Afgelopen vrijdag heb ik de rit naar Nieuw-Vennep maar eens ondernomen om de BVA6 te laten spoelen. Resultaat? Dat wordt eentonig: weer een heerlijk soepel schakelende bak. Soms schokte de bak bij het terugschakelen van 5 naar 4. En als ik in D voor het stoplicht wachtte en dan de rem losliet zonder gas te geven, was er na een ongeveer seconde een schok te voelen alsof de versnelling dan pas inschakelde. Dat is er nu allemaal uit. Het lijkt ook wel alsof het schakelen tussen de overige versnellingen soepeler verloopt, al vraag ik me ook een beetje af of dat geen verbeelding is.
De C5 heeft niet aan de Lexia gehangen en de bak is dan ook niet gereset. Daarover las ik wel eerder in dit draadje. Is dat een procedure die inmiddels verlaten is? En het resetten van de olieteller wordt ook niet meer gedaan?
Hoe dan ook: ik heb er geen spijt van. Johan heeft de auto verder nog even nagekeken of er binnen afzienbare tijd bijzonderheden te verwachten zijn, maar niets gevonden.
Ook ontmoette ik Menno daar en nam even door wat ik nog kan verwachten. Dat bleek niet zoveel te zijn. Hooguit dat er een rammel in de motor kan komen van de (als ik het goed heb onthouden) nokkenasketting? En dat is dan niet zozeer de ketting zelf als wel de tandwielen (kettingwielen), waar de tanden dan vanaf gesleten zijn. Ik vond er geen draadje over trouwens. Niet goed gezocht?
IMG_4430.JPG
IMG_4445.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.