Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Effe gewikied. Associaties met Simca/Talbot lagen ergens in een van mijn hersenkwabben begraven.HOverbeek schreef:Eigenlijk zoek ik er stiekem nog een, niet actief natuurlijk (stel je voor dat m'n vrouw het merkt), maar dat is pas jeugdsentiment...........
Het exemplaar getoond op Wikipedia heeft twee weekjes geleden weer een verse APK voor een jaar gekregen, zal je goed doen.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Omdat het Cafe niet door een ieder gelezen wordt en @ klaverblaadje toch wel een heel bijzonder exemplaar in zijn bezit heeft post ik hem even hier als dat mag.

Hij mag zelf het verhaal erbij vertellen

Hij mag zelf het verhaal erbij vertellen
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Laat ik eerst beginnen om te vertellen dat dit "klaverblaadje" van mijn vrouw is/was en niet van mij.
Dit is een C3 van 1924 en werd zo genoemd omdat er een derde zitplaats in het achterpuntje zit en de vorm van bovenaf gezien eruitziet als een klavertje drie of op z'n frans TREFLE.
Deze C3 heeft aan de achterkant een "boattail" een puntje en daarop het resevewiel, dit in tegenstelling tot de C2 die veel platter is, maar twee zitplaatsen heeft en het reservewiel aan de linkerzijkant heeft.
Ze zijn ruwweg gebouwd van 1921 tot 1925 en daarna zijn de mallen verkocht aan OPEL die de auto verkocht als "Laubfrosch" (loopkikker?)
De Citroen had het gaspedaal in het midden, maar Opel heeft de opstelling veranderd zoals wij die vandaag de dag nog voeren.
Mijn Vrouw wilde in 1974 al een C3 maar toen ontbrak het geld.
In 93/94 of zo Stond deze C3 te koop bij een oude vriend van ons, Piet Bos in Dordrecht, ook bekend als de voorzitter van de club van ACHTERWIEL aangedreven citroens.
Het uiterlijk was zoals te zien als op de foto's maar het mechanische deel leek alleen maar netjes maar was totaal versleten.
In de loop der jaren heb ik motor bak en achteras gereviseerd, de ontsteking opnieuw laten wikkelen en de carburateur vervangen door een moderne type zodat de auto ook betrouwbaar werd.
Wij hebben er grote tochten mee gemaakt, drie maal een rit van meer als 500 km door Slowakije, een ronde van Duitsland, een vakantie in Frankrijk waarbij wij onze spullen stopten in plunjezakken die hingen tussen de koplampen en de spiegels, iets wat wij hadden afgekeken van oude foto's.
Na het eerste jaar hebben wij eigenlijk nooit meer ergens stil gestaan door pech of andere problemen, wij sleepten wel reserve ontstekingen en koppakking mee, maar hebben die nooit gebruikt.
De motor was een 4 cilinder zijklepper van 850 cc, watergekoeld zonder pomp.
Drie versnellingen in H vorm, ongesynchroniseerd, dus dubbel klutsen.
De benzinetank van 20 liter zat onder de motorkap
Hij had maar 1 deur, aan de rechterzijde en als je eruit moest, dan moest eerst de passagier uitstappen.
Alles was natuurlijk berekend op de oude generatie Fransen die veel kleiner van stuk waren als wij lange Nederlanders en er was veel behendigheid nodig om je achter het stuur te wringen en dan wijdbeens met je knieen naast het stuur die kleine pedaaltje te bedienen, en dan ook nog dubbel klutsen met het gas in het midden.
Aan alles komt een eind, toen mijn vrouw vond dat ze als 60+ nog wel op zo'n kinderstep met van die kleine wieljes kon rijden hielden wij ons hart vast. Een tijd lang ging het goed, maar op zeker moment kwam ze met autoped en al in het ziekenhuis terecht en waren er drie heupoperaties nodig om haar weer op de been te helpen.
Daarmee kwam ook het C3 tijdperk ten einde, lang heeft de C3 nog bij een vriend gestaan omdat ze er eigenlijk geen afscheid van kon nemen, kort geleden is dan toch het besluit gevallen en is de C3 verkocht aan een liefhebber in Limburg, nota bene veel ouder als wij.
Als een hommage aan deze trouwe metgezel staat hij nog steeds vermeld in het onderschrift.
Dit is een C3 van 1924 en werd zo genoemd omdat er een derde zitplaats in het achterpuntje zit en de vorm van bovenaf gezien eruitziet als een klavertje drie of op z'n frans TREFLE.
Deze C3 heeft aan de achterkant een "boattail" een puntje en daarop het resevewiel, dit in tegenstelling tot de C2 die veel platter is, maar twee zitplaatsen heeft en het reservewiel aan de linkerzijkant heeft.
Ze zijn ruwweg gebouwd van 1921 tot 1925 en daarna zijn de mallen verkocht aan OPEL die de auto verkocht als "Laubfrosch" (loopkikker?)
De Citroen had het gaspedaal in het midden, maar Opel heeft de opstelling veranderd zoals wij die vandaag de dag nog voeren.
Mijn Vrouw wilde in 1974 al een C3 maar toen ontbrak het geld.
In 93/94 of zo Stond deze C3 te koop bij een oude vriend van ons, Piet Bos in Dordrecht, ook bekend als de voorzitter van de club van ACHTERWIEL aangedreven citroens.
Het uiterlijk was zoals te zien als op de foto's maar het mechanische deel leek alleen maar netjes maar was totaal versleten.
