Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Het kinderslot heb ik standaard aan staan. De laatste tijd springt het regelmatig vanzelf uit. Daar ben ik niet blij mee met een peuter op de achterbank die in volle ontdekkingsfase zit! Ik krijg het dan ook dikwijls niet meer aangezet...
Iemand dit al meegemaakt? Zou het de bedieningsknop zijn die kuren heeft? Of een of andere module? Of de software van de BSI? Heb momenteel mijn Diagbox niet voorhanden om hem uit te lezen.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik zou eerder het slot verdenken ....
Misschien even schoonmaken
Misschien even schoonmaken
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Het slot is normaal gezien schoon. En zou dan ook de normale vergrendeling daar geen last van hebben?
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat zou je wel verwachten 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Ik heb dit probleem ook een tijdje gehad.. Kinderslot werd uitgeschakeld van zo gauw de centrale vergrendeling inschakelde bij wegrijden en kan niet meer ingeschakeld worden.
Het hielp om de centrale vergrendeling tijdens het rijden even uit en weer in te schakelen waarna het kinderslot opnieuw ingeschakeld kon worden. Soms bleek dit niet voldoende en moest ik mijn deur even openen (tijdens het rijden) en sluiten waardoor de vergrendeling uit sprong. Daarna kon ik het kinderslot ook weer inschakelen..
Niet meteen zaken waarmee je je wil bezig houden tijdens het rijden, maar het lukte zo wel..
Anderzijds ben ik plots van dit euvel verlost sinds de auto nog eens in ECO-modus is beland .. Dat is voor mij momenteel de oplossing geweest.. Blijkbaar moet die wagen af en toe toch eens in ECO-modus gaan om een en ander te resetten
..
Het hielp om de centrale vergrendeling tijdens het rijden even uit en weer in te schakelen waarna het kinderslot opnieuw ingeschakeld kon worden. Soms bleek dit niet voldoende en moest ik mijn deur even openen (tijdens het rijden) en sluiten waardoor de vergrendeling uit sprong. Daarna kon ik het kinderslot ook weer inschakelen..
Niet meteen zaken waarmee je je wil bezig houden tijdens het rijden, maar het lukte zo wel..
Anderzijds ben ik plots van dit euvel verlost sinds de auto nog eens in ECO-modus is beland .. Dat is voor mij momenteel de oplossing geweest.. Blijkbaar moet die wagen af en toe toch eens in ECO-modus gaan om een en ander te resetten
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
@ kos , je mag tot hier komen voor hem uit te lezen
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Kinderslot is toch wat anders...?
Dat is dat palletje wat je om moet zetten in de sponning van het portier zelf.
Bedoel je de vergrendeling via de knop op het bestuurdersportier?
Da's geen kinderslot, want daarmee kun je de portieren van binnenuit nog gewoon openen. Dit voorkomt alleen openen van buitenaf bij bijvoorbeeld carjacking.
Dat is dat palletje wat je om moet zetten in de sponning van het portier zelf.
Bedoel je de vergrendeling via de knop op het bestuurdersportier?
Da's geen kinderslot, want daarmee kun je de portieren van binnenuit nog gewoon openen. Dit voorkomt alleen openen van buitenaf bij bijvoorbeeld carjacking.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Die-Hard


Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Kos, ik zou de + accupool even los maken en 15 minuutjes wachten, dan reset hij zich. Proberen kost niets hé .. 
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Auto is nog wel eens in ECO-modus gegaan, maar probleem blijft zich voordoen. Ik kan het kinderslot meestal wel gewoon inschakelen en soms blijft het enige tijd ingeschakeld en hoor je het plots tijdens het rijden afspringen...Robin schreef:Ik heb dit probleem ook een tijdje gehad.. Kinderslot werd uitgeschakeld van zo gauw de centrale vergrendeling inschakelde bij wegrijden en kan niet meer ingeschakeld worden.
Het hielp om de centrale vergrendeling tijdens het rijden even uit en weer in te schakelen waarna het kinderslot opnieuw ingeschakeld kon worden. Soms bleek dit niet voldoende en moest ik mijn deur even openen (tijdens het rijden) en sluiten waardoor de vergrendeling uit sprong. Daarna kon ik het kinderslot ook weer inschakelen..
Niet meteen zaken waarmee je je wil bezig houden tijdens het rijden, maar het lukte zo wel..
Anderzijds ben ik plots van dit euvel verlost sinds de auto nog eens in ECO-modus is beland .. Dat is voor mij momenteel de oplossing geweest.. Blijkbaar moet die wagen af en toe toch eens in ECO-modus gaan om een en ander te resetten..
Dank je voor het aanbod, Willy! Ga hem eerst zelf eens uitlezen om te kijken of ik iets kan vinden.willy4 schreef:@ kos , je mag tot hier komen voor hem uit te lezen
Bij een Phase 3 is het wel degelijk het kinderslot dat je bedient met het knopje in de deur. Zowel de ramen als de deuren achteraan worden dan elektronisch vergrendeld zodat ze van binnenuit niet meer te openen zijn. Een palletje in de deur is niet aanwezig bij een Phase 3.Maarten schreef:Kinderslot is toch wat anders...?
Dat is dat palletje wat je om moet zetten in de sponning van het portier zelf.
Bedoel je de vergrendeling via de knop op het bestuurdersportier?
Da's geen kinderslot, want daarmee kun je de portieren van binnenuit nog gewoon openen. Dit voorkomt alleen openen van buitenaf bij bijvoorbeeld carjacking.
Kan ik inderdaad nog eens proberen.morjos schreef:Kos, ik zou de + accupool even los maken en 15 minuutjes wachten, dan reset hij zich. Proberen kost niets hé ..
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
of een draadbreuk er zijn merken waar dat veel gebeurd , daar waar de draad altijd plooit



