Heb er vanmorgen nog vervangen bij een Exclusive met xenons. Was misschien 5 minuten werk. De lampjes kostten een 6 of 7 euro per stuk. Meer dan 100 euro voor een stel gloeilampjes vind ik veel geld!wimenanja schreef:Ook van mijn C5 hebben uiteindelijk de dagrijlichten (appel verlichting) de geest gegeven.
Dit bericht over de appel verlichting (47) stuks allemaal doorgelezen. Mijn conclusie was; lastig om zelf te doen en de lampjes voor zover al te koop buiten de dealer organisatie zijn kostbaar. Reapratie loopt ook in de paieren.
Na een aantal telefoontjes aan Citroën dealers en Citroën specialisten voor heb ik dit laten maken bij Motorhuis Nijmegen (officieel Citroën) dealer voor € 100,58 voor 2 stuks.
Nog steeds een fors bedrag voor 2 lampjes maar i vergelijking met de andere aanbieders die ik heb gebeld (circa € 200,=) een schijntje.
Voor andere C5 rijders in de omgeving van Nijmegen voor deze service een aanrader.
Vriendelijke groet
Wim
Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
		    Berichten: 735
      		Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 185000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Sanguine
      			      		      		
      		      		      		        C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
    				
    				    			BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 227
      		Lid geworden op: 06 apr 2013 18:23
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 tourer 2009 exclusive 2.2 hdi 210 pk 6,5 op 100 km
      			      		      			      				Opties: alles, behalve opschakelindicator!
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 2890000
      			      		      			      				Kleur: Noir perla
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Goedereede
      			      		      		
      		      		      		        dat vindt ik bijzonder , heb je daar een speciaal stuk gereedschap voor? Of is dat een nieuwer type? Van welk jaar?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					andere auto's:c2 2004, c3 pluriel,  Xantia activa 2.0 tct (rijdt fantatisch!!), chevrolet nationale 1928 Vroeger: BX 16tgi, Opel Kadett 2.0GSI met Heku-carcamp, bestel-eend, datsun 1200, renault 5 TD. Het ergst: Mazda 323(gelukkig niet in gestorven).c3 trefle 1925
    				
    				    			Berichten: 735
      		Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 185000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Sanguine
      			      		      		
      		      		      		        Het was bij een C5 van 2010.Kukelu schreef:dat vindt ik bijzonder , heb je daar een speciaal stuk gereedschap voor? Of is dat een nieuwer type? Van welk jaar?
Wat ik daarvoor gebruik is een torx 40 om de lamp los te draaien en een kleine krombektang om de lampvoet er uit te halen indien die moeilijk doet. Op de foto heb ik de sleutel van mijn C5 erbij gelegd om de grootte van de tang te duiden.

C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
    				
    				    			BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 227
      		Lid geworden op: 06 apr 2013 18:23
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 tourer 2009 exclusive 2.2 hdi 210 pk 6,5 op 100 km
      			      		      			      				Opties: alles, behalve opschakelindicator!
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 2890000
      			      		      			      				Kleur: Noir perla
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Goedereede
      			      		      		
      		      		      		        Handige jongen, ik heb het zo ook geprobeerd maar toen brak de houder van de lamp  af die je in het huis draait omdat ik niet wist welke kant op te draaien.
Je moet dus weten welke kant je moet opdraaien.
Is dat ook een exclusive met hydraulische vering, want vlgs mij zit er een vat in de weg dan.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Je moet dus weten welke kant je moet opdraaien.
Is dat ook een exclusive met hydraulische vering, want vlgs mij zit er een vat in de weg dan.
andere auto's:c2 2004, c3 pluriel,  Xantia activa 2.0 tct (rijdt fantatisch!!), chevrolet nationale 1928 Vroeger: BX 16tgi, Opel Kadett 2.0GSI met Heku-carcamp, bestel-eend, datsun 1200, renault 5 TD. Het ergst: Mazda 323(gelukkig niet in gestorven).c3 trefle 1925
    				
    				    			Berichten: 735
      		Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 185000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Sanguine
      			      		      		
      		      		      		        Exclusive is altijd hydraulisch.
Met plastic is het altijd wat oppassen dat je niets stuk maakt.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Met plastic is het altijd wat oppassen dat je niets stuk maakt.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
    				
    				    			BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
C5club Rookie

    			        
Berichten: 19
      		Lid geworden op: 24 feb 2013 14:45
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5X - Shine
      			      		      			      				Opties: Schuifdak
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2022
      			      		      			      				Phase: C5 X
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 33000
      			      		      			      				Kleur: Parelmoer / zwart
      			      		      		
      		      		      		        Als je hier slechts 5 minuten over gedaan hebt, kom je zeker in het Guinness book of records! Dat is mij zeker niet gelukt. Het blijft een enorm gefrunnik. Op de kop die torx erin krijgen enzo. Ik heb maar een touwtje aan die torx gebonden. Voor je het weet ligt ie ergens onderop de bodemplaat...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 735
      		Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 185000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Sanguine
      			      		      		
      		      		      		        De eerste keer was het inderdaad wel wat gepruts. Maar heb het ondertussen al een aantal keer gedaan en met mijn 2 tooltjes lukt het nu behoorlijk vlot. 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
    				
    				    			BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
C5club Rookie

    			        
Berichten: 42
      		Lid geworden op: 28 jan 2007 15:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 tourer exclusive 2.0 16v
      			      		      			      				Opties: Org.NAV. Half leder elektrische stoelen Afneembare trekhaak
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 136000
      			      		      			      				Kleur: Donker grijs
      			      		      			      				Locatie: Kampen
      			      		      		
      		      		      		        Mijn led verlichting zit er nu 1,5 jaar in en werkt nog steeds naar behoren.
scheelt hoop centjes, de originele waren op de klapscheet defect.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			scheelt hoop centjes, de originele waren op de klapscheet defect.
V.I.P.

