Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Hij verdient ze wel, die Bart Ebben. Doet hij goed! Mooi als mensen haast hebben met onderdelen, kan hij op zijn gemakje er weer een paar bijbestellen.
https://nl.aliexpress.com/item/Brand-Ne ... 4.1.WwcviE" onclick="window.open(this.href);return false;
https://nl.aliexpress.com/item/Brand-Ne ... 4.1.WwcviE" onclick="window.open(this.href);return false;
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2016 10:02
Auto: C5 Ph1 Berline - 2.0 HDi met paprikachips
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 385000
Kleur: Donkergrijs
Foto is hier te vinden, even op het linkje klikken. Is mijn onedrive dus die staat voorlopig ook wel online.willy4 schreef:kun je een foto plaatsen dan kunnen we juist zien wat er aan de gang is
een BSI van de sloop valt wel mee in de prijs
https://1drv.ms/i/s!AsfH9ZlHStnzy0vkd65P4jSjUwAK" onclick="window.open(this.href);return false;
nog een foto, ietsje anders:
https://1drv.ms/i/s!AsfH9ZlHStnzy0xvd1xQDaBizYs0" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor een simpel lampje kan ik er een zekering in frotten, echter het voetje is zó slecht dat ik er echt geen 200W over ga jagen.
En de zekering:
https://1drv.ms/i/s!AsfH9ZlHStnzy0iS33vL11foP5d9" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb bij de Brezan even een simpele 30A zwevende zekering gescoord, die wil ik er tussen zetten en op termijn een fatsoenlijke 40A glaszekering er tussen zetten, deze vertrouw ik echt voor geen meter, maatje van mij gaf ook al dat er voor dat soort amperages gewoon fatsoenlijke zekeringen in moeten. Die plastic meuk is leuk tot een paar ampere maar voor dermate hoge stromen...
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dit is gewoon een leeftijdsgebonden overgangsweerstandsprobleem. Heeft niks met de constructie van de zekering te maken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de zekering heeft een slecht contact gehad , en dan krijg je dat inbranden
hier is de prijs van een BSI 75€
op de BSI staat een nummer op misschien heeft er iemand nog wel eentje
hier is de prijs van een BSI 75€
op de BSI staat een nummer op misschien heeft er iemand nog wel eentje
C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2016 10:02
Auto: C5 Ph1 Berline - 2.0 HDi met paprikachips
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 385000
Kleur: Donkergrijs
Als ik die zo kon omzetten had ik dat gedaan, voor 75 euro is dat best wel cheap denk ik. Alleen ware het niet dat een BSI overzetten ook nog geprogrammeerd moet worden? Ik heb hier geen Lexia, en de auto moet iedere dag rijden en iedere dag dat de ventilator niet werkt in de winter is er echt een te veel, in de lente had het me niet geboeid en reed ik waarschijnlijk eerst 2 weken rond gok ik
Ik weet niet of de ECU er ook in zit, maar ik heb een gechipte C5, en die power wil ik graag houden
Indien ik de zekeringhouder open kan maken en vanaf de zekeringhouder zelf een zwevende zekering er tussen kan zetten doe ik dat liever, ik heb de spullen al in huis op wat dik draad na...
Als er permanent 12v op de voeding gezet mag worden is dat geen probleem, de subwooferkabel met dito dikke glaszekering ligt er al... Een relais ertussen (of nog gaver, een race-schakelaar
met nood-knop) behoort ook tot de mogelijkheden. Een beetje fout mag zo'n C5 toch wel? 
Ik weet niet of de ECU er ook in zit, maar ik heb een gechipte C5, en die power wil ik graag houden
Indien ik de zekeringhouder open kan maken en vanaf de zekeringhouder zelf een zwevende zekering er tussen kan zetten doe ik dat liever, ik heb de spullen al in huis op wat dik draad na...
Als er permanent 12v op de voeding gezet mag worden is dat geen probleem, de subwooferkabel met dito dikke glaszekering ligt er al... Een relais ertussen (of nog gaver, een race-schakelaar
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
een BSI moet je niet inleren
een BSI is een zekeringskast met relais en diodes
een BSI is een zekeringskast met relais en diodes
C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2016 10:02
Auto: C5 Ph1 Berline - 2.0 HDi met paprikachips
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 385000
Kleur: Donkergrijs
Thanks voor de tip.
Nieuwe BSI is hier in vijfhuizen ook 75eu. Echter, heb alles even getraced. De voeding is afgzekerd met F18, actief op lopende motor.
Ik ga een kabel trekken van 4mm, dat moet voor 30A ruim voldoende zijn. Deze komt van de accu en een relais gaat hem schakelen.
Hamvraag: kan ik de unit op de +15 schakelen ipv motorloop? In de stille hoop dat de fan in de zomer nog even door kan blazen zodat de condebser droog wordt. Of sloop ik hier iets mee?
Indien niet aanbevolen... Weet iemand waar ik ergens motorloopsignaal vandaan kan halen onder de kap?
Nieuwe BSI is hier in vijfhuizen ook 75eu. Echter, heb alles even getraced. De voeding is afgzekerd met F18, actief op lopende motor.
