C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:32
Auto: C5 break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216000
Kleur: grijs
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ben al jaren vanaf mijn eerste auto citroen rijder waaronder 2 cxen, ik ben dus wel wat gekkigheid gewend..

Nu rij ik al weer 6 jaar in een C5 break (bj2002) maar er is een probleem waar de garage mij niet mee kan helpen. Daarom hoop ik of een van de forum leden mijn probleem kan oplossen.

Tijdens het rijden en wanneer de auto warm is vallen bij extra gas geven continu de meters (snelheid,toeren, benzine,accu ed) uit en klimmen vervolgens langzaam weer omhoog.

Ik heb al een andere dashboard unit geplaatst maar helaas heeft dat het probleem niet opgelost.

Wie o wie kan mij verder helpen?
Dyane 6 (bj 1972), CX 2.0 RE (bj 1985), CX 2.5 TRD (bj 1989), Xantia 1.8 (bj 1993), C5 Break 2.0 (bj 2002)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Zijn alle massa-aansluitpunten onder motorkap en van het dashboard in orde? Zekering die brak is?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:32
Auto: C5 break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216000
Kleur: grijs
Hallo GW-Tje,
Dank voor je snelle reactie. Goede suggestie, ik ga morgen de zekeringen nalopen. Weet je toevallig waar ik de massa-aansluitpunten van het dashboard kan vinden?
Dyane 6 (bj 1972), CX 2.0 RE (bj 1985), CX 2.5 TRD (bj 1989), Xantia 1.8 (bj 1993), C5 Break 2.0 (bj 2002)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
De massa-aansluitingen onder het dashboard weet ik zo direct niet. Misschien dat je JW-C5 voor die informatie kunt benaderen. De massa-aansluitingen onder de motorkap vindt je aan de beide zijden links en rechts direct achter de koplampen in de richting van het dashboard. Daarnaast zou je de zekeringen die met het dashboard verband houden domweg kunnen vervangen voor nieuwe exemplaren.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Kun je de auto laten uitlezen en de foutcodes hier posten?

Massa van dashboardkabelstreng ligt onder andere onder de middenconsole en links tegen de zijkant van de voetenruimte bestuurder.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:32
Auto: C5 break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216000
Kleur: grijs
Dank BJG en GW-tje voor jullie reactie. Ik zal dit weekend de zekeringen vervangen en massapunt checken op roest ed. Ik hou jullie op de hoogte. Alvast bedankt, en leuk om te zien hoe actief dit forum is met meedenken :-)
Dyane 6 (bj 1972), CX 2.0 RE (bj 1985), CX 2.5 TRD (bj 1989), Xantia 1.8 (bj 1993), C5 Break 2.0 (bj 2002)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:32
Auto: C5 break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216000
Kleur: grijs
Hallo, Ik heb afgelopen weekend 5 zekeringen vervangen die na mijn meening met het dashboard verband houden (F11,F23,F24,F3,F4). Helaas is het euvel nog niet opgelost..

Tevens heb ik ook gekeken bij de massapunt onder de bekleding bij linkervoet bestuurderskant. Deze zag er schoon en goed uit.

Zijn er nog andere ideeen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!
Dyane 6 (bj 1972), CX 2.0 RE (bj 1985), CX 2.5 TRD (bj 1989), Xantia 1.8 (bj 1993), C5 Break 2.0 (bj 2002)
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dan is de volgende stap uitlezen van alle(!) systemen en kijken naar de foutcodes. Dat geeft een aanknopingspunt.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Massapunten onder de kap ook bekeken ??

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:32
Auto: C5 break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216000
Kleur: grijs
Ik Kom net terug van de dealer. De monteur heeft alles wat uit te lezen valt bekeken maar helaas ook nu geen foutmelding gevonden (behalve dat mijn ventilator (radiator) maar een stand 'over' heeft)

Wel heeft hij schema's uitgeprint zodat ik zelf verder kan zoeken..

In het land der blinden is eenoog koning.. zijn er nog andere opties of heeft iemand dit ook een keer gehad?
Dyane 6 (bj 1972), CX 2.0 RE (bj 1985), CX 2.5 TRD (bj 1989), Xantia 1.8 (bj 1993), C5 Break 2.0 (bj 2002)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Fijn.....hier heb je wat schema's......zoek het uit. Ben je blij mee, of niet?
Je zult toch heel basic te werk moeten gaan. Beginnen bij de massa-aansluitingen, ook die onder de kap. Een hele belangrijke in het hele verhaal is ook je contactslot. Vergeet niet dat je weken naar een slechte verbinding kunt zoeken om er dan achter te komen dat je contactslot gewoon versleten is. Ik heb dat ooit met een CX meegemaakt. Die deed het dagen wel, dan weer 2 dagen niet, uitvallen onder het rijden. etc......

Succes!
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
is het logboek wel uitgelezen?
Of alleen de actuele storingen?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:32
Auto: C5 break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216000
Kleur: grijs
Ik heb naast de monteur gestaan en hij heeft van boven naar benden op alle icoontjes geklikt. Er was niks te vinden behalve dat de 'tussen standen' ventilator (radiateur) niet meer deden. De ven heeft alleen nog maar standje vol aan of uit...

Wel gaf hij aan dat het euvel kan zitten in weerstandje in/onder de zekeringenkast moterkap. Ik zou dan van de sloop een andere moeten halen zonder te weten of het prbleem dan opgelost is. Ik denk dat ik ermee moet leren leven..

Dank voor het meedenken, ik heb nog wel een filmpje gemaakt van de tellerbak die tijdens het rijden uit en aan gaat. Wellicht herkent iemand dit fenomeen...
Dyane 6 (bj 1972), CX 2.0 RE (bj 1985), CX 2.5 TRD (bj 1989), Xantia 1.8 (bj 1993), C5 Break 2.0 (bj 2002)
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ok dus het logboek is niet uitgelezen.

Dat is jammer want dan weet je niet of daar aanknopingspunten in staan. Dat is zeer zeker niet ondenkbaar. Want daarin worden km standen van verschijnen en verdwijnen van storingen en de codes gelogd. Uitlezen kost wel veel tijd bij de ph1.

Overigens zou ik eens een paar meetaansluitingen maken op het dashboard en gaan rijden met een multimeter aan boord.
Maar dit ligt er natuurlijk ook aan hoe handig je zelf bent. Ik heb een keer een xsara dash gehad met soortgelijke problemen waarbij er spanningsverlies was in een massaverbinding in de kabelboom.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:32
Auto: C5 break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216000
Kleur: grijs
Hallo BJG,
Ik vind je suggestie wel iets om uit te proberen. Zou je me op weg kunnen helpen om het leerproces op gang te brengen?

Wanneer ik het instrumentenpaneel los haal dan zie ik een breede gele stekker zitten. Hoe moet ik de multimeter nu gebruiken?
Dyane 6 (bj 1972), CX 2.0 RE (bj 1985), CX 2.5 TRD (bj 1989), Xantia 1.8 (bj 1993), C5 Break 2.0 (bj 2002)
Plaats reactie