Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Terugdenkend aan de aanpassingen die ik in/bij de BSM gedaan heb tbv mijn DRL's, meen ik me te herinneren dat er op de printplaat aanduidingen staan.
Of daar ook aanduidingen bij staan voor de relais weet ik niet meer.
Even kijken dus, dan weet je het heeeel snel
Groet,
JW
Of daar ook aanduidingen bij staan voor de relais weet ik niet meer.
Even kijken dus, dan weet je het heeeel snel

Groet,
JW
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Zal vanavond even kijken naar de zekeringenkast en proberen de nieuwe aanjager in te bouwen.
Tenminste als het niet regent, kan de auto vanavond ophalen bij de dieselspecialist.
Tenminste als het niet regent, kan de auto vanavond ophalen bij de dieselspecialist.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ja dat ga ik zeker doen, eerst aansluiten en testen voordat ik de nieuwe aanjager inbouw.
De behuizing kan inderdaad even een ruk geven, weleens gezien bij iemand die het niet nodig vond om bij het testen de aanjager goed vast te houden
De behuizing kan inderdaad even een ruk geven, weleens gezien bij iemand die het niet nodig vond om bij het testen de aanjager goed vast te houden

Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
De nieuwe aanjager zit er in, was even klooien maar hij zit er in en doet het 

Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Thanx
Ik schreef eerder dat ik de koppelings schakelaar had verwijderd om ruimte te maken.
Dit klopt niet, het is de remschakelaar, als je te lang ondersteboven onder het dashboard ligt, dan raak je een beetje in de war

Ik schreef eerder dat ik de koppelings schakelaar had verwijderd om ruimte te maken.
Dit klopt niet, het is de remschakelaar, als je te lang ondersteboven onder het dashboard ligt, dan raak je een beetje in de war

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Mooi dat het weer werkt
Waar ik dan wel benieuwd naar ben is hoe dat dan zit met die voeding van 12V.
Die viel weg, schreef je eerder:
Maar waarom viel die dan weg? Is dat definitief niet meer het geval?
"Prijs de dag niet voordat de avond gevallen is", zei mijn moeder vroeger wel eens.......
Groet,
JW

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is hoe dat dan zit met die voeding van 12V.
Die viel weg, schreef je eerder:
Dat kan hij nu niet meer doen, anders loopt de fan niet.Spanning op pin 1 en 6 valt inderdaad helemaal weg als ik de motor start.
Maar waarom viel die dan weg? Is dat definitief niet meer het geval?
"Prijs de dag niet voordat de avond gevallen is", zei mijn moeder vroeger wel eens.......
Groet,
JW
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik zie dat ik het niet goed beschreven had en wat vergeten ben.
Met de motor uit, stond er 12V op pin 1 en 6, bij het starten van de motor viel de spanning heel even weg om daarna weer terug te komen, op 14V zelfs.
Zet ik de aanjager aan, dan blijft er spanning op die pinnen staan, terwijl de aanjager ging draaien.
Nou heb ik van iemand begrepen dat het printplaatje waarschijnlijk een DC/DC converter is.
Met de motor uit, stond er 12V op pin 1 en 6, bij het starten van de motor viel de spanning heel even weg om daarna weer terug te komen, op 14V zelfs.
Zet ik de aanjager aan, dan blijft er spanning op die pinnen staan, terwijl de aanjager ging draaien.
Nou heb ik van iemand begrepen dat het printplaatje waarschijnlijk een DC/DC converter is.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Aha, dat maakt de zaak anders.
De 12V is je accuspanning, en na het starten van de motor loopt die op naar 14V.
Dat is normaal, je dynamo is dan de accu aan het bijladen
Daar komt geen DC/DC converter aan te pas
Wellicht kan de dag dus toch al geprezen worden
Groet,
JW
De 12V is je accuspanning, en na het starten van de motor loopt die op naar 14V.
Dat is normaal, je dynamo is dan de accu aan het bijladen
Daar komt geen DC/DC converter aan te pas

Wellicht kan de dag dus toch al geprezen worden

Groet,
JW
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
En ook vandaag bleef de aanjager het doen
Met de DC/DC bedoel ik dat deze het voltage aanpast voor harder of zachter laten draaien.
Ik ben er niet zo heel erg in thuis, begreep dat dit een techniek is om gelijkspanning hoger of lager te krijgen zonder al te veel vermogensverlies.
De verstuivers worden waarschijnlijk ook met iets dergelijks aangestuurd, gezien de spanning van 80V.

Met de DC/DC bedoel ik dat deze het voltage aanpast voor harder of zachter laten draaien.
Ik ben er niet zo heel erg in thuis, begreep dat dit een techniek is om gelijkspanning hoger of lager te krijgen zonder al te veel vermogensverlies.
De verstuivers worden waarschijnlijk ook met iets dergelijks aangestuurd, gezien de spanning van 80V.
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Geen idee hoe de fan precies gestuurd wordt, kan het niet goed opmaken uit het schema, het kan ook nog door middel van PWM gebeuren vanuit de AC computer. Zou wel verklaren waarom ie een aparte 12v voeding heeft.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Klopt 

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ook vandaag onder zware omstandigheden* deed de aanjager het prima.
*4 blonde dames uit Scandinavie (collega's)
*4 blonde dames uit Scandinavie (collega's)
