V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
...vandaar mede ook jouw vraag naar de resultaten van de metingen die je aangegeven hebt :idea:

Als het mijn auto zou zijn zou ik er, zonder die te kennen en te weten hoe het systeem nou echt werkt, niet gerust op zijn :smt009

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik heb alleen deze dame aan mijn Lexia gehad.......
Van wat ik van Iceman begrijp, zijn deze gedragingen gelijk aan die van zijn zwager, alleen ligt de temp bij die auto zelfs een paar graden hoger.

Als ik de airco inschakel draait de fan wel op 21%, Verder is er alleen het inschakelen naar 99% of weer terug naar 0%.
Ook de testen in Lexia, geven hetzelfde gedrag, er zijn geen "tussenstappen " aanwezig.
Wanneer de fan ingeschakeld wordt gaat ie meteen naar 99%, en weer terug naar 0.
Je ziet wel de waarde streefsnelheid oplopen, rustig naar de 99%, Niet van 0 naar 99 in een sprong.
Zeg maar André
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
André mag ik je vragen wat het rezultaad is van deze twee testen zijn
de motor hoeft niet warm te zijn kan zelfs zonder draaiende motor getest worden
mvg jean
sorie ik kan maar maximaal 4 bijlage toevoegen
lexia aanwezig
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
De auto is inmiddels al weer terug naar Breda......dus ik speel hem door aan de eigenaar....

De test die wij gedaan hebben met de Lexia op de fan, gaf exact hetzelfde beeld als wat de fan doet bij normaal gbruik met warme motor.........In een vloeiende beweging naar de 99% en weer terug naar 0% in een vloeiende beweging...
Zeg maar André
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
De test die je gedaan hebben met de Lexia op de fan is geen test
je heb gewoon mee gekeken niet getest

die andere menu met lage en hoge snelheid is een test
mvg jean
lexia aanwezig
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Iceman schreef:Met de test wordt de fan op getoerd naar 100% en aan het einde van de test komt de melding "geen storing vast gesteld"

Greetz Iceman :smt197
Weet niet wat jij bedoeld met mee kijken, maar wij hebben toch echt getest. Willenswaar in een ander menu als jij hier hier laat zien.

Ik zal morgen eens kijken en het resultaat hier posten.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Oei...C5jean, ik zou iets matigen met je uitspraken.
Dat jij nu toevallig het dummy-knopje voor de test aanwijst is mooi, maar houd er goed rekening mee dat Iceman en André echt de weg wel weten in een C5.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Iceman schreef: Weet niet wat jij bedoeld met mee kijken, maar wij hebben toch echt getest. Willenswaar in een ander menu als jij hier hier laat zien.

Ik zal morgen eens kijken en het resultaat hier posten.

Greetz Iceman :smt197
Dat menu wat C5Jean laat zien is het meetwaardenblok. Daarmee kun je niets testen. Wat jullie hebben gedaan is inderdaad een test.

Vraag blijft nu alleen nog of de sturing vanuit het motormanagement aan/uit of variabel hoort te gebeuren. Dat de Fan zelf in ieder geval variabel is, is reeds gebleken uit de test die jullie deden. :smt023
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Iceman is inmiddels ook bij v Soest langs geweest om hem eens te laten kijken.
Wat ik daarvan begreep is dat ook hij geen bijzonderheden vond.

Iceman zal daar ongetwijfeld een completer antwoord op kunnen geven.
Zeg maar André
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
@GW en BJG :smt023

Ik ben met het een en ander aan het uitzoeken.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
ik zal je mijn denkwijze proberen beschrijven
als de menu wat ik laat zien een meetwaardenblok is wist ik niet maar als ik lees op afbeelding 3 test motorventilatuergroep dacht ik dit is een andere manier van testen dan André test en meet
ik begrijp niet wat een meetwaardenblok is BJG ik wil bij leren dus als je wil verklaar nader
bij mij werkt de lage snelheid groep fan niet
en wou vergelijken met André of dat bij hem wel werkte
ik begrijp ook niet hoe de fan kan draaien op 21% zonder relais actief te zijn ? hoe geeft de airco laage snelheid aan de fan ?
ik wil begrijpen hoe variabele regeling nou echt werkt en test
ik wil niemant de les spellen integendeel ik wil van julie leren
en André en Iceman ik vind het knap dat je een motor kan vervangen en terug laat rijden
sorie voor mijn schrijf wijze ik ben dan maar een dummy
mvg jean
lexia aanwezig
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Jean,

Er zijn 2 verschillende regelingen:
Met 2 relais ( een voor laag toeren en een voor hoog toeren)
Met regellaar en een relais (variabel toeren geregeld en een relais voor hoog toeren)

De BSI bepaald op basis van de koelvloeistof temperatuur en in combinatie met andere factoren de uitsturing naar de regellaar.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
:smt023

en een meetwaardenblok is een menu in de tester waar je zelf kunt kiezen welke parameters je wilt uitlezen (meetwaarden)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Wat dus resulteert in onderstaand bv..........
Zeg maar André
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
:smt023
Waarbij het er op lijkt dat de aansturing van 0 naar 100% gaat. Dus aan/uit.

Begrijp ik het goed dat bij ac de aansturing 21% is, en dat de fan dan ook op die snelheid loopt?

Dit zou kunnen betekenen dat alleen bij gebruik van ac de regeling variabel is, waarbij bij een hogere druk de aansturing wel eens hoger zou kunnen worden en de fan harder gaat draaien.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Plaats reactie