V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Locatie: Deventer
Da's duidelijk.

Ik heb intussen een afspraak (04-07) met mijn o.h.garage staan. Eerst maar eens uitlezen.

Wordt vervolgd.

Zietroen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2013 18:41
Auto: C5 2.0 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10655CJ
Productienummer: 10300
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 19000
Kleur: donker grijs metalic
GW, bedankt voor je reactie, ik zal aankomende week even na de AD garage (super garagehouder, Bouke Jeeninga) hier bij ons in het dorp om de computer te laten resetten als ik de nieuwe sensor heb gemonteerd, misschien kijk ik zelf ook wel eens om een LEXIA, ik vind het zelf ook wel interessant om het e.a uit te kunnen lezen.
mijn eerst 3 auto's waren de eenden 2CV4, 2CV6 en 2CV8 (eend met AMI-8 motor)
CX 2.0 TD, Mitsubishi 2300TLD /GLX(9jaar)
C5 HDI 2.0 bj 2003 (na 10 jaar totalloss gereden bij 350dkm)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Locatie: Deventer
Tsja,

inmiddels is mijn dame bekeken, en... er valt niet heel veel te ontdekken of te doen.

De 'behandeling' bleef hangen op; • een globale test/zelfdiagnose van de motor, • het vervangen van een 'datazekering', data controleren, * stekkers MCC controleren.

Behalve * de luchtwaardes, • de gasklephoek, * de koelwatertemperatuur, was er niets uit te lezen. En de melding was: "Wij kunnen niet verder 'in de Parameters'.

Het advies was; de software vervangen (als dat mogelijk is) en dan opnieuw uitlezen.

Vraag: Wie komt dit bekend voor, en wat is er aan gedaan?

Even kort; de motor draait perfect stationair, loopt -spelend met het gas- tot 2000 toeren uitermate beroerd, en daarboven alsof 'ie nieuw is.

Verneem graag, groet,

Zietroen
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 feb 2017 10:44
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 240,000
Kleur: zwart
heb het al gezegd over de lucht erna toe maar als je er niets mee doet blijf je lekker je geld wegbrengen iets uitsluiten voor onder de 5 euro lijkt mij niet verkeerd om te proberen
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Locatie: Deventer
Och toch René,

laat ik er dit van zeggen; als er over een onderdeel wordt gesproken, dat aan een ander onderdeel van de auto zit, op een plek waarvan ik geen idee heb, ga ik er niet mee aan de slag, als ik hiervoor geen (uit)beeldmateriaal, dan wel, 'routebeschrijving' heb. Aan jouw goede intenties, twijfel ik geen seconde, en wat de waardering daarvan betreft, die is er aan deze zijde beslist, al vergat ik de lauwerkrans even. En dat uitlezen van de boordcomputer leek me sowieso zinvol, want bovengenoemd probleem kan vele oorzaken hebben.

Dus...dit verhaal is nog niet afgelopen en afgesloten nog minder.

Tot nieuws, groet,

Zietroen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2013 18:41
Auto: C5 2.0 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10655CJ
Productienummer: 10300
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 19000
Kleur: donker grijs metalic
Goeden avond Heren, ben het helemaal met zietroen eens, Ik heb vandaag de auto naar de garage gebracht omdat ik zelf donderdag voor 2 weken na zee moet en dan op vakantie ga naar het thuisland van de auto, de garage belde vandaag al en wist mij te vertellen na het uitlezen van de computer dat het niet de MAP sensor is maar de Labda sensor welke defect is en vervangen moet worden, dus we wachten af,
mijn eerst 3 auto's waren de eenden 2CV4, 2CV6 en 2CV8 (eend met AMI-8 motor)
CX 2.0 TD, Mitsubishi 2300TLD /GLX(9jaar)
C5 HDI 2.0 bj 2003 (na 10 jaar totalloss gereden bij 350dkm)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Locatie: Deventer
Vooral die ene stelling van mijn o.h-garage:

Het advies was; de software vervangen (als dat mogelijk is) en dan opnieuw uitlezen

- a l s d a t m o g e l i j k i s - Eh..., is dat wel eens niet mogelijk dan?

Nogmaals, verneem graag, dank vast,

groet ook,

Zietroen.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Er lopen twee gevallen in het zelfde draadje.
Dat is wat verwarrend.

Bij dit soort storingen zijn er veel mogelijke oorzaken. Je bent eigelijk aangewezen op een goede diagnose specialist. In de basis gaat dit over ademhaling en mengselvorming en zijn zaken als gasklepstand, mengselcorrectie lang en kort, spruitstukdruk en lambdasondespanning belangrijk bij dit doort klachten.

