Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2014 08:44
Auto: C5 2.7 HDI Tourer exclusive
Opties: Veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 224800
Kleur: Gris Thorium
Hoi. Mijn C5 2009 heeft in een ver verleden bandendruk sensoren gehad. De vorige eigenaar heeft het eraf gehaald
De sensoren waren allemaal weg toen ik hem kocht.
Nu heb ik nieuwe sensoren aangeschaft op Abay. Volgens de Dealer in Waalre kost het 2 uur om het allemaal in te leren.
Mijn vraag : Is er iemand in Eindhoven of omgeving die dit voor me wil doen? Tegen een schappelijke vergoeding.
Laat maar even weten
Groet Jeroen. PS de Tourer V6 Hdi loopt echt fantastisch
De sensoren waren allemaal weg toen ik hem kocht.
Nu heb ik nieuwe sensoren aangeschaft op Abay. Volgens de Dealer in Waalre kost het 2 uur om het allemaal in te leren.
Mijn vraag : Is er iemand in Eindhoven of omgeving die dit voor me wil doen? Tegen een schappelijke vergoeding.
Laat maar even weten
Groet Jeroen. PS de Tourer V6 Hdi loopt echt fantastisch

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Bij zo'n dealer zal het wel 2 uur per sensor zijn 

Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

C5club extreme Fan


Ik heb mijn sensoren (C6) laten inleren bij Euromaster in Roosendaal. Ik had ze zelf al in de velgen gemonteerd. Was 5 minuten werk en 5 minuten rijden. Ze rekenden 40 euro.
Ik weet niet of het systeem gelijk is. Ik heb het in eerste instantie bij een bevriende dealer geprobeerd, maar daar lukte het niet. Ik heb Jaguar/LR sensors gekocht en de dealer tools konden deze niet uit hun transportstand halen waardoor inleren niet lukte. Het Autel apparaat van de Euromaster kon dat wel en die kon het ook wegschrijven naar de ecu van de C6....
Ik weet niet of het systeem gelijk is. Ik heb het in eerste instantie bij een bevriende dealer geprobeerd, maar daar lukte het niet. Ik heb Jaguar/LR sensors gekocht en de dealer tools konden deze niet uit hun transportstand halen waardoor inleren niet lukte. Het Autel apparaat van de Euromaster kon dat wel en die kon het ook wegschrijven naar de ecu van de C6....
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 mei 2010 18:28
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: glas dak,19",pack concert exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12314
Productienummer: 10361
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 42000
Kleur: blanc nacre (kwed)
Locatie: Panningen
Als je de code die op de sensors staat opgeschreven hebt is het geen probleem. Anders moet het via de inlog van een dealer
Volgensmij
Volgensmij
Citroën verzamelaar 
C5 tourer exclusive thp 2010
C4 picasso Ethp 2016
Saxo 1.6 16V VTS 2003
Jumpy 2.0 Bleuhdi 150 2016 (zaak)
Jumper 2.2 hdi 130 2016 (zaak)

C5 tourer exclusive thp 2010
C4 picasso Ethp 2016
Saxo 1.6 16V VTS 2003
Jumpy 2.0 Bleuhdi 150 2016 (zaak)
Jumper 2.2 hdi 130 2016 (zaak)

C5club extreme Fan


Ik had alles, maar het lukte niet. Zal waarschijnlijk met officiële sensors van Citroën wel lukken.
Met de mijne dus niet. Ik was er zelf bij, we hebben alle opties en varianten geprobeerd.
Met de mijne dus niet. Ik was er zelf bij, we hebben alle opties en varianten geprobeerd.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het is nog wel eens drama om dat spul werkend te krijgen.
Je moet even goed weten hoe het werkt, dan lukt het eigenlijk wel. Probleem is dat mensen niet goed weten hoe het zit en dan niet de goede aanpak kiezen.
Ik ga geen cursus sensoren inleren posten maar een paar aandachtspunten wil ik wel noemen:
Er zijn sensoren met een eigen code die moeten worden ingeleerd in de BSI
Daarvoor moeten ze worden geactiveerd dmv een hoge bandenspanning en een 'handzender'
Schrijven mbv tester
Er zijn vervangende (universele) sensoren leverbaar die geen code hebben en dus geprogrammeerd of gekloond moeten worden.
Handzender moet kunnen lezen en schrijven
Daarna eventueel nog inleren in BSI met handzender en tester
Soms kan de code op de sensor handmatig worden ingegegeven.
Je moet even goed weten hoe het werkt, dan lukt het eigenlijk wel. Probleem is dat mensen niet goed weten hoe het zit en dan niet de goede aanpak kiezen.
Ik ga geen cursus sensoren inleren posten maar een paar aandachtspunten wil ik wel noemen:
Er zijn sensoren met een eigen code die moeten worden ingeleerd in de BSI
Daarvoor moeten ze worden geactiveerd dmv een hoge bandenspanning en een 'handzender'
Schrijven mbv tester
Er zijn vervangende (universele) sensoren leverbaar die geen code hebben en dus geprogrammeerd of gekloond moeten worden.
Handzender moet kunnen lezen en schrijven
Daarna eventueel nog inleren in BSI met handzender en tester
Soms kan de code op de sensor handmatig worden ingegegeven.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2014 08:44
Auto: C5 2.7 HDI Tourer exclusive
Opties: Veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 224800
Kleur: Gris Thorium
Er zijn dus verschillende mogelijkheden. Driessen in Eindhoven zegt het in 1 uur te doen.....
Die mogen het gaan proberen. Het zijn universele sensoren op Abay gekocht voor 171 de 4.
Ik laat wel weten of het ze lukt. Tevens de zomerbanden ook laten voorzien.
Die mogen het gaan proberen. Het zijn universele sensoren op Abay gekocht voor 171 de 4.
Ik laat wel weten of het ze lukt. Tevens de zomerbanden ook laten voorzien.

C5club extreme Fan


Die van mij waren via Ebay £60,- voor 4. Werken op dezelfde frequentie als die van Citroën. Er stond ook expliciet bij de ze van Jaguar/Land Rover waren, werken met heg systeem van de C6.
Dat doen ze inmiddels dus ook, alleen het inleren ging dus niet met de Citroën dealer tool....
Dat doen ze inmiddels dus ook, alleen het inleren ging dus niet met de Citroën dealer tool....
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Hoe zijn ze dan wel ingeleerd?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club extreme Fan


Zoals ik hiervoor al schreef. Ik ben bij Euromaster geweest. Eerst even langsgeweest om te horen of ze er iets mee zouden kunnen. Ik had van de verkoper gehoord dat Euromaster in de UK normaal gezien de apparatuur heeft om de sensors uit de transportstand te halen. De medewerker heeft toen even gecheckt of hij communicatie kon krijgen met de sensors. Dat was het geval, ze "sliepen" inderdaad en hadden volle batterijen. Ik moest een afspraak maken voor het inleren zelf. Ik had voor de zekerheid mijn lexia meegenomen. Maar het Ateq vt56 apparaat dat ze hadden had een programma voor de C6 denk ik (gaf volgens mij ook aan waar de odb poort zat, daar hoefde hij namelijk niet naar te zoeken) en na 5 minuten waren de sensors herkent en naar de c6 geschreven. Ze werden echter pas herkend (groen in het display met ok ipv oranje) na een ritje van een paar minuten.