Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Hallo allemaal ,
Ik heb een probleempje en dat is dat is als ik achteruit van de oprit wil rijden en de motor nog koud is hij zeer traag naar achteren gaat met het gas vol ingetrapt . ( ik heb een garage onder mijn huis en de oprit is vrij steil ).
Als de motor warm is dan gaat het normaal .
Wat kan het probleem zijn ?
De bak is voor 2 maanden bij onze huisdealer GJO gespoeld .
Gr Willy B.
Ik heb een probleempje en dat is dat is als ik achteruit van de oprit wil rijden en de motor nog koud is hij zeer traag naar achteren gaat met het gas vol ingetrapt . ( ik heb een garage onder mijn huis en de oprit is vrij steil ).
Als de motor warm is dan gaat het normaal .
Wat kan het probleem zijn ?
De bak is voor 2 maanden bij onze huisdealer GJO gespoeld .
Gr Willy B.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat doet 'ie sinds kort zo?
Als ik dit zo lees denk ik eerder aan een probleem met je motor, een turbo die niet goed inkomt waardoor je motor te weinig vermogen en koppel levert als 'ie koud is.
Daarom de vraag: als je vanaf die oprit op straat staat en je probeert met veel gas weg te rijden in D, gaat 'ie dan wél vlot van start?
Groet,
JW
Als ik dit zo lees denk ik eerder aan een probleem met je motor, een turbo die niet goed inkomt waardoor je motor te weinig vermogen en koppel levert als 'ie koud is.
Daarom de vraag: als je vanaf die oprit op straat staat en je probeert met veel gas weg te rijden in D, gaat 'ie dan wél vlot van start?
Groet,
JW
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Dit doet hij al sinds ik hem heb. Als ik er alleen in zit dan valt het mee, maar gisteren met 4 personen en bagage toen moesten de passagiers even uitstappen ( met veel commentaar om dat ik zei dat de dames te zwaar waren
Als hij op straat staat, dan als ik dan weg rij kan ik de straatsteen er uit rijden. Achteruit op straat gaat ook goed ( niet volgas geprobeerd )
Als ik de auto anders om in de garage zet en ik rij de auto koud de oprit uit, dan geen probleem.
De Lexia geeft geen fout melding wat betreft de bak.

Als hij op straat staat, dan als ik dan weg rij kan ik de straatsteen er uit rijden. Achteruit op straat gaat ook goed ( niet volgas geprobeerd )
Als ik de auto anders om in de garage zet en ik rij de auto koud de oprit uit, dan geen probleem.
De Lexia geeft geen fout melding wat betreft de bak.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Achteruit en omhoog rijden is voor veel auto's een probleem omdat ze nogal eens in de veren willen klimmen. Alles staat dan immers in een verkeerde positie qua geometrie.
Zo heb ik ooit in een vakantie met mijn Renault 5, ook achteruit omhoog rijdend, zowat de koppelingsplaten verbrand. De auto wilde absoluut niet omhoog.
Ergo: misschien is er niet eens iets mis met jouw C5.
Zo heb ik ooit in een vakantie met mijn Renault 5, ook achteruit omhoog rijdend, zowat de koppelingsplaten verbrand. De auto wilde absoluut niet omhoog.
Ergo: misschien is er niet eens iets mis met jouw C5.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zeker met een automaat zou ik ook voor vooruit kiezen 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:56
Auto: Opel Astra
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Grijs
Willy gaat dus met de kont naar achteren parkeren ?
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Allen bedank voor het nadenken en suggesties . En inderdaad parkeer ik mijn auto nu met de kont achteruit.
Gelukkig werken mijn parkeersensoren goed.
Gr. WillyB
Gelukkig werken mijn parkeersensoren goed.

Gr. WillyB
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mar 2014 23:29
Auto: Peugeot Partner 1.9d / AK400 1976 / 2CV4 1975 / Kubota B1620 2015
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 150.000
Kleur: wit
Locatie: Extremadura (Spanje)
ik parkeer altijd met de kont naar achter want de C5 vind het niet leuk om koud achteruit te rijden, is al zo lang ik hem heb.
Zou wel eens een motor kwaal kunnen zijn want zelfs de trekker gaat koud niet de berg op achteruit
Zou wel eens een motor kwaal kunnen zijn want zelfs de trekker gaat koud niet de berg op achteruit