In de loop der jaren heb ik motor bak en achteras gereviseerd, de ontsteking opnieuw laten wikkelen en de carburateur vervangen door een moderne type zodat de auto ook betrouwbaar werd.
Wij hebben er grote tochten mee gemaakt, drie maal een rit van meer als 500 km door Slowakije, een ronde van Duitsland, een vakantie in Frankrijk waarbij wij onze spullen stopten in plunjezakken die hingen tussen de koplampen en de spiegels, iets wat wij hadden afgekeken van oude foto's.
Na het eerste jaar hebben wij eigenlijk nooit meer ergens stil gestaan door pech of andere problemen, wij sleepten wel reserve ontstekingen en koppakking mee, maar hebben die nooit gebruikt.
De motor was een 4 cilinder zijklepper van 850 cc, watergekoeld zonder pomp.
Drie versnellingen in H vorm, ongesynchroniseerd, dus dubbel klutsen.
De benzinetank van 20 liter zat onder de motorkap
Hij had maar 1 deur, aan de rechterzijde en als je eruit moest, dan moest eerst de passagier uitstappen.
Alles was natuurlijk berekend op de oude generatie Fransen die veel kleiner van stuk waren als wij lange Nederlanders en er was veel behendigheid nodig om je achter het stuur te wringen en dan wijdbeens met je knieen naast het stuur die kleine pedaaltje te bedienen, en dan ook nog dubbel klutsen met het gas in het midden.
Aan alles komt een eind, toen mijn vrouw vond dat ze als 60+ nog wel op zo'n kinderstep met van die kleine wieljes kon rijden hielden wij ons hart vast. Een tijd lang ging het goed, maar op zeker moment kwam ze met autoped en al in het ziekenhuis terecht en waren er drie heupoperaties nodig om haar weer op de been te helpen.
Daarmee kwam ook het C3 tijdperk ten einde, lang heeft de C3 nog bij een vriend gestaan omdat ze er eigenlijk geen afscheid van kon nemen, kort geleden is dan toch het besluit gevallen en is de C3 verkocht aan een liefhebber in Limburg, nota bene veel ouder als wij.
Als een hommage aan deze trouwe metgezel staat hij nog steeds vermeld in het onderschrift.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Prachtig verhaal Rob.
Bedankt
Alleen jammer dat het om die reden het avontuur met de C3 moest eindigen.
Bedankt
Alleen jammer dat het om die reden het avontuur met de C3 moest eindigen.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Daar sluit ik me bij aanMenno schreef:Mooi verhaal , ....![]()
InderdaadAlleen jammer dat het om die reden het avontuur met de C3 moest eindigen.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Een echte Citroënist, meen ik te mogen zeggen!
Jammer dat het zo eindigt, maar het hart is er nog vol van, lees ik...
Jammer dat het zo eindigt, maar het hart is er nog vol van, lees ik...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Laubfrosch is Boomkikker ("loof")
wel een geinige voiturette! Ik vind het persoonlijk altijd erg leuk om PATANs te zien op Citroen meetings.
Al heb ik zelf nog het meest met de grote HP bakken:
klik voor foto
Edit By Menno : foto in link veranderd i.v.m. layout van pagina ;- )
wel een geinige voiturette! Ik vind het persoonlijk altijd erg leuk om PATANs te zien op Citroen meetings.
Al heb ik zelf nog het meest met de grote HP bakken:
klik voor foto
Edit By Menno : foto in link veranderd i.v.m. layout van pagina ;- )
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 896
Lid geworden op: 12 mei 2007 19:42
Auto: C5 2.0 HDI 135PK Exclusive
Opties: Panoramadak, Leder interieur, security pack,...
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13652
Productienummer: 10047
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130000
Kleur: Gris shark
KPH: Voor
Locatie: Haaltert; Belgie
Contacteer:
Idd jammer dat het verhaal zo moet eindigen. Wel een prachtwagen.
Ik kan ook geen afscheid nemen van mijn AX (zie http://www.mijnalbum.nl/album=GX8DV4FW )Ben dan ook in de AX club (trouwens iedereen welkom op 17 juni bij het AC restaurant in Nieuwegein) en hopelijk schrijf ik hem later terug in. Citroen rijden zit er bij mij ook al van kleins af in. Mijn vader rijdt nu zijn 9e Citroen, heeft nooit iets anders gereden.
Ik kan ook geen afscheid nemen van mijn AX (zie http://www.mijnalbum.nl/album=GX8DV4FW )Ben dan ook in de AX club (trouwens iedereen welkom op 17 juni bij het AC restaurant in Nieuwegein) en hopelijk schrijf ik hem later terug in. Citroen rijden zit er bij mij ook al van kleins af in. Mijn vader rijdt nu zijn 9e Citroen, heeft nooit iets anders gereden.
AX 1.0 tonic '95; Rouge Blason, dakspoiler, spatlappen voor, ORGA 6728
C5 2.0HDi 135PK Exclusive; Gris shark, Leder interieur (matinal),reservewiel, beschermingspack, Navi+achteruitrijcamera, panoramadak en spatlappen rondom.
Exit:
C5 2.0HDI 110PK '02; Gris Quartz,pack SX, Alu velgen silverstone, KPH,orga 8828
C5 2.0HDi 135PK Exclusive; Gris shark, Leder interieur (matinal),reservewiel, beschermingspack, Navi+achteruitrijcamera, panoramadak en spatlappen rondom.
Exit:
C5 2.0HDI 110PK '02; Gris Quartz,pack SX, Alu velgen silverstone, KPH,orga 8828
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:


