Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Vandaag aan mijn dealer gevraagd om de ruit in de achterklep weer te laten werken. Ze willen daar niet aan omdat ze er van uit gaan dat de ruit uit elkaar springt als ze gaan solderen en willen dus alleen een nieuwe ruit plaatsen op mijn kosten. Tja, dat vind ik niet kunnen dus heb ik het volgende bedacht:
Ik ben van plan om Citroen Nederland aan te schrijven over dit probleem. Nou heb ik al eerder contact met ze gehad over de radio van mijn moeders Pluriel en ik weet dat je als eenling daar weinig kans maakt.
Zijn er hier mensen die op dit moment met hetzelfde probleem rondrijden (of rond hebben gereden en hier zelf een oplossing voor hebben gezocht) die mee willen schrijven om op die manier meer momentum te krijgen en te zien wat Citroen bereid is te doen voor hun trouwe klanten.
Mijn stelling is dat het een constructiefout is en dat daardoor de klant niet (compleet) voor de kosten van het verhelpen hiervan op zou moeten draaien.
Volgens de wetgever geldt dat garantietermijnen niet wettelijk bindend zijn en dat mensen er van uit mogen gaan dat een apparaat bij normaal gebruik alleen gebreken mag gaan vertonen op slijtage-gevoelige onderdelen. Hierdoor blijven zaken waar je van mag verwachten dat ze gedurende de levensduur van het product blijven functioneren (met normaal onderhoud natuurlijk), ook buiten de door de fabrikant gestelde garantietermijn, nog steeds onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant vallen.
Ik denk dat de achterruit hier wel een passend voorbeeld van is.
Ik ben van plan om Citroen Nederland aan te schrijven over dit probleem. Nou heb ik al eerder contact met ze gehad over de radio van mijn moeders Pluriel en ik weet dat je als eenling daar weinig kans maakt.
Zijn er hier mensen die op dit moment met hetzelfde probleem rondrijden (of rond hebben gereden en hier zelf een oplossing voor hebben gezocht) die mee willen schrijven om op die manier meer momentum te krijgen en te zien wat Citroen bereid is te doen voor hun trouwe klanten.
Mijn stelling is dat het een constructiefout is en dat daardoor de klant niet (compleet) voor de kosten van het verhelpen hiervan op zou moeten draaien.
Volgens de wetgever geldt dat garantietermijnen niet wettelijk bindend zijn en dat mensen er van uit mogen gaan dat een apparaat bij normaal gebruik alleen gebreken mag gaan vertonen op slijtage-gevoelige onderdelen. Hierdoor blijven zaken waar je van mag verwachten dat ze gedurende de levensduur van het product blijven functioneren (met normaal onderhoud natuurlijk), ook buiten de door de fabrikant gestelde garantietermijn, nog steeds onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant vallen.
Ik denk dat de achterruit hier wel een passend voorbeeld van is.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar
citroen kende een regeling van 4 jaar waarbij de ruit nog vernieuwd werd.
oudere ruiten worden niet vergoed.
maar als je mede ondertekenaars zoekt doe ik mee.
ik heb de rekening nog liggen.
oudere ruiten worden niet vergoed.
maar als je mede ondertekenaars zoekt doe ik mee.
ik heb de rekening nog liggen.
tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Cool, ik hou je wel op de hoogte.
Wel balen van die 4 jaar, de mijne is uit 2002. Had ik dat vorig jaar geweten...
Wel balen van die 4 jaar, de mijne is uit 2002. Had ik dat vorig jaar geweten...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik heb geen break, en ken dus het probleem niet, maar heb wel twee keer voor de rechter gestaan voor problemen met een auto van een groot Duits merk.R1200C schreef:
Volgens de wetgever geldt dat garantietermijnen niet wettelijk bindend zijn en dat mensen er van uit mogen gaan dat een apparaat bij normaal gebruik alleen gebreken mag gaan vertonen op slijtage-gevoelige onderdelen. Hierdoor blijven zaken waar je van mag verwachten dat ze gedurende de levensduur van het product blijven functioneren (met normaal onderhoud natuurlijk), ook buiten de door de fabrikant gestelde garantietermijn, nog steeds onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant vallen.
Ik denk dat de achterruit hier wel een passend voorbeeld van is.
Het is wat omslachtig om het voor elkaar te krijgen, en ik had het geluk dat mijn rechtsbijstands verzekering dat deed, maar de zaak zelf was een fluitje van een cent, de rechter was er beide keren snel mee klaar en ik kreeg zelfs meer dan ik om gevaagd had.
Wel moet je het papierwerk goed voor elkaar hebben, want de tegenpartij liegt er lustig op los, je heb nooit geklaagd, het probleem is niet bekend bij de garage, jouw auto is de enige met dat probleem etc.
Dus alle data en rekeningen bij de hand.
Jouw probleem is misschien dat je de auto gebruikt gekocht hebt, dat je daar moet klagen, als dat geen Citroen dealer is kan dat een probleem zijn, want een Citroen dealer kan het probleem door schuiven naar de importeur, maar garage piet van de hoek kan dat niet.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Ik heb de wagen wel gekocht bij een handelaar maar hij is altijd bij Citroen dealers in onderhoud geweest en sinds ik hem heb zit ik ook weer bij een dealer dus dat is het probleem niet.
Doordat Citroen al een regeling heeft dat ze tot 4 jaar en 120K de ruit vervangen geeft al aan dat ze van het probleem op de hoogte zijn. Dus ontkennen van het probleem zal niet gaan.
Maar we zien wel. Ik wacht nog even af of er meer mensen mee willen doen anders schrijf ik de brief met twee mensen.
Doordat Citroen al een regeling heeft dat ze tot 4 jaar en 120K de ruit vervangen geeft al aan dat ze van het probleem op de hoogte zijn. Dus ontkennen van het probleem zal niet gaan.
Maar we zien wel. Ik wacht nog even af of er meer mensen mee willen doen anders schrijf ik de brief met twee mensen.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
C5club Newbie


C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Ik zal me van het weekend eens over de brief gaan buigen. Kijken wat ik er van kan bakken 
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Het is dat er bij mij al een Carglass-achterruit in zit en de rekening door een vorige eigenaar is betaald, maar anders deed ik mee...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


