De pomp krijgt spanning, ook het pulsje om de pomp te activeren op het dunne draadje komt gewoon aan, maar de pomp gaat niet meer draaien, en de auto ligt op de buik op straat...
Nu is de vraag wat wijsheid is; ik ben al een tijdje aan het nadenken om de auto weg te doen omdat ik graag een stationwagen wil. Een nieuwe hogedrukpomp bij de Citroen dealer in Duitsland kost krap 1100 euro incl. montage, en een set nieuwe handremkabels zullen ook nog wel gauw 300 euro kosten met montage. En natuurlijk moet ik de auto dan ook nog in Papenburg zien te krijgen, dus zal ik een auto-ambulance moeten huren...
Maar ja, voor (ruim) 1400 euro heb ik natuurlijk geen andere auto, en al helemaal geen V6 op LPG... De auto brengt in deze staat ook niet al te veel op, vrees ik, dus ik overweeg serieus om toch maar te laten repareren.
Zou zo'n pomp ook om te wisselen zijn voor een gebruikt exemplaar, en zo ja, hoe ingewikkeld is die klus? Ik heb een Lexia, dus drukloos maken kan ik zelf, maar ik neem aan dat alle LDS dan ook uit het systeem moet?