Injectorreiniger / tankinhoud
Auteur |
Bericht |
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1334 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Injectorreiniger / tankinhoud
Ga binnenkort er weer een blikje ingooien, vind het echter vreemd dat er niets op het blikje staat over het aantal liters brandstof . Er staat alleen : gooi het erin bij de volgende tankbeurt. Lijkt me toch wel een verschil of je het spul in een 40 of 80 litertank gooit. Zou het kwaad kunnen als ik maar 40 liter tank en het daarbij gooi? Ik heb 6 injectoren, misschien maakt dat nog verschil..
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
20 okt 2016 22:47 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
Ik rijd bij dit soort stofjes de tank leeg tot ongeveer een kwart. Dan het spul erbij. De hogere concentratie geeft een beter effect en die troep is al duur genoeg. Op een volle tank werkt het aanmerkelijk minder.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
21 okt 2016 08:26 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
https://lh3.googleusercontent.com/IZRH6 ... 0-h1024-no" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; je kunt het gebruiken zoals je wilt , ook puur zie foto 
|
21 okt 2016 10:19 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
Volgens mijn herinnering staat er op Bardahls wel een minimum hoeveelheid brandstof van 15liter?
|
21 okt 2016 10:51 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
van de vertegenwoordige van Forte mag hun produkt puur gebruiken , wat ik al gedaan heb
|
21 okt 2016 10:58 |
|
 |
Zwever
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 03 aug 2013 21:16 Berichten: 609 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C4 Grand Picasso 1.2 Puretech
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 140000
Kleur: Gris Sable
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
kijk ook even bij andere topics, omdat je een diesel hebt met roetfilter.
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat je de reinigers niet mag gebruiken omdat het afzetting geeft op je roetfilter die niet meer verwijderd bij regeneren zodat je injectoren wel schoon worden maar je roetfilter eerder verzadigd is.
Overigens zijn er Citroen dealers die het wel toevoegen bij elke beurt. Dus wat nu de waarheid is weet ik niet.
Heb het zelf bij mijn C5 diesel vaak gebruikt en het originele roetfilter was bij 300.000 k nog niet vol....
_________________ Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
|
21 okt 2016 12:42 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
met het product van FORTE zou dat geen probleem geven
|
21 okt 2016 12:44 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
En de bardahl stond ook op de balie bij de Citroën dealer. En ik heb ook wynn's gebruikt. Ook geen probleem hoor!
|
21 okt 2016 12:49 |
|
 |
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1334 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
Dit spul is officieel goedgekeurd door PSA, ze leveren het zelf. Roetfilter moet dus geen probleem zijn, ik had alleen wat vraagtekens bij de concentratie, heb liever geen kapotte injectoren of oplossende afdichtingen en zo.
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
21 okt 2016 18:57 |
|
 |
c5jean
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07 Berichten: 399 Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
is het dit busje ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ lexia aanwezig
|
21 okt 2016 22:05 |
|
 |
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1334 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
Inderdaad
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
21 okt 2016 22:42 |
|
 |
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1242 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
Waarvoor
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
22 okt 2016 12:40 |
|
 |
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1242 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
Waarvoor heb je injectorreiniger eigenlijk nodig? Ik heb de eindkilometrages van al mijn HDi diesels even bij elkaar geteld en kom dan op 1,8 mln km. Niet éénmaal was er aanleiding om de verstuivers te verdenken van vervuiling.
Wat ik altijd doe: -Jaarlijks of bij nadering serviceinterval smeerolie en filters vervangen. -Nooit auto's kopen waar de onderhoudshistorie op die punten niet duidelijk is.
De enige serieuze vervuilingsbron die ik tot heden tegenkwam was het EGR systeem. Dat blind ik sindsdien dus ook direct af.
Al die auto's, 1 Xantia, 3 x C5 en 1 x C6 2.7 hadden een normaal verbruik, rookten nooit en er hoefde tussen de beurten door geen olie bij. Ik had ooit ook nog een XM 2.1 TD, hetzelfde verhaal (als ik die meetel kom ik op 2,3 miljoen km).
Ik hecht (zoals eerder uiteengezet) geen enkel geloof aan het heil van toevoegingen en superbrandstoffen, ik tank stelselmatig bij de goedkoopste.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
22 okt 2016 12:41 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
de drukken zijn wel veel hoger geworden , en de verstuivers zijn ook ingewikkelder geworden
|
22 okt 2016 12:47 |
|
 |
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1334 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Injectorreiniger / tankinhoud
Tsja, de Franse C-dealer adviseert om het 2x per jaar te gebruiken. Daarbij denk ik: het zal toch niet helemaal voor niks zijn "uitgevonden" (maar dat is natuurlijk maar de vraag). Verder hoop ik dat het hele brandstofsysteem er wat schoner door blijft . De EGR-bedoening is natuurlijk een misbaksel van de eerste orde, maar om dat nou uit te laten schakelen vind ik niet zo netjes gezien de NOx-emissie. Als het bij mijn auto al mogelijk is zonder allerlei problemen met het MM te veroorzaken. Alles bij elkaar denk ik dat het in mijn geval wel wat overkill is, ik rij bijna alleen maar grote(re) afstanden met flinke snelheden, de ideale situatie voor een diesel dus. Heb overigens met de XM 2.5 TD eens een keer een falende injector gehad, toen gebruikte ik het spul niet  .
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
22 okt 2016 12:56 |
|
 |
|