Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 03 dec 2012 19:38
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 215000
Kleur: Blauw
Locatie: Medemblik
Heb je misschien een screen shot?
Want ik heb in de documentatie wel wat gevonden maar daar wordt ik ook niet echt wijs van.
Want ik heb in de documentatie wel wat gevonden maar daar wordt ik ook niet echt wijs van.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Inmiddels nog het schema gevonden van de BM34.
Daarin is te lezen bij F4:
Groet,
JW
Daarin is te lezen bij F4:
Ook dat heb ik nu als PDF beschikbaar, en het gaat zo naar je onderwegbeveiligingsmodule 3 relais - elektro-hydraulisch regelorgaan automatische transmissie - niveaucontact koelvloeistof motor - sensor niveau reinigingsvloeistof - Injectiecomputer - elektronische eenheid automatische transmissie
Groet,
JW
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 03 dec 2012 19:38
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 215000
Kleur: Blauw
Locatie: Medemblik
Bedankt, ik ga vanavond even op zoektocht
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Begin bij het meest logische en eenvoudigste: Kijk eerst maar even in de trekhaak stekkerdoos
Of koppel de trekhaakbedrading los bij de achterlichten.
Heb je het probleem dan nog dan ga je verder zoeken.
Of koppel de trekhaakbedrading los bij de achterlichten.
Heb je het probleem dan nog dan ga je verder zoeken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 03 dec 2012 19:38
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 215000
Kleur: Blauw
Locatie: Medemblik
Oke ik kom er vanavond niet aan toe om bij de auto te kijken
Maar ik heb wel even een stappen plan voor morgen waar even op geschoten mag worden.
- eerst kijken of mijn simpele bluetooth ODB lezer of er uberhaupt nog storingen opgeslagen zijn.
-dan de stekkerdoos bij de trekhaak los koppelen (Zit als ik het goed heb bij de gastank/reserve wiel)
-dan testen, mocht ie het dan nog hebben ga ik de achteruitrijlichten controleren op op vocht e.d.
-mocht dat het ook niet zijn dan ga ik de achteruitrijschakelaar los halen, en dan weer testen.
Mijn gedachte is dat er misschien een kabel van de achteruitrijschakelaar beschadigd is en contact maakt bij het schakelen en als hij los is dan ook geen sluiting maakt.
Veel verder was ik nog niet gekomen, mocht iemand nog suggesties hebben hoor ik het graag.
Heb wel de tijd gehad om de pdf even door te lezen, toch weer een mooi staaltje techniek.
Fijne avond, en ik lat mijn vorderingen weten
Maar ik heb wel even een stappen plan voor morgen waar even op geschoten mag worden.
- eerst kijken of mijn simpele bluetooth ODB lezer of er uberhaupt nog storingen opgeslagen zijn.
-dan de stekkerdoos bij de trekhaak los koppelen (Zit als ik het goed heb bij de gastank/reserve wiel)
-dan testen, mocht ie het dan nog hebben ga ik de achteruitrijlichten controleren op op vocht e.d.
-mocht dat het ook niet zijn dan ga ik de achteruitrijschakelaar los halen, en dan weer testen.
Mijn gedachte is dat er misschien een kabel van de achteruitrijschakelaar beschadigd is en contact maakt bij het schakelen en als hij los is dan ook geen sluiting maakt.
Veel verder was ik nog niet gekomen, mocht iemand nog suggesties hebben hoor ik het graag.
Heb wel de tijd gehad om de pdf even door te lezen, toch weer een mooi staaltje techniek.
Fijne avond, en ik lat mijn vorderingen weten
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ziet er goed uit
Mocht je na het nemen van deze stappen niet tot de oplossing zijn gekomen dan horen we graag van je. De volgende te nemen stappen staan al klaar om te worden gepost
Mocht je na het nemen van deze stappen niet tot de oplossing zijn gekomen dan horen we graag van je. De volgende te nemen stappen staan al klaar om te worden gepost
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
voor het een beetje gemakkelijk te maken , sluit aan de draad waar de sluiting opzit een lamp erop aan , de andere andere draad van de lamp sluit je de plus op.
als de lamp dan uit gaat is de sluiting weg
als de lamp dan uit gaat is de sluiting weg
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Inderdaad Willy dat wilde ik ook als volgende stap adviseren
mocht de stekkerdoos goed zijn.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
we komen nogal dikwijls overeen 
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 03 dec 2012 19:38
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 215000
Kleur: Blauw
Locatie: Medemblik
Zo ben vanochtend lekker bezig geweest.
