De “experimenten” met noppen plastiek aan de deuren en vage half automatische schakel bakken zijn wat mij betreft nogal kansloos.
De C5 Aircross, uitgevoerd met de Progressive Hydraulic Cushions, geeft aan dat het systeem productierijp is. Een serieus teken dat de hydropneumatische vering zijn langste tijd gehad heeft. Of deze trend in de vernieuwde C5 wordt doorgetrokken is aannemelijk.Jooster schreef:Ik denk dat die dealer dan niet helemaal bij is. Er is heel veel niet duidelijk, maar als er 1 ding wel duidelijk is, is het dat "de" hydraulische vering zoals we die dus kennen verdwijnt. En wordt vervangen door Progressive Hydraulic Cushions, wat overigens een passief systeem is.
Elke technologie moet ontwikkeld worden, ook HP. Dus dat kost geld. Je eigen wensenlijst bewijst dat al.Er hoeft niets ontwikkeld te worden: alles is er al. Het enige dat ik zou doen is e.e.a. wat beter integreren in de bediening. Niets leuker dan een mooie pagina op het multifunctionele display met een plaatje van de auto en de status van de vering op elk wiel, met een leuke slider om rijhoogte te veranderen, de vering stugger of soepeler te maken en het rijgedrag in bochten te beinvloeden.
Dat geldt overigens in nog sterkere mate voor luchtvering....Bovendien gebruikt het energie, dus brandstof. Daarmee is het alleen voor een nichemarkt.
vraagt wel degelijk nieuwe investeringen in de HP.......met een plaatje van de auto en de status van de vering op elk wiel, met een leuke slider om rijhoogte te veranderen, de vering stugger of soepeler te maken en het rijgedrag in bochten te beinvloeden.