Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik lees een paar misvattingen in dit draadje, daarom voel ik mij toch geroepen te reageren:
Op een rijtje:
De secundaire luchtpomp maakt deel uit van het emissiebestrijdingssysteem en wordt daarom wel degelijk gecontroleerd door het motormanagement (niet door de BSI). Het motormanagement slaat ook foutcodes op indien er een defect gedetecteerd wordt. Deze foutcodes zitten in de reeks P0410 - P0414.
De luchtpomp wordt aangestuurd door een relais in de BSM.
Ik vermoed dat de opgeslagen codes dus P0412, 0413 en 0414 zijn geweest en geen 0213 etc
En dan even over foutcodes:
Foutcodes worden gegenereerd door de regeleenheid en niet door de tester. De uitgelezen foutcode is bij iedere tester hetzelfde, de omschrijving kan wat verschillen door vertalingen.
Er zijn P codes, voor de powertrain
B-codes voor Body gerelateerde fouten
C-codes voor chassis gerelateerde fouten
U-codes voor netwerk of communicatie gerelateerde fouten
Wel is er onderscheid tussen EOBD en merkspecifiek uitlezen.
Bij EOBD worden alleen emissie gerelateerde fouten uitgelezen, en gaat het om een specifiek deel van de regeleenheid motor/transmissie of hybride.
P0000 - P09xx zijn EOBD codes en betekenen bij ieder merk hetzelfde.
P1xxx codes zijn merkspecifiek en verschillen per merk qua betekenis, dus alleen in deze range kan sprake zijn van specifieke PSA codes.
P2xxx is weer universeel en biedt meer gedetailleerde foutinfo.
Op een rijtje:
De secundaire luchtpomp maakt deel uit van het emissiebestrijdingssysteem en wordt daarom wel degelijk gecontroleerd door het motormanagement (niet door de BSI). Het motormanagement slaat ook foutcodes op indien er een defect gedetecteerd wordt. Deze foutcodes zitten in de reeks P0410 - P0414.
De luchtpomp wordt aangestuurd door een relais in de BSM.
Ik vermoed dat de opgeslagen codes dus P0412, 0413 en 0414 zijn geweest en geen 0213 etc
En dan even over foutcodes:
Foutcodes worden gegenereerd door de regeleenheid en niet door de tester. De uitgelezen foutcode is bij iedere tester hetzelfde, de omschrijving kan wat verschillen door vertalingen.
Er zijn P codes, voor de powertrain
B-codes voor Body gerelateerde fouten
C-codes voor chassis gerelateerde fouten
U-codes voor netwerk of communicatie gerelateerde fouten
Wel is er onderscheid tussen EOBD en merkspecifiek uitlezen.
Bij EOBD worden alleen emissie gerelateerde fouten uitgelezen, en gaat het om een specifiek deel van de regeleenheid motor/transmissie of hybride.
P0000 - P09xx zijn EOBD codes en betekenen bij ieder merk hetzelfde.
P1xxx codes zijn merkspecifiek en verschillen per merk qua betekenis, dus alleen in deze range kan sprake zijn van specifieke PSA codes.
P2xxx is weer universeel en biedt meer gedetailleerde foutinfo.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 14 sep 2015 21:51
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 144000
Kleur: zilver
Ja, ik denk ook dat ik de foutcodes verkeerd heb overgenomen van mijn garagist.
Het zal, en volgens mij heb ik dat ook gezien op de computer bij hem, p412 t/m p414 zijn geweest.
Ik neem de gebruikte luchtpomp over van akooiman, en ik laat de garage het erin zetten.
Zodra het erin zit, horen jullie meer over het wel en wee hiervan.
Het zal, en volgens mij heb ik dat ook gezien op de computer bij hem, p412 t/m p414 zijn geweest.
Ik neem de gebruikte luchtpomp over van akooiman, en ik laat de garage het erin zetten.
Zodra het erin zit, horen jullie meer over het wel en wee hiervan.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Altijd goed om misvattingen te corrigeren, BJG. 

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 14 sep 2015 21:51
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 144000
Kleur: zilver
Eergisteren is er de luchtpomp in gezet die ik van André heb overgenomen, en de storing uitlaatgas is verdwenen.
Ben er blij mee, en ik wil iedereen bedanken voor het meedenken over dit probleem
André, bedankt voor je luchtpomp.
Ben er blij mee, en ik wil iedereen bedanken voor het meedenken over dit probleem
André, bedankt voor je luchtpomp.

V.I.P.


Berichten: 337
Lid geworden op: 21 dec 2015 16:46
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 237000
Kleur: Fulminator Gris
Alweer een blije forumgebruiker.
Mag ik als leek even vragen waar die secundaire luchtpomp juist zit, aangezien ik nu ook een benzine heb
Is dat het ding links vooraan voor de BSI met een aanzuigdop in plastic , en 2 buizen dat zuigt als je start?
Mag ik als leek even vragen waar die secundaire luchtpomp juist zit, aangezien ik nu ook een benzine heb

C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 237.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.

Onder de accu, kan niet missen dus
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

V.I.P.


Berichten: 337
Lid geworden op: 21 dec 2015 16:46
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 237000
Kleur: Fulminator Gris
Gevonden
Het ding dat slurpt wanneer je start

Het ding dat slurpt wanneer je start

C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 237.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.