Ik heb al een tijdje een niet zichtbare melding P0490 (alleen met uitlezen zichtbaar )
alleen vandaag ineens de volgende melding er bij welke op het display wel zichtbaar is
P0489 emisie storing
nu heb ik al diverse meldingen op het web gezien daarover maar niet in combinatie met mijn tweede melding
auto rijdt goed en merk dus geen verschil
hoe kan ik dit resetten (is het mogelijk via een ODBC lezer welke ik heb en kan uitlezen met Torque
en niet onbelangrijk is dit op te lossen en hoe
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Bikkel


Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik denk dat je is moet gaan zien naar de werking van de EGR-klep.
dat deze nog werkt en ze volledig dicht en open gaat.
dat deze nog werkt en ze volledig dicht en open gaat.

C5club Bikkel


tja deze verdacht ik ook al want had ook af en toe een gaspedaal die bij zeer weinig gas geven niet lekker oppakte (inhouden) maar na even de connector los "deed" hij het weer een tijdje goed
ik weet lapmiddel maar goed deed wel wat het moest
zal de egr na laten zien waag ik mezelf niet aan denk ik
ik weet lapmiddel maar goed deed wel wat het moest
zal de egr na laten zien waag ik mezelf niet aan denk ik
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dit gaat inderdaad over de positie van de EGR klep.
Iets wat meestal werkt, al heb je daar geduld en handigheid voor nodig is het demonteren van het motortje van de EGR klep. In de spoed gaat veel roet zitten waardoor de hij klemt. Met een stofzuiger de roet weghalen, motortje weer monteren en klaar is kees.
Let er wel op dat de motor juist gemonteerd wordt, dat komt erg precies.
Iets wat meestal werkt, al heb je daar geduld en handigheid voor nodig is het demonteren van het motortje van de EGR klep. In de spoed gaat veel roet zitten waardoor de hij klemt. Met een stofzuiger de roet weghalen, motortje weer monteren en klaar is kees.
Let er wel op dat de motor juist gemonteerd wordt, dat komt erg precies.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website