V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Met je eens, uiteraard.
Eerst een gedegen onderzoek, ook ik heb zo m'n twijfels over de analyse tot dusver :o

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 sep 2010 09:07
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Locatie: Bornerbroek
Eens, heren. Ik twijffel ook aan deze analyse maar voel mij niet geroepen om de door Citroën ontwikkelde analyse software tegen te spreken. Ik heb mijn route naar huis verlegd om langs een franse sloper te rijden ( http://www.tda-smap.fr/" onclick="window.open(this.href);return false; ) om daar zo'n blok te kopen.
Maar om de diskussie nog wat aan te wakkeren: gisteren reed ik op een bergweggetje mijn biceps te trainen zonder stb net weggereden reed ik door een enorme stortbui, de buitentemp duikelde naar 18 graden en ineens floepte de stb aan!!! Ra ra, hoe kan dit? Persoonlijk ben ik meer overtuigd dat de sensor die de temp van het stb pomphuis meet incorrect werkt. Ik ga daar een ijsklontje op proberen te krijgen ofzo.
Groetjes, Hans
Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Is zo'n blok 5277C9 daar beschikbaar?
Ik heb daar even gezocht maar het niet kunnen vinden.

Dat de temperatuur een rol speelt blijkt wel uit die doc's die ik eerder gepost heb.
Ik zou het dan ook in díe richting zoeken, en vooralsnog geen cent investeren in een veer-pompset die imho dit verschijnsel niet kan veroorzaken.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Precies, aansturingscomponenten dus! En de Citroënsoftware is echt niet meer dan een hulpmiddel. Het is en blijft zo dat een storing in het ene component tot een foute werking van een ander component kan leiden. En de software ziet niet alles, was het maar zo'n feest.

Luctor et deductor......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 sep 2010 09:07
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Locatie: Bornerbroek
Ondertussen zijn we een maand verder en ben ik allang weer terug. Uiteindelijk zonder stb naar huis gereden en vlak voor de NL grens floepte de stb weer aan. Net toen ik van de snelweg afreed. Met gepaste kracht trok ik aan het stuur om de bocht aan te snijden toen ik plotseling dus weer assistentie kreeg! Ik dacht dat we gingen scharen!
Eerder deze week net na het starten kreeg ik op de display nog één keer de melding 'storing stuurbekrachtiging' maar verder bleef het rustig... op dat vlak.
We zijn namelijk nog even een weekendje weggeweest: 2 fietsen op het dak, 2 achterop, tassen ingepakt, (wat kun je toch een hoop zooi meenemen in deze auto!) klaar om te vertrekken, komt de vering niet omhoog. Bleek de zekering (50A) doorgebrand. Nieuwe zekering en het werkt weer. Nu lijkt dit wel off-topic te raken maar ergens krijg ik toch het gevoel dat die vering meer met de stb samen doet dan alleen het oliereservoir delen. Onderweg merkte ik ook dat de auto zonder stb veel gevoeliger is voor oneffenheden in de weg. (ondanks dat de vering m.i. goed functioneerde).
Verder maakt de auto al lange tijd een hoog schril geluid tot enkele seconden na uitstappen (misschien ook wel als de motor draait, maar dan hoor ik het niet) dus ik vraag mij af:
Wat voor soort computer er eigenlijk bovenop die pomp zit?
Zou daar een printplaat een tik hebben kunnen krijgen van die warmte?
En die pomp, heeft die koolborstels (die van de stb is brushless)? Kan dat de reden zijn dat de zekering is doorgebrand?
Zou dat evt te doen zijn om dat pomphuis te reviseren/ schoon te maken?
Bedankt voor je input maar weer.
Groetjes, Hans
Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
V.I.P.
V.I.P.
Vreemd dat je hier bij 30+ temp geen probleem had .
C5 Break 2.0i exclusive 2002
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De elektrische pompmotor is zeker te reinigen. Als ik me niet vergis heeft Herman daar een stuk over geschreven.
Even de zoekfunctie gebruiken dus......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 sep 2010 09:07
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Locatie: Bornerbroek
Al enkele weken zoek ik, wanneer ik tijd heb, alle draadjes af over vering, storing bhi, hydropomp, hydrauliek en Herman. Onder andere ook: https://plus.google.com/photos/11279847 ... 7141807426" onclick="window.open(this.href);return false;

Conclusie: ik heb daar de ruimte, kennis, gereedschap, ervaring en tijd niet voor om zelf die BHI te vervangen.

Toch wil ik zelf wel analyseren wat de oorzaak kan zijn en of het inderdaad dat is. Als het inderdaad de hoogteregelaar is van een paar tientjes en de temperatuursensor van de sta hoef ik niet een nieuwe bhi te monteren...
Groetjes, Hans
Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 sep 2010 09:07
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Locatie: Bornerbroek
Geen sta maar stb van stuurbekrachtiging schreef ik. Die tekst wordt 'gecorrigeerd'...
Groetjes, Hans
Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
Plaats reactie