Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 14 mar 2010 08:45
Auto: 2.0 16v ligne business
Opties: nav, sensoren achter, sportstoelen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 95000
Kleur: zwart
Locatie: velserbroek
Medeforumers,
Ik ga morgen kijken naar een phase 3 met een 2.0 16v motor handgeschakeld en 95000 km uit 2009.
Het is een berline met wokkels.
Zijn er nog belangrijke punten om naar te kijken .
Het zou een leuke upgrade zijn vanaf mijn phase 2
Groeten
Jeroen
Ik ga morgen kijken naar een phase 3 met een 2.0 16v motor handgeschakeld en 95000 km uit 2009.
Het is een berline met wokkels.
Zijn er nog belangrijke punten om naar te kijken .
Het zou een leuke upgrade zijn vanaf mijn phase 2
Groeten
Jeroen
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Op het forum zijn diverse draadjes met aankooptips. Denk in ieder geval aan:
- Raammechanismes
- Airco / condensor
- Ruitenwissermotor
- Raammechanismes
- Airco / condensor
- Ruitenwissermotor
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik zo naar de specs kijk van je huidige PH2 zou ik die PH3 geen upgrade willen noemen.......jeroenb schreef: .......Ik ga morgen kijken naar een phase 3 met een 2.0 16v motor handgeschakeld en 95000 km uit 2009.
Het is een berline met wokkels.
.........
Het zou een leuke upgrade zijn vanaf mijn phase 2

Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 14 mar 2010 08:45
Auto: 2.0 16v ligne business
Opties: nav, sensoren achter, sportstoelen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 95000
Kleur: zwart
Locatie: velserbroek
om de "upgrade" iets toe te voegen,
Parkeer sensoren , navi, sportstoelen , minder km , wokkels ( is twijfel) zitten hier ook allemaal op, en een zeer mooi model.
Maar ieder zijn mening
Parkeer sensoren , navi, sportstoelen , minder km , wokkels ( is twijfel) zitten hier ook allemaal op, en een zeer mooi model.
Maar ieder zijn mening

Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Hoe kan je nu wokkels twijfel noemen
, is in mijn ogen zeker geen upgrade, had mijn ph2 zeker niet ingeruild voor een wokkelaar, en mijn automaat zou ik ook node missen.

Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 14 mar 2010 08:45
Auto: 2.0 16v ligne business
Opties: nav, sensoren achter, sportstoelen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 95000
Kleur: zwart
Locatie: velserbroek
auto is nog niet ingeruild,
Ik heb echter nog nooit in een C5 met wokkels gereden, ik heb dus geen idee hoe dit rijd http://www.c5club.nl/c5forum/images/icons/misc/huh.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien ( even vloeken in de kerk) rijd dit wel lekkerder ?
We zullen zien.
groet,
jeroen
Ik heb echter nog nooit in een C5 met wokkels gereden, ik heb dus geen idee hoe dit rijd http://www.c5club.nl/c5forum/images/icons/misc/huh.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien ( even vloeken in de kerk) rijd dit wel lekkerder ?
We zullen zien.
groet,
jeroen
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Lekkerder niet , verder niets mis mee !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Voor hem is het misschien wel lekkerder rijden, dat blijft gewoon een kwestie van smaak.
Mijn Saxo vond ik ook erg goed rijden als stuiterkar. De C5 vind ik dan als D segmenter weer lekker comfortabel. Zo comfortabel moest mijn Saxo niet zijn, dan vond ik er geen zak aan (om het effe zo te zeggen).
Heel rustig ben ik nu aan het zoeken naar een vervanger van die Saxo. De keuze is een beetje op een C4 VTS180 gevallen, in vergelijking met de C5 gaat dat ding stuiteren, maar toch gaat die voor mij ook lekker rijden.
t is maar net wat je smaak is. Hier lees ik vaak dat de C5-3 minder goed rijdt dan een C5-2, maar daar ben ik het niet mee eens.... Omdat smaken gewoon verschillen.
Mijn Saxo vond ik ook erg goed rijden als stuiterkar. De C5 vind ik dan als D segmenter weer lekker comfortabel. Zo comfortabel moest mijn Saxo niet zijn, dan vond ik er geen zak aan (om het effe zo te zeggen).
Heel rustig ben ik nu aan het zoeken naar een vervanger van die Saxo. De keuze is een beetje op een C4 VTS180 gevallen, in vergelijking met de C5 gaat dat ding stuiteren, maar toch gaat die voor mij ook lekker rijden.
t is maar net wat je smaak is. Hier lees ik vaak dat de C5-3 minder goed rijdt dan een C5-2, maar daar ben ik het niet mee eens.... Omdat smaken gewoon verschillen.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be

V.I.P.


Berichten: 147
Lid geworden op: 18 jun 2006 00:18
Auto: c5 2.2 200 exclusive tourer
Opties: beige lederen zetels, PDC, 19" adriatique, xenon, gedempt glaswerk, alarm, dagverlichting LED
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12747CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 95000
Kleur: Perla nera metallic vernis
Locatie: rosmalen
Ik ben jaren geleden over gestap van een PH 2 exclusive automaat naar een minder luxe ph3. Geen moment spijt gehad. De op lucht rijdt zoveel fijner dan de ph2 op licht. Beide automaat.. geen leer meer, stoel niet meer elektrisch geen meedraaiend xenon....
En toch geen second spijt.... het comfort dat niet in de accessoirelijst staat is goud waard.
En toch geen second spijt.... het comfort dat niet in de accessoirelijst staat is goud waard.
na eenden dyane, AK250 ACADyane paar jaar Xantia gereden (2x).
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.