Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
....met daarbij de kanttekening dat ik in principe wel een voorstander ben van een systeem waarbij de voorzichtige rijder een lagere verzekeringspremie gaat betalen dan iemand die altijd "de randen opzoekt".
Het huidige systeem van no claim korting komt daarin maar ten dele tegemoet.
Hoe je dat zou moeten invullen zonder de privacy te schenden is nog niet duidelijk.
Groet,
JW
Het huidige systeem van no claim korting komt daarin maar ten dele tegemoet.
Hoe je dat zou moeten invullen zonder de privacy te schenden is nog niet duidelijk.
Groet,
JW
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
wat is privacy nog tegenwoordig,
ze kunnen je hele surf gedrag volgen, bel je met je gsm weten ze waar je uithangt
ow je betaald met je bankkaart..
toen ik de c4 had , kon ik via de mycitroen app precies zien hoeveel km ik gereden had, wat mijn verbruik was, wanneer de auto op de beurt moest etc etc.
met de computer systemen die nu in de auto's zitten weten ze nog veel meer..
maar we doen het zelf ook, alles moet op facebook twitter en de hele zooi.
in een draadje hier werden zelfs de foto,s van google streetview gepost..kijk mijn C5 voor de deur.
in het vakantiedraadje kwam te staan dat er 3 weken op vakantie werd gegaan.
hoezo privacy...
hopelijk leest hier de belastingdienst niet mee, als er weer in het zwart geklust wordt..
kortom wat is nog privacy tegenwoordig?????
ze kunnen je hele surf gedrag volgen, bel je met je gsm weten ze waar je uithangt
ow je betaald met je bankkaart..
toen ik de c4 had , kon ik via de mycitroen app precies zien hoeveel km ik gereden had, wat mijn verbruik was, wanneer de auto op de beurt moest etc etc.
met de computer systemen die nu in de auto's zitten weten ze nog veel meer..
maar we doen het zelf ook, alles moet op facebook twitter en de hele zooi.
in een draadje hier werden zelfs de foto,s van google streetview gepost..kijk mijn C5 voor de deur.
in het vakantiedraadje kwam te staan dat er 3 weken op vakantie werd gegaan.
hoezo privacy...
hopelijk leest hier de belastingdienst niet mee, als er weer in het zwart geklust wordt..


kortom wat is nog privacy tegenwoordig?????
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
een nobel idee,JW-C5 schreef:
Hoe je dat zou moeten invullen zonder de privacy te schenden is nog niet duidelijk.
Groet,
JW
maar welke parameters wil je er dan voor gaan gebruiken JW??
stel ik word geflitst omdat ik 80 rij ipv 70, dan ben ik een gevaarlijke rijder?
maar wat als ik mooi 70 rij maar straal bezopen achter het stuur zit? hoe ga je dat dan noemen..??
ik begrijp je insteek, maar het is niet eenvoudig om dit uittevoeren..

Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
@Roman; je hebt een punt maar heel veel van die zaken zijn keuzes die men zelf kan maken.
Je betaalgedrag kan worden gemonitord door banken maar een klantenpas nemen is een keuze.
Social media is een keuze.
Gsm gebruik en vooral "gratis apps" is een keuze
Een logging device, zoals de ANWB obd stekker, is een keuze.
Al die zaken zijn alleen bedoeld om data te verzamelen en te verhandelen..
Een zogenaamde financiële prikkel moet je hiertoe verleiden.
Daarom heb,...en gebruik ik die zaken niet.
Mijn keuze.
Gelukkig heeft iedereen die keuze.
Alleen heeft niet iedereen door dat je waardevolle info aan het verzamelen bent en je privacy hebt verkocht.
Je betaalgedrag kan worden gemonitord door banken maar een klantenpas nemen is een keuze.
Social media is een keuze.
Gsm gebruik en vooral "gratis apps" is een keuze
Een logging device, zoals de ANWB obd stekker, is een keuze.
Al die zaken zijn alleen bedoeld om data te verzamelen en te verhandelen..
Een zogenaamde financiële prikkel moet je hiertoe verleiden.
Daarom heb,...en gebruik ik die zaken niet.
Mijn keuze.
Gelukkig heeft iedereen die keuze.
Alleen heeft niet iedereen door dat je waardevolle info aan het verzamelen bent en je privacy hebt verkocht.

V.I.P.


Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mar 2017 06:14
Auto: C5 Break 1.8-16v Ligne Prestige
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09473CJ
Productienummer: 10339
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: EYPC gris fulminator
Locatie: Groningen
Ik vind het een illusie om te denken dat een mens nog steeds een keuze heeft mbt privacy of vrijheid. Dat station is allang gepasseerd, niet gisteren of vorig jaar, maar al tientallen jaren geleden.
Thuis ben ik al niet anoniem (want op internet) en dat wordt erger zodra ik de deur uitstap. De binnenstad van Groningen hangt vol met cctv, de buurman heeft een camera aan de gevel gespijkerd, auto's zijn voorzien van dashcams enzovoort.
Door klantenkaarten te weigeren en geen mobiele telefoon te gebruiken kun je het hooguit een heel klein beetje moeilijker maken om je te volgen, maar zeker niet onmogelijk. En laten we eerlijk zijn, een mobiele telefoon maakt je traceerbaar, maar soms zijn ze verdraaid handig.
Je kunt het er niet mee eens zijn en je erover opwinden, prima. Ik ga me er niet druk om maken.
Thuis ben ik al niet anoniem (want op internet) en dat wordt erger zodra ik de deur uitstap. De binnenstad van Groningen hangt vol met cctv, de buurman heeft een camera aan de gevel gespijkerd, auto's zijn voorzien van dashcams enzovoort.
Door klantenkaarten te weigeren en geen mobiele telefoon te gebruiken kun je het hooguit een heel klein beetje moeilijker maken om je te volgen, maar zeker niet onmogelijk. En laten we eerlijk zijn, een mobiele telefoon maakt je traceerbaar, maar soms zijn ze verdraaid handig.
Je kunt het er niet mee eens zijn en je erover opwinden, prima. Ik ga me er niet druk om maken.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
( Zeer ) slechte zaak dat monitoren om lagere verzekeringspremie te kunnen krijgen door bepaald rijgedrag te belonen ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ik zeg ook niet dat je gehele privacy hebt. We worden inderdaad al overal "gevolgd".
Maar het verzamelen van data gebeurd heel vaak "vrijwillig" door apps, klantenkaarten enz.
De "korting" die je krijgt staat niet in verhouding tot de waarde (inmaterieel en materieel)
En ik maak me er ook niet druk over hoor,....ik ben het me alleen bewust.
Maar het verzamelen van data gebeurd heel vaak "vrijwillig" door apps, klantenkaarten enz.
De "korting" die je krijgt staat niet in verhouding tot de waarde (inmaterieel en materieel)
En ik maak me er ook niet druk over hoor,....ik ben het me alleen bewust.

V.I.P.


Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mar 2017 06:14
Auto: C5 Break 1.8-16v Ligne Prestige
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09473CJ
Productienummer: 10339
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: EYPC gris fulminator
Locatie: Groningen
Ik snap ook wel dat er (veel) nadelen zijn. Om het bij de anwb stekker te houden: op enig moment in de toekomst zouden ze wel eens kunnen zeggen 'tja, grun, je ben nu stilgevallen langs de weg en wij mogen het oplossen. Maar wij kunnen zien dat de storing waarschijnlijk komt omdat het onderdeel het begeven heeft wat jij eigenlijk twee beurten geleden al had moeten laten vervangen.'
Nu is de anwb een van de weinige (enige?) hulpverlener die me uberhaupt nog wil helpen met een auto op leeftijd, dat vind ik wel een prettig idee. Of, laten we hopen dat het niet voorkomt, dat je midden in de nacht ergens in een verlaten gebied crashed en zelf niet meer in staat bent hulp te roepen. Dan belt de auto als het ware zelf 112 en geeft de positie door.
Nu is de anwb een van de weinige (enige?) hulpverlener die me uberhaupt nog wil helpen met een auto op leeftijd, dat vind ik wel een prettig idee. Of, laten we hopen dat het niet voorkomt, dat je midden in de nacht ergens in een verlaten gebied crashed en zelf niet meer in staat bent hulp te roepen. Dan belt de auto als het ware zelf 112 en geeft de positie door.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Zit die noodhulpfunctie er inderdaad in?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

V.I.P.


Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mar 2017 06:14
Auto: C5 Break 1.8-16v Ligne Prestige
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09473CJ
Productienummer: 10339
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: EYPC gris fulminator
Locatie: Groningen
Ik weet niet of die specifieke applicatie al geimplementeerd is. De anwb zegt dat de software toepassingen nog regelmatig ontwikkeld en uitgebreid worden.
De hardware, de connector zelf, lijkt daar in ieder geval al wel op voorbereid. Hij heeft een simkaart, een gps module en sensoren waarmee onder andere de acceleratie gemeten kan worden. Dat laatste wordt al gebruikt voor een applicatie waarmee je je rijgedrag kunt analyseren. 'Iets minder hard accelereren en minder bruusk remmen, dan daalt het brandstofverbruik', bijvoorbeeld.
Het zou ook kunnen dat hij daarvoor de sensoren van de auto zelf uitleest, dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Diezelfde sensor zou dan imho ook in staat moeten zijn om de remmen te beoordelen. 'Van 100 naar 0 km/uur in 0,5 seconde, zulke goeie remmen bestaan niet', zou die sensor vervolgens kunnen denken.
De hardware, de connector zelf, lijkt daar in ieder geval al wel op voorbereid. Hij heeft een simkaart, een gps module en sensoren waarmee onder andere de acceleratie gemeten kan worden. Dat laatste wordt al gebruikt voor een applicatie waarmee je je rijgedrag kunt analyseren. 'Iets minder hard accelereren en minder bruusk remmen, dan daalt het brandstofverbruik', bijvoorbeeld.
Het zou ook kunnen dat hij daarvoor de sensoren van de auto zelf uitleest, dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Diezelfde sensor zou dan imho ook in staat moeten zijn om de remmen te beoordelen. 'Van 100 naar 0 km/uur in 0,5 seconde, zulke goeie remmen bestaan niet', zou die sensor vervolgens kunnen denken.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
@grun, je maakt het mooier als het is. De ANWB "stekker" leest gewoon de ECU data uit via de OBD2 poort.
Hij is met Bluetooth verbonden met je telefoon waarop de app is geïnstalleerd.
Eigenlijk is het gewoon een OBD2 scantool die zijn data deelt met de ANWB.
That's all.
Hij is met Bluetooth verbonden met je telefoon waarop de app is geïnstalleerd.
Eigenlijk is het gewoon een OBD2 scantool die zijn data deelt met de ANWB.
That's all.

V.I.P.


Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mar 2017 06:14
Auto: C5 Break 1.8-16v Ligne Prestige
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09473CJ
Productienummer: 10339
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: EYPC gris fulminator
Locatie: Groningen
?? Zo heb ik dat eigenlijk niet begrepen. Onder de veelgestelde vragen staat o.a.:
Werkt ANWB Connected ook in het buitenland?
Ja, ANWB Connected werkt binnen Europa via het 2G netwerk.
En als je niet meer weet waar je auto geparkeerd is, kun je de locatie zien op je smartphone, ook als die buiten het bluetooth bereik is. Dan zou je toch mogen veronderstellen dat er meer is dan alleen maar een bluetooth verbinding.
Werkt ANWB Connected ook in het buitenland?
Ja, ANWB Connected werkt binnen Europa via het 2G netwerk.
En als je niet meer weet waar je auto geparkeerd is, kun je de locatie zien op je smartphone, ook als die buiten het bluetooth bereik is. Dan zou je toch mogen veronderstellen dat er meer is dan alleen maar een bluetooth verbinding.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Hij registreert wanneer de motor gestopt wordt als parkeerplaats.
De app op je smartphone logt dit. ( GPS via je telefoon).
De app op je smartphone logt dit. ( GPS via je telefoon).

V.I.P.


Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mar 2017 06:14
Auto: C5 Break 1.8-16v Ligne Prestige
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09473CJ
Productienummer: 10339
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: EYPC gris fulminator
Locatie: Groningen
O, dan heb ik me vergist.
Daarmee vind ik hem meteen een stuk minder aantrekkelijk. Bedankt voor de opheldering.

Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
De ANWB plug heeft een eigen GPS sensor. Alle data wordt via het G2 netwerk vertuurd naar het Intelematics platform. Daar wordt de data verwerkt. De telefoon app staat via de normale internetverbinding in contact met datzelfde Intelematics platform. Op die manier kom je bij de opgewerkte data. En uiteraard via een website. Er is geen directe verbinding tussen de dongel en de telefoon. De app heeft meen ik geen automatische alarm functie (112), bv obv G-krachten. Als je je telefoon al rijdend zou laten vallen, zou die immers vals alarm slaan. Wereldwijd zijn er al nu tientallen miljoenen gebruikers op dit plarform, noodcentrales zouden er overbelast door raken. Voor nieuwe auto's is dit binnenkort überhaupt ook niet meer nodig. Het Europese noodsysteem Ecall is dan verplicht.