Deze motoren draaien op 105 graden koelvloeistof temperatuur, het is een gesloten systeem dus in principe verdampt er geen vloeistof. Wat er verdampt door expansie zal minimaal zijn
Ik heb de afgelopen jaren meerdere malen koelvloeistof moeten bijvullen, zonder een daadwerkelijke lekkage te hebben gevonden.
Dit jaar werden bij mij de problemen zo groot (Olie en koelvloeistof verbruik) dat ik er een andere motor in heb gehangen. Vermoedelijk een scheur in de kop, echter dit nooit visueel kunnen constateren.
Voor zover mij bekend ben/was ik de enige op het forum met een koelvloeistof verbruik.
Heb je ook druk in je koelsysteem? Dus als je de dop los maakt dat er lucht ontsnapt?
Je kunt eens proberen bij een draaiende motor voorzichtig je dop los te draaien, heb je een lekke koppakking dan is de kans groot dat ze koelvloeistof begint te spugen
(
LET OP!!! Doe dit nooit bij een motor de op zijn bedrijfstemperatuur is!! De koelvloeistof is 105graden (Fan start bij 110)).
En net wat André zegt: even in de gaten houden.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007