    			        
Berichten: 612
      		Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer exclusive aut
      			      		      			      				Opties: leer
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 1164CJ
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 143000
      			      		      			      				Kleur: rouge profond
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Zojuist gekocht voor het geval dat....
    				
    				
    				
    				    				Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5 Break 2.0i exclusive 2002
    				
    				    			V.I.P.

    			        
Berichten: 612
      		Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer exclusive aut
      			      		      			      				Opties: leer
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 1164CJ
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 143000
      			      		      			      				Kleur: rouge profond
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Rest van de tekst niet meegekomen : Bij de Action voor € 2,70
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					C5 Break 2.0i exclusive 2002
    				
    				    			Berichten: 4028
      		Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
      			      		      			      				Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12352
      			      		      			      				Productienummer: 10436
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 231000
      			      		      			      				Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
      			      		      			      		      			      				Locatie: s-Gravenhage
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Met wat routine en kleine handen lukt het inderdaad vrij vlot. 
Qua draairichting, ze draaien als elke schroefdraad, dus losdraaien is al je er boven hangt naar beneden dus rechtsom.
Als je ze er eenmaal uit hebt kun je ook een lusje maken met een touwtje een een klein gaatje in 1 van de ribben, dan haal je ze er in vervolg zo uit.
En inderdaad, meeste tijd kost het als er iets valt. Daar heb ik al 2 keer een mistlamp voor moeten loshalen...
 
Ook ik heb alle gereedschap van een touwtje voorzien....
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Qua draairichting, ze draaien als elke schroefdraad, dus losdraaien is al je er boven hangt naar beneden dus rechtsom.
Als je ze er eenmaal uit hebt kun je ook een lusje maken met een touwtje een een klein gaatje in 1 van de ribben, dan haal je ze er in vervolg zo uit.
En inderdaad, meeste tijd kost het als er iets valt. Daar heb ik al 2 keer een mistlamp voor moeten loshalen...
Ook ik heb alle gereedschap van een touwtje voorzien....
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
               Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 135
      		Lid geworden op: 27 mei 2013 22:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer Exclusive
      			      		      			      				Opties: bijna alle..
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 230.000
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Groenlo
      			      		      		
      		      		      		        Vandaag ook beide dagrijlichten vervangen door led exemplaren uit een van bovenstaande links.
Wat een gepruts, armen behoorlijk voorzien van schrammen en afknellingen
.
Maar wel gelukt! De rechterkant wou er niet uit, maar met een beetje hulp van een kleine schroevendraaier onder de rand uiteindelijk gelukt. Maar wel alles op de tast.
Ik had een haakse torx sleutel, maar die was toch aan de grote kant. Uiteindelijk een kleine ratel gebruikt met een torx40 bitje, die is klein genoeg om erbij te kunnen. Dan kun je heel handig kleine slagjes maken door de klikjes van de ratel. Voel je direct wanneer je aan het eind van de kwartslag bent. Wel een tip: doe wat tape om het bitje voordat je hem in de bithouder doet, zodat deze gegarandeerd klem zit in de houder waardoor deze niet alsnog naar beneden kiepert...
Wel gebruik gemaakt van de tip om alles met een touwtje vast de maken, heel handig.
Licht is wat minder 'gelig' dan de gloeilampuitvoering, maar ziet er heel helder uit.
Nu maar hopen dat ik ze de eerste 5 jaar+ niet meer hoef te vervangen.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Wat een gepruts, armen behoorlijk voorzien van schrammen en afknellingen
Maar wel gelukt! De rechterkant wou er niet uit, maar met een beetje hulp van een kleine schroevendraaier onder de rand uiteindelijk gelukt. Maar wel alles op de tast.
Ik had een haakse torx sleutel, maar die was toch aan de grote kant. Uiteindelijk een kleine ratel gebruikt met een torx40 bitje, die is klein genoeg om erbij te kunnen. Dan kun je heel handig kleine slagjes maken door de klikjes van de ratel. Voel je direct wanneer je aan het eind van de kwartslag bent. Wel een tip: doe wat tape om het bitje voordat je hem in de bithouder doet, zodat deze gegarandeerd klem zit in de houder waardoor deze niet alsnog naar beneden kiepert...
Wel gebruik gemaakt van de tip om alles met een touwtje vast de maken, heel handig.
Licht is wat minder 'gelig' dan de gloeilampuitvoering, maar ziet er heel helder uit.
Nu maar hopen dat ik ze de eerste 5 jaar+ niet meer hoef te vervangen.