Ik ga een kabel trekken van 4mm, dat moet voor 30A ruim voldoende zijn. Deze komt van de accu en een relais gaat hem schakelen.
Hamvraag: kan ik de unit op de +15 schakelen ipv motorloop? In de stille hoop dat de fan in de zomer nog even door kan blazen zodat de condebser droog wordt. Of sloop ik hier iets mee?
Indien niet aanbevolen... Weet iemand waar ik ergens motorloopsignaal vandaan kan halen onder de kap?
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
De BSI bevind zich in de auto, achter het linker muntenbakje, en moet wel degelijk ingeleerd worden bij vervanging.....
Volgens mij hebben we het hier over de BSM, die zich onder de motorkap bevindt....
Deze kan je wel gewoon vervangen.
Er staan nummers op, als je die geeft, heeft misschien iemand hier er nog wel een liggen.
(ik heb er al zeker 3 liggen)
Volgens mij hebben we het hier over de BSM, die zich onder de motorkap bevindt....
Deze kan je wel gewoon vervangen.
Er staan nummers op, als je die geeft, heeft misschien iemand hier er nog wel een liggen.
(ik heb er al zeker 3 liggen)
Zeg maar André
C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2016 10:02
Auto: C5 Ph1 Berline - 2.0 HDi met paprikachips
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 385000
Kleur: Donkergrijs
Ja die unit die doorgesmolten is zit onder de kap tussen accu en veerbol, met de 3 grote stekkers. BSM dus wss...
Alleen denk ik dat het voor mij eenvoudiger is een nieuwe kabel te trekken. Ben een tientje aan materiaal kwijt en in de toekomst gebeurt het ook echt niet nog een keer
Alleen denk ik dat het voor mij eenvoudiger is een nieuwe kabel te trekken. Ben een tientje aan materiaal kwijt en in de toekomst gebeurt het ook echt niet nog een keer
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik heb er ook nog enkele liggen
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Als ik de juiste heb voor je mag je die ook voor een tientje hebben.....
Jou manier werkt ook, maar ik ben een voorstander van dingen mooi oplossen
Jou manier werkt ook, maar ik ben een voorstander van dingen mooi oplossen
Zeg maar André
C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2016 10:02
Auto: C5 Ph1 Berline - 2.0 HDi met paprikachips
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 385000
Kleur: Donkergrijs
Heb zitten kijken om de BSM te vervangen, ziet er an sich do-able uit, iemand dit al eens eerder gedaan? Op zich is dat 'mooi' maar het is Duitse troep van Siemens dat weer stuk gaat
Nadeel: ik kan de nummertjes op de sticker niet meer lezen en dat schijnt nodig te zijn. Nadeel 2: risico dat hetzelfde weer gebeurd.
Weet iemand waar ik een motorloopsignaal vandaan kan halen onder de kap? Daarmee moet ik hem schakelen met een relais als ik even een nieuw kabeltje trek. Of hij mag op de +15/contact?
Nadeel: ik kan de nummertjes op de sticker niet meer lezen en dat schijnt nodig te zijn. Nadeel 2: risico dat hetzelfde weer gebeurd.
Weet iemand waar ik een motorloopsignaal vandaan kan halen onder de kap? Daarmee moet ik hem schakelen met een relais als ik even een nieuw kabeltje trek. Of hij mag op de +15/contact?
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Weet iemand waar ik een motorloopsignaal vandaan kan halen onder de kap?
dat is de kleinste stekker met 2 draden geloof ik
C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2016 10:02
Auto: C5 Ph1 Berline - 2.0 HDi met paprikachips
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 385000
Kleur: Donkergrijs
Zo, materialen van Conrad besteld, 6mm² aansluitdraad (was marginaal duurder dan 4mm, ga ik geen risico voor lopen...) wat rolletjes dun draad, tape, krimpkousjes (kostte toch geen fuck...) en een 40A NO Relais. En gisteren nog aanstekergas gescoord voor de soldeerbout, want die elektrabout van 15W is leuk voor een PCB'tje maar om dik draad te solderen moet je het echt goed warm stoken
@Willy, op die draad staat dus alleen bij lopende motor spanning? Of is dat de zgn. D+?
Mocht iemand eerdaags even wat willen testen, gaat de fan aan op contact of enkel bij lopende motor? Ik kan het allemaal nameten maar dan sta ik in de schuur met de deur dicht en draaiende motor te testen, dan staat het binnen no-time zwart van de uitlaatgassen
Als ik klaar ben volgen er wel wat foto's, thanks for the help so far!
@Willy, op die draad staat dus alleen bij lopende motor spanning? Of is dat de zgn. D+?
Mocht iemand eerdaags even wat willen testen, gaat de fan aan op contact of enkel bij lopende motor? Ik kan het allemaal nameten maar dan sta ik in de schuur met de deur dicht en draaiende motor te testen, dan staat het binnen no-time zwart van de uitlaatgassen
Als ik klaar ben volgen er wel wat foto's, thanks for the help so far!
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
klopt dat is de D+@Willy, op die draad staat dus alleen bij lopende motor spanning? Of is dat de zgn. D+?

