ik heb zitten rommelen met de speler in het dashboardkastje, maar krijg m niet goed gedemonteerd, dus liever even advies van de kenners

Dank vast voor jullie hulp!
Maurice