Eerst de stekkers die op de parkeersensorbox (Valeo-aas-reg01) zaten aangesloten los gehaald en de stekkerdoos uit elkaar geschroefd. Toen gestart en alle storingen waren weg. De stekkerdoos even ingespoten met contact spray. Toen de parkeersensorbox weer aangesloten en stekkerdoos weer in elkaar geschroefd en alles deed het nog steeds.
Ik vond alleen wel iets vreemd, op de fotohttps://goo.gl/photos/pCcEUFzYA7PdcFv46 is een draad te zien in de microswitch van de stekkerdoos. Maar deze lijkt afgebroken/geknipt. Heeft iemand een idee waarvoor dat is?
Er zat wel wat corrosie op de stekker zie ik nu. https://goo.gl/photos/H1QnvCWXyPrcGUXj9" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Maar twijfel of dat het was.
Heb alles weer in elkaar gezet en alles doet het, echter heb ik de stekker niet goed in elkaar gezet waardoor nu mijn microswitch is ingedrukt en hij constant de parkeersensoren overbrugt. Ik weet dus nog niet zeker of et de stekker was of dat er iets niet goed zit in de parkeersensorbox aangezien deze nu constant overbrugt wordt. Ik ga hier eerdaags nog even naar kijken.
Tot nu toe iedereen bedankt voor de tips en tricks, ik zal de vorderingen weer plaatsen
Hier nog een foto van de microswitch https://goo.gl/photos/76KumPZbNTnDKrZ27
Eerst de stekkers die op de parkeersensorbox (Valeo-aas-reg01) zaten aangesloten los gehaald en de stekkerdoos uit elkaar geschroefd. Toen gestart en alle storingen waren weg. De stekkerdoos even ingespoten met contact spray. Toen de parkeersensorbox weer aangesloten en stekkerdoos weer in elkaar geschroefd en alles deed het nog steeds.
Ik vond alleen wel iets vreemd, op de fotohttps://goo.gl/photos/pCcEUFzYA7PdcFv46 is een draad te zien in de microswitch van de stekkerdoos. Maar deze lijkt afgebroken/geknipt. Heeft iemand een idee waarvoor dat is?
Er zat wel wat corrosie op de stekker zie ik nu. https://goo.gl/photos/H1QnvCWXyPrcGUXj9" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Maar twijfel of dat het was.
Heb alles weer in elkaar gezet en alles doet het, echter heb ik de stekker niet goed in elkaar gezet waardoor nu mijn microswitch is ingedrukt en hij constant de parkeersensoren overbrugt. Ik weet dus nog niet zeker of et de stekker was of dat er iets niet goed zit in de parkeersensorbox aangezien deze nu constant overbrugt wordt. Ik ga hier eerdaags nog even naar kijken.
Tot nu toe iedereen bedankt voor de tips en tricks, ik zal de vorderingen weer plaatsen
Hier nog een foto van de microswitch https://goo.gl/photos/76KumPZbNTnDKrZ27
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat klinkt goed. Als de switch is bediend blijft het relais bekrachtigd. Dan loopt je accu leeg.
Verder denk ik op de foto al te kunnen zien wat er loos was.
De witte is nl achteruit.
De afgeknipte draad is normaal.
Tip: knip een hoekje uit de doos zodat de switch meer ruimte heeft. Boor ook even een paar gaatjes onder in de doos.
Verder denk ik op de foto al te kunnen zien wat er loos was.
De witte is nl achteruit.
De afgeknipte draad is normaal.
Tip: knip een hoekje uit de doos zodat de switch meer ruimte heeft. Boor ook even een paar gaatjes onder in de doos.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 03 dec 2012 19:38
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 215000
Kleur: Blauw
Locatie: Medemblik
Oké, Dus ik moet toch de stekker even los halen en goed monteren omdat anders mijn accu leeg loopt.
Maar wat zie je aan de witte draad? De corrosie op de foto zit bij groene. Maar de witte zal het ook wel hebben.
Maar wat zie je aan de witte draad? De corrosie op de foto zit bij groene. Maar de witte zal het ook wel hebben.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 03 dec 2012 19:38
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 215000
Kleur: Blauw
Locatie: Medemblik
Zo eindelijk tijd gehad om mijn stekker goed te monteren.
En alles werkt weer het zal toch de corrosie in de stekker zijn geweest. Mocht het weer gaan storen horen jullie het.
Bedankt voor de tips allemaal
En alles werkt weer het zal toch de corrosie in de stekker zijn geweest. Mocht het weer gaan storen horen jullie het.
Bedankt voor de tips allemaal
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
En nog een paar afwateringsgaatjes geboord?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website


