Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Dag citroen liefhebbers,
Ik heb verschillende problemen met mijn C5 20hdi ph 1
De vering: hij blijft wel op een normale hoogte staan, me dunkt.
Maar met 3 personen in de auto knalt hij bij een oneffenheid zwaar tegen zijn stootblokken.
Ik kan de vering ook niet via de knop hoger of lager zetten.
De achteruitrijlichten en achteruitsensoren weken niet.
Dan is er nog de turbo die begint pas levendig te worden bij meer dan 3500 tr,..
Ik zal al blij zijn als de vering terug werkt....
Dan kan mijn vrouwtje terug wat veiliger de baan op.
P.s. de auto zakt wel niet helemaal door na stilstand,.....
Groeten, Eddy
Ik heb verschillende problemen met mijn C5 20hdi ph 1
De vering: hij blijft wel op een normale hoogte staan, me dunkt.
Maar met 3 personen in de auto knalt hij bij een oneffenheid zwaar tegen zijn stootblokken.
Ik kan de vering ook niet via de knop hoger of lager zetten.
De achteruitrijlichten en achteruitsensoren weken niet.
Dan is er nog de turbo die begint pas levendig te worden bij meer dan 3500 tr,..
Ik zal al blij zijn als de vering terug werkt....
Dan kan mijn vrouwtje terug wat veiliger de baan op.
P.s. de auto zakt wel niet helemaal door na stilstand,.....
Groeten, Eddy
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Hoe weet ik of de hydrauliekpomp nog werkt?
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Wanneer de motor gestart wordt en je kiest een andere wagenhoogte, dan moet je in de motorruimte de pomp horen werken. Gebeurt er niets?
- zekeringen in de motorruimte bij de accu controleren.
- Verder zoeken met de Lexia.
- zekeringen in de motorruimte bij de accu controleren.
- Verder zoeken met de Lexia.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 755
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
Lds niveau?
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Er is genoeg olie. De knoppen van de hoogte regeling werken niet. De auto kan ik dus nt omhoog of omlaag laten gaan.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dan werkt de pomp zeer waarschijnlijk niet. De hoofdzekering van, ik dacht 50A, zit in de kast bij de accu. Die moet je als eerste controleren. Het kan goed zijn dat de elektromotor van de pomp niet meer werkt door vervuiling of defecte koolborstels.
Lees deze draadjes:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... mp#p498887" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... =hydropomp" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... mp#p289859" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... =hydropomp" onclick="window.open(this.href);return false;"
Er is dus veel over geschreven en veel over te vinden.
Door spanning op de pomp te zetten met een apart draadje, kun je deze testen. Daarna maar verder zoeken.
Hier een plaatje waar de zekeringen zitten onder de BSM.
Lees deze draadjes:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... mp#p498887" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... =hydropomp" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... mp#p289859" onclick="window.open(this.href);return false;"
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... =hydropomp" onclick="window.open(this.href);return false;"
Er is dus veel over geschreven en veel over te vinden.
Door spanning op de pomp te zetten met een apart draadje, kun je deze testen. Daarna maar verder zoeken.
Hier een plaatje waar de zekeringen zitten onder de BSM.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Dag,
Ik wil hier de uitleg geven, hoe de vering weer naar behoren werkt.
Ik had via facebook een garagist aangeraden gekregen.....
De lexia eraan, maar deze kon geen enkele connectie of dialoog met de bhi.
Dus geen fouten of storingen te lezen....
Alles gecheckt, zekeringen, etc....
Nu is er een plus draad die de bhi constant va,n stroom voorziet. Maar er kwam geen stroom of spanning aan.
Conclusie na elektrisch schema bekeken te hebben, nieuwe plus kabel met zekering gelegd....
Probleem was dadelijk opgelost.... wel 2 uren nr gezocht.... goed gedaan van de garagist!
Deze
Ik wil hier de uitleg geven, hoe de vering weer naar behoren werkt.
Ik had via facebook een garagist aangeraden gekregen.....
De lexia eraan, maar deze kon geen enkele connectie of dialoog met de bhi.
Dus geen fouten of storingen te lezen....
Alles gecheckt, zekeringen, etc....
Nu is er een plus draad die de bhi constant va,n stroom voorziet. Maar er kwam geen stroom of spanning aan.
Conclusie na elektrisch schema bekeken te hebben, nieuwe plus kabel met zekering gelegd....
Probleem was dadelijk opgelost.... wel 2 uren nr gezocht.... goed gedaan van de garagist!
Deze
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dat is een tussenstap om te zien wat er loos is. Ik vind het geen bevredigende eindoplossing. De garagist zou dat moeten weten. Je kunt niet altijd straffeloos maar extra kabels gaan leggen. Ik hoop dat je verder geen problemen krijgt met de aansturing van diverse componenten. Die communicatie met de computer moet hersteld worden, lijkt mij.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Ja, dat is natuurlijk het beste. Maar er is dus een kabelbreuk.
Waar zit die dan..... heel moeilijk op te sporen. Dan kun je bijna de hele elektro afbreken, of een nieuwe kabelboom steken....
En dat voor een auto van deze leeftijd....
Ik ben tevreden met deze oplossing.
Dank voor jullie steun en advies
Waar zit die dan..... heel moeilijk op te sporen. Dan kun je bijna de hele elektro afbreken, of een nieuwe kabelboom steken....
En dat voor een auto van deze leeftijd....
Ik ben tevreden met deze oplossing.
Dank voor jullie steun en advies
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
In ieder geval is de diagnose goed gedaan 
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Dag, kan ik hier het volgende probleem aankaarten ivm de turbo?
Deze wordt pas een beethe wakjer bij 3500 tr, en als het koud is, winter.... dan werkt de turbo beter.
Deze wordt pas een beethe wakjer bij 3500 tr, en als het koud is, winter.... dan werkt de turbo beter.
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
De lexia geeft geen storing aan
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
ik zou daarvoor een nieuw draadje aanmaken. Maar controleer als eerste je vacuumcircuit op lekkage.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
BJG, dank
Ik ga dit morgen nakijken..... het zijn al die dunnere darmpjes.....denk ik
Ik ga dit morgen nakijken..... het zijn al die dunnere darmpjes.....denk ik
