edit: lees dat het wieltje op on staat vreemd....
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club extreme Fan


Berichten: 221
Lid geworden op: 22 aug 2010 11:40
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey
ja dat zou knullig zijn als hij gewoon op off staat
dit schreef ik een paar jaar geleden in het xsara forum: boven de 50km\u en de 4e versnelling druk je op de + of - toets en de cc werkt mits je de rolschakelaar op ON hebt staan, je kunt nu gas bijgeven of minderen door de + of - toets te bedienen op je schakelaar zodra de rem of koppeling gebruikt gaat de CC uit en als je op het uiteinde van de handle duwt pauzeer je de CC en moet je het gaspedaal gebruiken, Je kunt wel gewoon gas bijgeven tijdens gebruik van de CC als je bijvoorbeeld wilt inhalen als je het gas loslaat neemt de CC het weer over
edit: lees dat het wieltje op on staat vreemd....
edit: lees dat het wieltje op on staat vreemd....
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 08 feb 2017 19:18
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Champagne
Nou, goed.. Een typisch stukje Franse electronica.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 okt 2014 23:00
Auto: Break Ligne Prestige 2.0 HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 501418
Kleur: Donkerblauw
KPH: Voor + Achter
Locatie: Lelystad
Mijn C5, ook 2003, had ook CC problemen. De schakelaars onder de pedalen zijn uiteraard van niet-hoogwaardig plastic, dus net als de asjes van je bewegende tellers, slijt dat spul bij gewoon gebruik gewoon af. De CC in mijn C5 deed het soms wel en vaker niet. Wat bleek: door versleten plastic achter de koppeling bleef het signaal hangen van het vasthouden van de koppeling, waardoor de CC niet meer in werking wilde treden.
De oplossing was het fixen van genoemde schakelaar inderdaad. De specialist die dit fixen heeft verzorgd heeft een nieuwe besteld, en zodoende voor een paar tientjes was het euvel verholpen. Het euvel waar de Cit-dealer een paar honderd voor begrootte.
Ik denk niet dat je testopstelling gaat werken; het signaal zal blijven hangen wanneer je de schakelaar in een constante modus zet. Tenzij je de schakelaar kan laten geloven dat hij juist niet wordt bediend als het ware, maar dat lijkt me gevaarlijk.
Als je de schakelaars van koppeling en rem vergelijkt, zien die er dan wel hetzelfde uit? Veertjes nog veerkrachtig?
De oplossing was het fixen van genoemde schakelaar inderdaad. De specialist die dit fixen heeft verzorgd heeft een nieuwe besteld, en zodoende voor een paar tientjes was het euvel verholpen. Het euvel waar de Cit-dealer een paar honderd voor begrootte.
Ik denk niet dat je testopstelling gaat werken; het signaal zal blijven hangen wanneer je de schakelaar in een constante modus zet. Tenzij je de schakelaar kan laten geloven dat hij juist niet wordt bediend als het ware, maar dat lijkt me gevaarlijk.
Als je de schakelaars van koppeling en rem vergelijkt, zien die er dan wel hetzelfde uit? Veertjes nog veerkrachtig?
Donkerblauw is een prachtige kleur!
Mijn vriendin rijdt geen auto, enkel de chauffeur
Mijn vriendin rijdt geen auto, enkel de chauffeur
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 08 feb 2017 19:18
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Champagne
Ah dank voor de info! Dit soort ervaringen, dat is erg informatief.
In de testopstelling was de schakelaar ingedrukt. Maar dat hielp niet. Van te voren heb ik nog weerstand gemeten en die schakelaar is gewoon niet fris, die vervang ik,, Of de remschakelaar goed is, weet ik niet. Die kan ik nog gaan meten, maar ook die schakelaar ga ik - om uit te sluiten - vervangen. Het zijn geen dure schakelaars. Dan ga ik weer testen. Dan kan het nog de cruise control schakelaar zijn. (Hoop van niet..). Is die schakelaar goed te demonteren?
De com 2000 lijkt goed, alle hendels werken goed.
In de testopstelling was de schakelaar ingedrukt. Maar dat hielp niet. Van te voren heb ik nog weerstand gemeten en die schakelaar is gewoon niet fris, die vervang ik,, Of de remschakelaar goed is, weet ik niet. Die kan ik nog gaan meten, maar ook die schakelaar ga ik - om uit te sluiten - vervangen. Het zijn geen dure schakelaars. Dan ga ik weer testen. Dan kan het nog de cruise control schakelaar zijn. (Hoop van niet..). Is die schakelaar goed te demonteren?
De com 2000 lijkt goed, alle hendels werken goed.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
zijn makkelijk te vervangen ff palletje los halen en eruit trekken en klaar.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 08 feb 2017 19:18
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Champagne
De cruise control werkt weer!
Ik heb er een nieuwe rempedaalschakelaar en een koppelingspedaalschakelaar ingezet. Nu kan ik niet echt uitsluiten waar het aan lag. Ik vermoed toch de koppelingspedaalschakelaar. Voor 26 euro weer klaar.
Pas vanaf de 4e versnelling werkt de schakelaar, terwijl in het boekje staat dat het vanaf 40 km/h pas kan.. Wie rijdt er nou 40 in de 4?
Gelukkig, ik dacht echt dat het een hele speurtocht zou worden..
Ik heb er een nieuwe rempedaalschakelaar en een koppelingspedaalschakelaar ingezet. Nu kan ik niet echt uitsluiten waar het aan lag. Ik vermoed toch de koppelingspedaalschakelaar. Voor 26 euro weer klaar.
Pas vanaf de 4e versnelling werkt de schakelaar, terwijl in het boekje staat dat het vanaf 40 km/h pas kan.. Wie rijdt er nou 40 in de 4?
Gelukkig, ik dacht echt dat het een hele speurtocht zou worden..
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Ik,.............. Dat had ik ook geschreven dat dat pas in de 4e versnelling gaat . Dit is het nieuwe rijdenNielzC5 schreef:
Pas vanaf de 4e versnelling werkt de schakelaar, terwijl in het boekje staat dat het vanaf 40 km/h pas kan.. Wie rijdt er nou 40 in de 4?
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2011 20:47
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: Blauw
Als je een ph1 C5 break hebt is de achterklep raam heel makkelijk te fixen .
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=1980" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is hier fantastisch beschreven en in 10 min klaar
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=1980" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is hier fantastisch beschreven en in 10 min klaar




