V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
In een ander draadje liet ik dit plaatje zien van de op de rollenbank gemeten vermogens- en koppelcurves van ons C-Eendje:
C1 Tuning (850 x 768).jpg
Vóór de tuning bij BullPower was dat volgens de groene curves.
Na een eerste aanpassing werd dat de rode, na opnieuw aanpassen ontstond de blauwe.
Onderin is er een stevige toename, en dat was goed te merken bij dit relatief kleine motortje.

Maar als geschreven, ik zou dat niet laten doen bij mijn V6, daar is imho de meerwaarde te gering voor.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 feb 2017 15:06
Auto: C5 3.0 V6 24V Exclusive Berline Automaat
Opties: Navi, JBL, PDC, Stoelverwarming, Xenon meedraaiend, Lane departure warning, Mistlampen, Leder, Alarm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10103
Productienummer: 10135
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Lelystad
Dat zal inderdaad geen geweldige vermogenswinst opleveren, en gezien die koppelkromme parallel verschuift zal ik er ook weinig mee opschieten.. Voorlopig ben ik genezen :lol:
C5 3.0 V6 24V Exclusive Berline Automaat, Gris Iceland 2004
Mini Clubman Cooper Chili, Old English (pepper) White 2008
VW Transporter Caravelle 2.5TDI 1999


C5 3.0 V6 24V Exclusive Berline Automaat, Gris Aluminium 2001 (verkocht)
C5 2.0 16V Différence Break 2003 (verkocht)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
JW-C5 schreef:....dan was er toch wat mis met jouw PH2 V6 ;)
Ik denk dat ie het ook wel zou halen, maar hij is dan alweer over zijn max vermogen heen.
Dus vlot gaat het niet meer. In de praktijk haal je het dus niet /nauwelijks. In elk geval is het mij nooit gelukt in een situatie te komen waarin dat gebeurde. Het kan ook zijn dat de automaat overigens toch naar 6 schakelt boven de 200 en je het daarom niet zomaar haalt.

De ph1 had een samenvallend max topsnelheid en max vermogenstoerental. Dat betekent dat je vrij makkelijk naar die top toetrekt. Ook lag die top daardoor bijna 10km/u hoger (boven de 230). Dan is het een stuk minder lastig om de 220 aan te tikken.

En ja ik had een gps logger in de auto liggen in beide gevallen . Het gaat dus over echte kms.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 feb 2017 15:06
Auto: C5 3.0 V6 24V Exclusive Berline Automaat
Opties: Navi, JBL, PDC, Stoelverwarming, Xenon meedraaiend, Lane departure warning, Mistlampen, Leder, Alarm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10103
Productienummer: 10135
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Lelystad
Bij mijn wagen wijkt de teller juist naar beneden af, 120 op de teller is ongeveer 126 op de GPS. Dacht eerst dat het met de velgen te maken had, maar er zitten gewoon monza's met 215/55R16 banden onder. Heb er geen last van, alleen even opletten in de trajectcontrole of als er busjes in de berm staan...
C5 3.0 V6 24V Exclusive Berline Automaat, Gris Iceland 2004
Mini Clubman Cooper Chili, Old English (pepper) White 2008
VW Transporter Caravelle 2.5TDI 1999


C5 3.0 V6 24V Exclusive Berline Automaat, Gris Aluminium 2001 (verkocht)
C5 2.0 16V Différence Break 2003 (verkocht)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Staat de naald wel goed , en de maat in de bsi wel juist ???
Een C5 is juist nauwkeurig !

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 feb 2017 15:06
Auto: C5 3.0 V6 24V Exclusive Berline Automaat
Opties: Navi, JBL, PDC, Stoelverwarming, Xenon meedraaiend, Lane departure warning, Mistlampen, Leder, Alarm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10103
Productienummer: 10135
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Lelystad
Naald staat volgens mij goed, hij geeft niet structureel ~6km te weinig aan, maar een procentuele afwijking. Er viel me alleen een keer op dat bij het afremmen/uitrollen op hoge snelheid (van 180 naar 130) de naald even hapert rond de 150. Weet niet of dit toevallig was, want zo hard rijd ik zelden.
Kan je die instelling in de BSI in met de lexia zien? Dan vraag ik volgende week of Johan of Bryan daar even naar wil kijken. M'n break klopt overigens aardig, die zal hooguit eens een km of 3-4 te veel aangeven.
C5 3.0 V6 24V Exclusive Berline Automaat, Gris Iceland 2004
Mini Clubman Cooper Chili, Old English (pepper) White 2008
VW Transporter Caravelle 2.5TDI 1999


C5 3.0 V6 24V Exclusive Berline Automaat, Gris Aluminium 2001 (verkocht)
C5 2.0 16V Différence Break 2003 (verkocht)
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 758
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Mijne wijkt 1km te weinig af na mn correctie klusje
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)

Ex Auto's
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)

C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Een andere optie wat ook niet oneindig veel hoeft te kosten zijn twee spagaat spruitstukken.
Voor de clio v6 zijn ze wel te krijgen, zie ik. De motor kan trouwens veel hebben. De onderblok is duidelijk gebouwd op een slakkendop.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
bjornhalenbeek schreef: Kan je die instelling in de BSI in met de lexia zien?
Jazeker... :-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Maar niets wat je in kunt stellen leidt tot 6% afwijking. Dat gaat om een procentje meer of minder.

Ik verdenk hier toch een issue met het asje van de km teller. Dat gaat wel vaker stuk.

Een andere teller zal ook wel te vinden zijn.. Wel eentje nemen met een lagere km stand

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 400
Lid geworden op: 28 nov 2011 12:59
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Locatie: Schagen
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
@NTwoO: wat levert zo'n spagaat spruitstuk aan voordelen op?
Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Een spagaat heeft gelijke lengte buizen. En een overgang naar een buis met weinig weerstand. De combinatie resulteert in een lagere weerstand in de spruitstuk en dat de drukgolf van een cylinder in de trog van de voorganger valt. Dit resulteert in een motor die iets sneller oppakt, maar met name meer vrijheid heeft in de top. 5-10% in winst is wel mogelijk. Een lagere verbruik ook. Inbouw is wel enigszins lastig, helemaal met de achterste cylinderbank.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Wat is anders aan de clio v6 opstelling met 255pk?
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Tja,....da's gewoon een mechanische aanpassing ipv een softwarematige zoals TS zou willen.
Want als je die kant op gaat,....de kop vlakken om de compressie te verhogen, andere nokkenassen, andere zuigers, lichter vliegwiel enz enz
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
De kliko heeft idd een compressie van 11.6:1, dus dat zal wel meespelen. Verder levert de motor zijn max koppel bij 4750 en gaat op naar max vermogen bij 7100 toeren. De hogere compressie vereist wel een kop aanpassing en de hogere toeren zoekt wel stijver klepveren, andere nokkenassen en nog wat meer. Toch is een spagaat spruitstuk een relatief eenvoudige aanpassingen (op de dwarsliggende v6 misschien niet) voor een soepeler motor. Mijn vader had op zij 728 uit '83 destijds een spagaat opgezet omdat de gietijzeren spruitstuk gekraakt was. Voor de aanpassing stond de auto in de familie bekend als "de lamme eend" maar die was welzeker opgepept door een spagaatje
Plaats reactie