Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Dan lees ik nog iets over het contacctvlak tussen klauw en ... (wat ligt daarachter?).
Lees ik dat iemand een of ander laatje ertussen maakte of wilde maken. Is dat om corrosie te voorkomen op het contactvlak tussen de alu klauw en het stalen montagevlak?
Daar moet dus iets neutraals tussen om dat te voorkomen. Wat adviseren jullie?
Lees ik dat iemand een of ander laatje ertussen maakte of wilde maken. Is dat om corrosie te voorkomen op het contactvlak tussen de alu klauw en het stalen montagevlak?
Daar moet dus iets neutraals tussen om dat te voorkomen. Wat adviseren jullie?
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Goed schoonmaken.
Ik gebruik gewoon vet (tegenwoordig keramisch).
Maar er zijn er ook die er bakpapier tussen deden met goede ervaringen.
Ik gebruik gewoon vet (tegenwoordig keramisch).
Maar er zijn er ook die er bakpapier tussen deden met goede ervaringen.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de klauw en de veerarm , goed schoonmaken en ik gebruik meestal kopervet
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Dank Boes voor deze beschouwingen. De sleutelsessie ga ik nu met vertrouwen tegemoet. Ik zal vast nog wel verrassingen tegenkomen, maar wie dan leeft die dan zorgt. Ik heb me in elk geval redelijk voorbereid.
Ik houd jullie op de hoogte.
Ik houd jullie op de hoogte.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Nou, inmiddels heb ik genoeg gelezen over dat kopervet. Prima spul, dat kopervet, maar liever niet op alu. Dus ook niet achterop die klauw.willy4 schreef:de klauw en de veerarm , goed schoonmaken en ik gebruik meestal kopervet
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ik heb dat ook gelezen en inmiddels gebruik ik het daar ook niet meer.....maar wel jaren gebruikt.
Nooit problemen gehad,...maar ik maakte ze wel jaarlijks los en ik denk dat Willy de zijne nog beter onderhoud dan de mijne....
Nooit problemen gehad,...maar ik maakte ze wel jaarlijks los en ik denk dat Willy de zijne nog beter onderhoud dan de mijne....
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik heb er al meerdere gedaan 
en ik doe ze ook los als ik een adal vervang.
en ik doe ze ook los als ik een adal vervang.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Eind goed, al goed. 
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 4960
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Mijn C5 is een Ph2, daar zat Loctite tussen, de klauwen waren nooit eerder losgeweest, was de eerste schijvenwissel achter.boes schreef:De jouwe is een ph2.
Dan kom je dat niet tegen.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Hmm, toch puntje van aandacht dus. Het zou bij mij ook de eerste keer kunnen zijn.
Bedankt voor de tip.
Bedankt voor de tip.
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 4960
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
JW schreef een paar pagina's terug dat de Loctite later niet meer werd toegepast.
Het is niet duidelijk vanaf wanneer het niet meer toegepast is, ben dus benieuwd of je Loctite gaat aantreffen.
Wat verhitten betreft, wellicht kan iemand tips geven, waar precies te verhitten, op de boutkop ?
En of de afdichtingen in de klauw dit overleven ?
Het is niet duidelijk vanaf wanneer het niet meer toegepast is, ben dus benieuwd of je Loctite gaat aantreffen.
Wat verhitten betreft, wellicht kan iemand tips geven, waar precies te verhitten, op de boutkop ?
En of de afdichtingen in de klauw dit overleven ?
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Hyundai IONIQ 5, Lounge 84 kWh (feb 2025)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 18000
Kleur: Ultimate Red
Locatie: Warnsveld
Nou, dat WAAR verhitten, dat zie ik wel voor me. Alleen maar de kop verhitten lijkt me absoluut onvoldoende. Die loctite is immers over de hele lengte van de bout ingespoten. Je zult de klauw dus ook aan die hele zijkant langs de bout moeten verwarmen. En dan kom ik terug op mijn oorspronkelijke vragen daarover:
- waar in de buurt zit kunststof waar ik dan op moet letten?
- en waar zit de ABS-sensor en zo? Die zal ook niet te warm moeten worden.
- loop ik het risico dat de remolie gaat koken bij die temperatuur? Dan drijft dat mijn remolie uit de klauw en de leiding. Daarna zal ik dan dus moeten ontluchten, neem ik aan?
- waar in de buurt zit kunststof waar ik dan op moet letten?
- en waar zit de ABS-sensor en zo? Die zal ook niet te warm moeten worden.
- loop ik het risico dat de remolie gaat koken bij die temperatuur? Dan drijft dat mijn remolie uit de klauw en de leiding. Daarna zal ik dan dus moeten ontluchten, neem ik aan?
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Omdat Citroen toen nog geen geschikte EV had ben ik op 15 mei 2019 noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus.
Op 05-02-2025 is de e-Niro ingeruild voor een Hyundai IONIQ 5, ook rood.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Kijk eerst maar eens of er locktite is.
Moet je verwarmen dan hoef je niet bang te zijn voor de abs sensor. Die zit bij het lager.
Na de vervang actie is ontluchten sowieso aan te bevelen.
Moet je verwarmen dan hoef je niet bang te zijn voor de abs sensor. Die zit bij het lager.
Na de vervang actie is ontluchten sowieso aan te bevelen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik verwarm met een las boog de lengte van de bout , hoelang dat is een beetje ondervinding
hier zie je geen verandering van kleur , als je iets ziet dan ben je te ver en dan is het te laat.
hier zie je geen verandering van kleur , als je iets ziet dan ben je te ver en dan is het te laat.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Toen mijn achterklauwen in september 2010 losgingen, bleek er geen Loctite tussen te zitten.C5HDI110 schreef:JW schreef een paar pagina's terug dat de Loctite later niet meer werd toegepast.
Het is niet duidelijk vanaf wanneer het niet meer toegepast is, ben dus benieuwd of je Loctite gaat aantreffen.
Mijn C5 is in juli 2007 geproduceerd, en ik heb, gezien wat ik zoal aantrof bij die demontage in 2010, geen reden om aan te nemen dat ze in die iets meer dan 3 jaar ooit losgeweest zijn.
Bij GJO wordt er bij reparatie geen Loctite aangebracht, in elk geval niet bij die van mij
Of dat bij andere Cit-Dealers wel gebeurt, geen idee.......
Groet,
JW