Via een forum komen we niet verder dan het roepen van een aantal mogelijkheden.
Stap voor stap diagnose is echter op zijn plaats.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2013 18:41
Auto: C5 2.0 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10655CJ
Productienummer: 10300
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 19000
Kleur: donker grijs metalic
Goedenmorgen, gisteren de C5 weer opgehaald en de auto rijdt weer super en beter als voor heen nu de LABDA sensor is vervangen. iedereen bedankt.
mijn eerst 3 auto's waren de eenden 2CV4, 2CV6 en 2CV8 (eend met AMI-8 motor)
CX 2.0 TD, Mitsubishi 2300TLD /GLX(9jaar)
C5 HDI 2.0 bj 2003 (na 10 jaar totalloss gereden bij 350dkm)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
ZieTroen schreef:Vooral die ene stelling van mijn o.h-garage:

Het advies was; de software vervangen (als dat mogelijk is) en dan opnieuw uitlezen

- a l s d a t m o g e l i j k i s - Eh..., is dat wel eens niet mogelijk dan?

Nogmaals, verneem graag, dank vast,

groet ook,

Zietroen.
Wat wordt je volgende stap? Je reguliere garage heeft duidelijk de apparatuur niet om de auto goed uit te kunnen lezen! Zoals BJG al aangeeft, een goede diagnose specialist!
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Exact hetzelfde gehad. Roel heeft toen het gasklephuis schoongemaakt:
Iceman schreef:MAP sensor en zo als GW zegt: gasklephuis schoonmaken!

Greetz Iceman :smt197
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Locatie: Deventer
c5maarten schreef:
ZieTroen schreef:Vooral die ene stelling van mijn o.h-garage:

Het advies was; de software vervangen (als dat mogelijk is) en dan opnieuw uitlezen

- a l s d a t m o g e l i j k i s - Eh..., is dat wel eens niet mogelijk dan?

Nogmaals, verneem graag, dank vast,

groet ook,

Zietroen.
Wat wordt je volgende stap? Je reguliere garage heeft duidelijk de apparatuur niet om de auto goed uit te kunnen lezen! Zoals BJG al aangeeft, een goede diagnose specialist!
De volgende stap is, software vervangen, in de hoop dat er dan wel uitgelezen kan worden wat er aan mankeert.

Mijn reguliere oh-garage is een Citroëndealer/-specialist, en voorzover ik weet, al zo'n 55 jaartjes. Ik heb het over Coolen Deventer. Als zij de juiste apparatuur niet hebben, wie ik het ook niet meer.

Maar als iemand bereid zou zijn om mij een helpende hand te bieden, al is het met het geven van kennis en uitleg bij de auto (met open motorkap), zodat ik weet waar ik het e.e.a. moet zoeken/vervangen/repareren, verneem ik dat uiteraard graag. Ik bedoel dingen die relatief goed zelf te doen zijn, in het kader, baat het niet, schaadt het niet. Ik ben ook nog bereid om daar een stukkie voor te reizen (als het maar geen Paramaribo is).

Verneem graag, dank vast, groet ook,

Zietroen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2013 18:41
Auto: C5 2.0 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10655CJ
Productienummer: 10300
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 19000
Kleur: donker grijs metalic
Ik zal iedereen nog maals vertellen hoe mijn problem verholpen is. Ik heb zelf eerst het klephuis schoongemaakt wat redelijk smerig was, nieuw luchtfilter geplaatst en de map sensor schoongemaakt, ook daarna bleef mijn motor slecht lopen, Ik ben hierna bij de AD garage in ons dorp geweest welke de juiste uitlees apparatuur heeft en daarbij is geconstateerd dat de LABDA sensor defect was. deze hebben ze daar vervangen door een orgineel exemplar en nu rijdt mijn C5 weer beter dan voorheen. en ik heb er weer veel van opgestoken.
mijn eerst 3 auto's waren de eenden 2CV4, 2CV6 en 2CV8 (eend met AMI-8 motor)
CX 2.0 TD, Mitsubishi 2300TLD /GLX(9jaar)
C5 HDI 2.0 bj 2003 (na 10 jaar totalloss gereden bij 350dkm)
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja, dat kan heel goed de oplossing zijn, maar is absoluut niet zeker, daarom herhaal ik ook maar even wat ik al zei:
BJG schreef:Bij dit soort storingen zijn er veel mogelijke oorzaken. Je bent eigelijk aangewezen op een goede diagnose specialist. In de basis gaat dit over ademhaling en mengselvorming en zijn zaken als gasklepstand, mengselcorrectie lang en kort, spruitstukdruk en lambdasondespanning belangrijk bij dit soort klachten.

Via een forum komen we niet verder dan het roepen van een aantal mogelijkheden.
Stap voor stap diagnose is echter op zijn plaats.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jul 2013 18:41
Auto: C5 2.0 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10655CJ
Productienummer: 10300
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 19000
Kleur: donker grijs metalic
BJG je hebt helemaal gelijk.
mijn eerst 3 auto's waren de eenden 2CV4, 2CV6 en 2CV8 (eend met AMI-8 motor)
CX 2.0 TD, Mitsubishi 2300TLD /GLX(9jaar)
C5 HDI 2.0 bj 2003 (na 10 jaar totalloss gereden bij 350dkm)
Plaats reactie