Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Rookie


Berichten: 33
Lid geworden op: 07 sep 2016 22:14
Auto: C5 2ltr
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: grijs
Hallo allemaal,
ik heb al diverse topics gelezen over het instaleren van de parrot. Ook dat het verstandig is om de stroom van de sigaretten aansteker af te tappen.
Mijn vraag is maakt het uit welke draden je pakt, er zitten er 3. Neem aan 2 plus en een aarde.
Alvast bedankt.
ik heb al diverse topics gelezen over het instaleren van de parrot. Ook dat het verstandig is om de stroom van de sigaretten aansteker af te tappen.
Mijn vraag is maakt het uit welke draden je pakt, er zitten er 3. Neem aan 2 plus en een aarde.
Alvast bedankt.
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Is 1 van die draadjes niet voor het lampje?
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de 2 dikke zijn de + en de -
de middenste van de dikke draden is de +
de middenste van de dikke draden is de +
C5club Rookie


Berichten: 33
Lid geworden op: 07 sep 2016 22:14
Auto: C5 2ltr
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: grijs
owkee even een vraag,
Parrot proberen te installeren en dat ding werkt niet, geen display geen piepjes of niks. Ik heb de Parrot aangesloten met een speciale kabel er tussen gezet, stroom afgetapt van de sigaretten aansteker. Dus ik heb er alleen stroom op als ik hem op contact zet. Ik heb de spanning gemeten t/m de blue box contact 13,4 v
Nu heb ik al een nieuwe blue box gekregen maar helaas nog steeds niks, iemand een idee wat het kan zijn, hoe ik het eventueel kan testen?
Parrot proberen te installeren en dat ding werkt niet, geen display geen piepjes of niks. Ik heb de Parrot aangesloten met een speciale kabel er tussen gezet, stroom afgetapt van de sigaretten aansteker. Dus ik heb er alleen stroom op als ik hem op contact zet. Ik heb de spanning gemeten t/m de blue box contact 13,4 v
Nu heb ik al een nieuwe blue box gekregen maar helaas nog steeds niks, iemand een idee wat het kan zijn, hoe ik het eventueel kan testen?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De Parrot heeft één constante voeding, en één + 15 na contact nodig om te kunnen functioneren.
De +15 is het signaal om aan te gaan. De andere de voeding, moet constant zijn (dus niet bij de aansteker weghalen) en aanblijven om te kunnen afsluiten na afzetten contact.
Heb je ze beide aangesloten?
Is je massa-aansluiting goed?
De +15 is het signaal om aan te gaan. De andere de voeding, moet constant zijn (dus niet bij de aansteker weghalen) en aanblijven om te kunnen afsluiten na afzetten contact.
Heb je ze beide aangesloten?
Is je massa-aansluiting goed?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Ik heb de parrot gewoon met de standaard stekkers aangesloten, de geschakelde voeding vanuit de zekeringkast gehaald en thats it. Werkt gewoon goed.
C5club Rookie


Berichten: 33
Lid geworden op: 07 sep 2016 22:14
Auto: C5 2ltr
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: grijs
Toch maar alles doorgemeten met de multimeter, en ja hoor was geen constante spanning aanwezig, alleen als die op contact stond. Constante spanning aangesloten en het werkt perfect.

