Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ook voor deze motor is de eerste "Oilsaver" in productie gegaan. Hij gaat volgende week naar de eerste "klant". Wellicht kan ook hier het excorbitante olieverbruik drastisch ingeperkt worden op zéér eenvoudige wijze. 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Ben wel geinteresseerd als er wat meer onderbouwing en ervaring mee is. Nu zit ik op ongeveer 1 liter per 4000 km. Dat vind ik rijkelijk veel voor een moderne motor die nog maar 45.000 km heeft gelopen. Of moet ik niet zeuren?
Groeten, Cieterman

Groeten, Cieterman
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als er wat meer onderbouwing en ervaring mee is , dat is een wijze beslissing
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Tja......wat zal ik zeggen. Als het mag.......
Ondertussen zijn er zo'n dikke 35 gebruikers van de Oilsaver en zijn er al vele duizenden kilometers ervaring met het vernuftige ding. Er zijn geen problemen gesignaleerd en bijna iedereen relaiseert een verbetering van meer dan 80%.
Maar goed, ik heb er belang bij en rijd nu al een jaar met het ding in mijn eigen C5.
Laat anderen maar inhaken met hun ervaringen.
Ondertussen zijn er zo'n dikke 35 gebruikers van de Oilsaver en zijn er al vele duizenden kilometers ervaring met het vernuftige ding. Er zijn geen problemen gesignaleerd en bijna iedereen relaiseert een verbetering van meer dan 80%.
Maar goed, ik heb er belang bij en rijd nu al een jaar met het ding in mijn eigen C5.
Laat anderen maar inhaken met hun ervaringen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als ge hier weer gaat beginnen stop daar mee,blijf op dat andere forum daar mee
dat zijn hier allemaal mensen die liegen dan
https://www.google.com/#q=+slechte+carterontluchting" onclick="window.open(this.href);return false;
dat zijn hier allemaal mensen die liegen dan
https://www.google.com/#q=+slechte+carterontluchting" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zullen we weer verder met de THP, mensen die zo'n ding willen weten GW te vinden ! 
Niet weer deze discussie aub ,...
Thnx
Niet weer deze discussie aub ,...
Thnx
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Voor de duidelijkheid en ter aanvulling: die VANOS is er bij deze motor alleen voor de inlaatnokkenas.BJG schreef:.....
Deze motor heeft idd variabele nokkenas verstelling (vanos). Daarom is de afstelling van de ketting ook belangrijk voor de mengselregeling........
In het CitDoc D4EA02Y4P0 Beschrijving - Werking : Inlaatnokkenasverstelling is over die verstelling, en de voorwaarden waaronder dat gebeurt een heleboel te lezen.
Onder andere:
Er zijn dus nogal wat zaken die dit proces beïnvloeden.2.2. Maximale vertraging sluiten inlaatkleppen
OPMERKING : Het sluiten van de inlaatkleppen wordt maximaal vertraagd als de elektroklep van de faseverstelling niet wordt gevoed (de vervroeging van het openen van de inlaat is minimaal als de elektroklep van de faseverstelling niet wordt gevoed).
De vertraging voor het sluiten van de inlaat wordt in de volgende gevallen vergroot :
•Hoog motortoerental en bij belasting : De inlaatnokkenasverstelling vertraagt het sluiten van de inlaatkleppen zodat de cilinders met meer lucht kunnen worden gevuld
•Stationair toerental : De inlaatnokkenasverstelling vertraagt het sluiten van de inlaatkleppen om de vooropening van de inlaatkleppen te verminderen en aldus de overlap van de inlaat- en uitlaatkleppen te verkleinen (betere verbranding)
Daarbij speelt zeker ook de "elektroklep", die zorgt voor de veranderen van de oliedruk en toevoer in het verstelmechanisme, een grote rol.
Gelukkig zijn dit geen "groene monsters" zoals dat bij de ES9A wél het geval is
Groet,
JW



