V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 nov 2015 09:58
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 203000
Kleur: blauw
Locatie: Elst (gld)
:cit4

Om nog maar eens een oud draadje af te stoffen..
Mijn achterruit gaat niet open en op 1 draad na doet de verwarming het ook niet.. Nu nog niet zo storend maar straks in de winter wel...

Via MP ergens een ruit gezien als vervanging. Nu is alleen de vraag: hoe kan ik die ruit losmaken?
Draadje over de schakelaar en ruitenwissermotor heb ik gevonden..
Nog geen draadje tegen gekomen om de hele achteruit eruit te slopen :lol:
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Wanneer je het achterruitje van de break open hebt zie je dat de ruit zelf met een paar schroeven vast zit. Dat wijst zichzelf. Om de ruit te kunnen openen moet je dan een deel van de bekleding van de klep losmaken zodanig dat je met de hand het slotje kunt bedienen. Je wurmt je hand ertussen en dan druk je de slotstang omhoog zodat het slot vrijkomt. Daarna is het appeltje eitje.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Inderdaad.
Maar let er wel op dat je de rubber ringetjes onder de grote torx boutjes goed legt.
Anders krijg je een spanningspiek op die plaats waardoor je "nieuwe" ruitje kapot knapt.
En vast is vast.
Helaas autobiografisch ondervonden
Plaats reactie