Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:01
Auto: citroen c5
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 50500
Kleur: metalic blauw
Hallo mensen,
Ik heb ook een 2 ltr / automaat. Ik heb ook een erg overtuigende ervaringen met een citroen dealer dus ik ga naar een kleine garage bedrijf waar een monteur werkt die ongeveer 30 jaar als citroen monteur heeft gewerkt.
Het probleem
Mijn automaat liet zich niet bevrijden uit de p stand. Gezocht o.a op het forum en kwam de rem schakelaar te voorschijn. Deze heb ik laten vervangen en de automaat schakelt tot op heden prima. Maar hij blijft af en toe nog vast zitten in de p. Schud een paar keer met de pook en vervolgens gaat de pook zo uit de p. Er zou ook ergens nog een switch zijn bij de pook? (medeverantwoordelijk?) Zo ja waar zit deze dan en hoe kom je er bij? O ja ik druk de rempedaal ook in!
Wie kan mij helpen?
groet Koos
Ik heb ook een 2 ltr / automaat. Ik heb ook een erg overtuigende ervaringen met een citroen dealer dus ik ga naar een kleine garage bedrijf waar een monteur werkt die ongeveer 30 jaar als citroen monteur heeft gewerkt.
Het probleem
Mijn automaat liet zich niet bevrijden uit de p stand. Gezocht o.a op het forum en kwam de rem schakelaar te voorschijn. Deze heb ik laten vervangen en de automaat schakelt tot op heden prima. Maar hij blijft af en toe nog vast zitten in de p. Schud een paar keer met de pook en vervolgens gaat de pook zo uit de p. Er zou ook ergens nog een switch zijn bij de pook? (medeverantwoordelijk?) Zo ja waar zit deze dan en hoe kom je er bij? O ja ik druk de rempedaal ook in!
Wie kan mij helpen?
groet Koos
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De pook wordt vergrendeld met een solenoid, een dikke spoel.
Die moet bekrachtigd worden om 'm vrij te geven, dat signaal komt vanaf de remschakelaar.
Als je de afdekking van de pook eraf haalt kun je de solenoid zien zitten en kijken/meten of hij wel goed bekrachtigd wordt.
Groet,
JW
Die moet bekrachtigd worden om 'm vrij te geven, dat signaal komt vanaf de remschakelaar.
Als je de afdekking van de pook eraf haalt kun je de solenoid zien zitten en kijken/meten of hij wel goed bekrachtigd wordt.
Groet,
JW

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
in het verleden ook al eens gezegd, er zit ook nog ergens een relais.
ik weet niet waar.
ik weet niet waar.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Onder/naast de BSI en is los vervangbaar. Gaat wel eens stuk daar is een TSB van.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:01
Auto: citroen c5
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 50500
Kleur: metalic blauw
Lieve mensen de remschakelaar is vervangen en de auto schakelt veel fijner dan voorheen. € 60,00 Maar de pook blijft nog regelmatig vast zitten.
De relais seloind(dyslectisch) Hebben we naar aanwijzingen ook bij de pook gevonden. Wat ze hem wijs hebben gemaakt is dat je het hele mechanisme er uit moet halen en de kosten zijn 250,00 ex loon kosten? Wie kan mij / ons meer info geven.
Heren bedankt alvast,
Koos
De relais seloind(dyslectisch) Hebben we naar aanwijzingen ook bij de pook gevonden. Wat ze hem wijs hebben gemaakt is dat je het hele mechanisme er uit moet halen en de kosten zijn 250,00 ex loon kosten? Wie kan mij / ons meer info geven.
Heren bedankt alvast,
Koos
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik neem aan dat het “beruchte” palletje uit de PI en II in de PIII niet meer aan de orde is?
Zo wel dan is het de moeite om daar ook nog even naar te kijken. Misschien sowieso handig om te overwegen of er iets los zit wat de beweging van de pook blokkeert?
Zo wel dan is het de moeite om daar ook nog even naar te kijken. Misschien sowieso handig om te overwegen of er iets los zit wat de beweging van de pook blokkeert?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Op afstand is er moeilijk iets over te zeggen. Hoor je wel een soort van klik bij de pook als je de rem bedient ?
Op het moment van de storing?
Op het moment van de storing?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website