Mijn naam is Jan Walter ik wij wonen in Julianadorp (NH). Al jaren Citroën rijder en in 2008 onze dame aangekocht na een BX en Xantia. Een C5 PH1 automaat met 2.0 motor op LPG-G3. Wij kochten haar met 1,5 ton op de teller en inmiddels is de 3 ton gepasseerd. Volgens onze specialist, garage René in Breezand, kan de 5 ton nog wel gehaald worden. De auto rijdt en schakelt formidabel en heeft weinig makke, met uitzondering van de bekende C5 kwaaltjes. De dame is uiterst bedrijfszeker en heeft ons nog nooit laten staan.Voorts is er een HD slang van het hydraulieksysteem vervangen en krijgt ze haat beurten. Onlangs wederom de distriebutie vervangen, maar dat is regulier onderhoud. Ik heb de sturing voor de blower wel al een keer gerepareerd met een nieuwe MOSFET en op dit moment staan de motoren voor de luchtverdeling op het programma. Ook heb ik inmiddels 3x de deurknop aan de binnenzijde van de bestuurderskant vervangen. Die breken af als een lucifertje. Het inkorten van de Z in de deurbediening ben ik inmiddels al erg handig in geworden. Verder loopt de dame als een zonnetje met gemiddeld 1:10 op gas en zijn wij voorlopig niet van plan haar uit dienst te stellen
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 aug 2016 18:51
Auto: C5 phII 3,0 V6 24 automaat Exclusive
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 415000
Kleur: Zwart
Locatie: Julianadorp
Contacteer:
Hallo allemaal,
Mijn naam is Jan Walter ik wij wonen in Julianadorp (NH). Al jaren Citroën rijder en in 2008 onze dame aangekocht na een BX en Xantia. Een C5 PH1 automaat met 2.0 motor op LPG-G3. Wij kochten haar met 1,5 ton op de teller en inmiddels is de 3 ton gepasseerd. Volgens onze specialist, garage René in Breezand, kan de 5 ton nog wel gehaald worden. De auto rijdt en schakelt formidabel en heeft weinig makke, met uitzondering van de bekende C5 kwaaltjes. De dame is uiterst bedrijfszeker en heeft ons nog nooit laten staan.Voorts is er een HD slang van het hydraulieksysteem vervangen en krijgt ze haat beurten. Onlangs wederom de distriebutie vervangen, maar dat is regulier onderhoud. Ik heb de sturing voor de blower wel al een keer gerepareerd met een nieuwe MOSFET en op dit moment staan de motoren voor de luchtverdeling op het programma. Ook heb ik inmiddels 3x de deurknop aan de binnenzijde van de bestuurderskant vervangen. Die breken af als een lucifertje. Het inkorten van de Z in de deurbediening ben ik inmiddels al erg handig in geworden. Verder loopt de dame als een zonnetje met gemiddeld 1:10 op gas en zijn wij voorlopig niet van plan haar uit dienst te stellen
. Wel denken wij er over een CX er naast te nemen voor de hobby en nostalgische ritten. Liefst type 1 na modificatie. Dus geen smalspoor maar wel met chrome bumpers. Ik hoop hier nog veel te leren van jullie ervaring en wat ik afgelopen jaar hier heb mogen lezen zal dat prima gaan lukken. Groetjes, Jan
Mijn naam is Jan Walter ik wij wonen in Julianadorp (NH). Al jaren Citroën rijder en in 2008 onze dame aangekocht na een BX en Xantia. Een C5 PH1 automaat met 2.0 motor op LPG-G3. Wij kochten haar met 1,5 ton op de teller en inmiddels is de 3 ton gepasseerd. Volgens onze specialist, garage René in Breezand, kan de 5 ton nog wel gehaald worden. De auto rijdt en schakelt formidabel en heeft weinig makke, met uitzondering van de bekende C5 kwaaltjes. De dame is uiterst bedrijfszeker en heeft ons nog nooit laten staan.Voorts is er een HD slang van het hydraulieksysteem vervangen en krijgt ze haat beurten. Onlangs wederom de distriebutie vervangen, maar dat is regulier onderhoud. Ik heb de sturing voor de blower wel al een keer gerepareerd met een nieuwe MOSFET en op dit moment staan de motoren voor de luchtverdeling op het programma. Ook heb ik inmiddels 3x de deurknop aan de binnenzijde van de bestuurderskant vervangen. Die breken af als een lucifertje. Het inkorten van de Z in de deurbediening ben ik inmiddels al erg handig in geworden. Verder loopt de dame als een zonnetje met gemiddeld 1:10 op gas en zijn wij voorlopig niet van plan haar uit dienst te stellen
Hydropneumaten doen het zwevend.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom op de site !!!
En nog veel fijne km's met de C5 toegewenst ....
En nog veel fijne km's met de C5 toegewenst ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 aug 2016 18:51
Auto: C5 phII 3,0 V6 24 automaat Exclusive
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 415000
Kleur: Zwart
Locatie: Julianadorp
Contacteer:
Hydropneumaten doen het zwevend.
Ook welkom... en een CX als "erbij" is zeker niet verkeerd. Heb er af en toe nog spijt van dat ik mijn CX 25GTi ooit weggedaan heb, die staat nu bij een verzamelaar, maar goed...
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welkom in de club

Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
wees zeer welkom hier op het forum en geniet van de dame.
Btw zijn we hier gek op foto's
Btw zijn we hier gek op foto's
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST



